Privat VS Forhandler.
Fra : Teddy

Dato : 06-09-04 00:19

Forhandlere er kun ude på at tage dine penge, forhandlere snyder og
bedrager, forhandlere får synet biler som ikke kan synes, forhandlere mig
ditten og datten...køb privat - bilerne er bedre og billigere..

Er jeg den eneste som virkelig har den stik modsatte indstilling.?? sikkert.

Men jeg vil gerne prøve at beskrive hvad vi gør for de "mange" penge vi
tjener.

Eksempel fra den virkelige verden :
1995 Peu 306 1,4 med kun 91.000 kørte km. ( kører perfekt siger den private
sælger, og absolut ingen problemer, pæne orig alu, samme ejer siden 1999 osv
osv.. ) den ville du sikkert have givet kr. 31-33.500,- for af den private
sælger, og kørt derfra i god tro. vel vidende at en forhandler ville
forlange mindst kr. 40.000,- for den i udsalg. Den er synet i år, og alt
virker tilsyneladende ok.. også hvis du havde haft en privat mekker med til
lige at se om den også er i nogenlunde stand
Så langt kan i følge mig ? right.

Nå. kunden kommer op til os lidt i fyraften, Vi tager den ind i forretningen
til kr. 27.500,- og vil sælge den igen for 40.000,- plus sikkert lidt
levering, minus lidt rabat og alm klargøring.. Så ser regnestykket således
ud: 12.500,- i avance, der skal vi lige trække momsen ud af, så er der
10.000,- tilbage, som vi skal betale skat af, så er der ca kr. 5.000,-
tilbage til at holde garanti, lønninger, annoncer, husleje, ædegilder,
julefrokost, vores koners pelse, ny V8 til privatbilen, taxaregningen til at
komme hjem fra byen, osv af.
Så langt kan i også følge mig uden de store protester.

Men.. så opdager vi lige at tandremmen aldrig er skiftet, og bagpotten ikke
har det alt for godt i samlingerne...og at den fandme har lidt oliespild fra
toppakningen, forreste bremser er under mål, samt en styrekugle har en lille
smule slup..
hm ny tandrem og remstrammer indkøbes, samt en ny bagerste potte, et
slibesæt ( div pakninger til motor ), planslibning af topstykke, skiver og
klodser, og en styrekugle. Rep for ovennævnte ville for en privat ryge op i
en mere eller mindre uhyrlig sum. incl arb.løn
Disse ting skifter vi altså før at vi sælger bilen. samt renser og polerer,
skifter olie og filter mv.

Vi har så sat den lidt op til kr. 42.800,- istedet for de 40.000,- som
beregnet ved indkøb. og har en god vare som vi kan indestå for, Give garanti
på, samt måske bruge en masse tid på at skaffe financiering og financiering
til kunden.

Hvis nu at du havde købt denne bil af en privat, havde du måske kunnet
presse ham ned til fx. 31.000,- men hvad havde du fået ? en bunke lort som
godt nok ikke havde kørt så langt, ingen garanti, kun en masse regninger at
betale, og sikkert aldrig blevet særlig glad for bilen.

Husk at man ikke må "skære over 1 kam" der findes gode forhandlere, og
dårlige forhandlere.
Ligesåvel som der vel findes reele private, men se det også fra denne side :
den private har kun 1 bil at sælge, og er der noget galt med den så prøver
han at, enten lave en lappeløsning, eller prøve at snakke sig ud af det..
for når den private har skrevet købt som beset uden reklamationsret, så
hænger han ikke på noget som helst, og har med garanti ingen penge til at
rep bilen for..og det er den eneste garanti en privat giver...ingen garanti!

Jaja.. nu får jeg sikkert en masse spank for dette indslag... men så må det
jo blive sådan. men prøver bare at forklare at det ikke er altid at en
bilhandler er enten dårlig, eller fusker. og selvfølgelig har vi da også
biler vi tjener mere på end andre, men det er jo også det vi lever af.

Teddy
( salgschef hos brugtvognsforhandler 13 år samme sted )

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-09-04 05:23

Teddy telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> tilbage til at holde garanti, lønninger, annoncer, husleje, ædegilder,
> julefrokost, vores koners pelse, ny V8 til privatbilen, taxaregningen

Dette ved du jo godt ikke er korrekt. Selvfølgelig skal der betales skat af
et overskud, men deri tlæller garanti, lønninger, annoncer osv. jo med. Så
hvis du har 10.000 kr. i avance, og 10.000 kr. i udgifter skal du betale: 0
kr. i skat - og regnestykket går lige op - ikke -5000 kr. kr. som du gerne
vil have...

> [...]
> snakke sig ud af det.. for når den private har skrevet købt som beset
> uden reklamationsret, så hænger han ikke på noget som helst,

Vrøvl. Købt som beset har ingen retsvirkning. At det så kan være svært =
privat retssag, at overbevise sælger om noget andet, er så en helt anden
historie...

Ellers godt indlæg...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : BJ

Dato : 07-09-04 02:16

meddelelse news:413be621$0$214$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> [...]
0
> kr. i skat - og regnestykket går lige op - ikke -5000 kr. kr. som du gerne

Hvis det er standard, går biksen jo konkurs.

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 06:02

"Teddy" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hm ny tandrem og remstrammer indkøbes, samt en ny bagerste potte, et
> slibesæt ( div pakninger til motor ), planslibning af topstykke, skiver og

Så er I dårlige købmænd, har købt den for dyrt uden at undersøge ordentlig.
Min gl. mor kunne opdage der var "ugler i mosen" = I er stillet som en
privat køber, faktisk bedre: I har mulighederne for en proff. vurdering ;).

> Vi har så sat den lidt op til kr. 42.800,- istedet for de 40.000,- som
> beregnet ved indkøb. og har en god vare som vi kan indestå for, Give
garanti
> på,

Hvilken garanti, det er ikke iflg købeloven!!!. Hvis den er prissat
derefter, kan den sælges "på roden" dvs nøjagtigt som den kom ind.

samt måske bruge en masse tid på at skaffe financiering og financiering
> til kunden.

Dit prob., tag et finiancerings-gebyr ;).

> Hvis nu at du havde købt denne bil af en privat, havde du måske kunnet
> presse ham ned til fx. 31.000,- men hvad havde du fået ? en bunke lort som
> godt nok ikke havde kørt så langt, ingen garanti,

Det har han heller ikke ved dig, du kan bare henholde dig til det er normal
slitage, så er den barberet, 6 md. undalles ;). Velogmærke hvis du ikke har
taget ågerpriser for den, så kan kunden forlange rep. som svare til
prisen!!!. Og jeg vil ikke tro en bil-pusher over en dørtærskel, så jeg vil
stadig have udgifter til fx. FDM-test, der har været for mange dårlige
eksempler i omgangskredsen og her :(.

Fra : Gl

Dato : 07-09-04 01:51

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Teddy" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

> samt måske bruge en masse tid på at skaffe finansiering og Finansiering
> >
> Dit prob., tag et finiancerings-gebyr ;).

Det får de også-- mellem 3-4.000 kr.. for en finiancering, afhængig af
hvilket selskab.

Fra : Ted

Dato : 07-09-04 09:22

"Gl" <Pruttegøj@fisaf.com> skrev i en meddelelse

> Det får de også-- mellem 3-4.000 kr.. for en finiancering, afhængig af
> hvilket selskab.

Nej, det har vi fravalgt, men der er da mulighed for det

Teddy

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-09-04 21:51

Ted telepaterede følgende til sin PC:
> Nej, det har vi fravalgt, men der er da mulighed for det

Fravalgt eller lader kunden få det?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Teddy

Dato : 07-09-04 23:18

"Morten Fruergaard" telepaterede følgende til min PC:

> Fravalgt eller lader kunden få det?

Fravalgt, så de samlede etableringsomkostninger ved oprettelse af et lån, er
så lave som muligt.

Vi tjener det vi skal på bilerne, ikke på financiering, forsikringer, osv.

btw) din kommentar var jo af helt normal karakter og stille og fredelig, men
hvorfor er der så mange herinde som ligefrem lægger op til næsten slåskamp ?
har de ikke andet at lave ? jeg har efterhånden mange navne i mit
killfilter, men kan se på andres svar at de stadig er lige provokerende.
selv ved ganske normale diskussioner.

Teddy

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 07:20

> [...]

men
> hvorfor er der så mange herinde som ligefrem lægger op til næsten slåskamp

Sådan er det når man går ind i, starter en kontoversiel debat med argumenter
som kan anfægtes.................... .

jeg har efterhånden mange navne i mit
> killfilter,

Det er synd så høre man ikke ½'delen af argumenterne, men man vælger at høre
det man selv gerne vil høre. Du ligger under for at bil-branchen har et
"blakket ry", og mange er blevet taget ved næsten, uanset dine intensioner
:(.

Fra : Teddy

Dato : 07-09-04 23:22

"Morten Fruergaard" telepaterede følgende til min PC:

> Fravalgt eller lader kunden få det?

Vi må forresten slet ikke give penge retur til en kunde, pga. at der så ikke
er lagt den fulde udbetaling, og fx en købekontrakt med pant i en vogn, så
vil være at betragte som værende ugyldig/ulovlig i en retsal.

Teddy

Fra : Anders Møller

Dato : 06-09-04 08:25

> [...]
> ditten og datten...køb privat - bilerne er bedre og billigere..
> Er jeg den eneste som virkelig har den stik modsatte indstilling.??

Nogle gange. Jeg er jyde og født skeptisk. Andre gange, hvor jeg bliver
overbevist om det modsatte er jeg åben for at andre mennesker, inkl.
automobilforhandlere kan være ærlige mennesker. Jeg har en, i denne tråd ret
aktuel sag, jeg kan beskrive.

Jeg købte for nogle få år siden en FLOT Punto HGT, 20.000 km. (158.000 kr.)
hos en forhandler i Nordsjælland, men var med min viden om Fiat lidt
skeptisk overfor en forkert lakeret kofanger, og gør inden købet mig lidt
tanker om omlakeringen og gør forhandler opmærksom på dette. Forhandler
ringer tilbage og kan berette at bilen har været skadet, men at han allerede
har skaffet papirerne på skaden, både fra forsikringsselskabet der har
håndteret reperationen samt fra FDM.

Det viser sig at bilen faktisk har været tæt på totalskadet, ihvertfald hvis
man kiggede på hvor mange kroner der var brugt på skaden, kontra hvad
grænsen er for en genopbygning. Sælger havde på forhånd givet et okay bud
(det vil sige, hvad alle andre også ville give) på min brugte Fiat Seicento,
hvor eneste synlige fejl var en flækket forrude. Senere har jeg dog hørt at
tanken var rådnet op, og derfor var blevet skiftet på reklamationsretten.
Jeg købte Puntoen med stor glæde, da sælger pga. skaden gik ned til 148.000
kroner. Bilen kostede 205.000 fra ny. Skaden var meget meget flot lavet, og
eneste sted man kunne se reperationen, var at sealingerne ved skærmes
fæstninger i motorrummet, var bedre lavet end fra fabrikken.

Jeg kører i bilen i et par måneder før problemerne opstår. Ved en tur til
Århus opstår der motorskade. Jeg kender på det tidspunkt intet til motorer,
hvorfor bilen bugseres til forhandler på Sjælland. Det viser sig at der er
bukket ventiler på en enkelt cylinder, hvorfor sælger vælger at skifte
motoren til en ombytter/hugger motor. Dette viser sig efter 1 uge at ikke
kunne lade sig gøre. Der er simpelthen ingen af disse biler hos huggerne -
sælger påbegynder en renovering af motoren. Dette tager omkring 4 uger, hvor
jeg selv må hjælpe med at finde specialværktøjet til timing af knasterne.

Jeg afhenter bilen med en klar skepsis over renoveringen, men kan ikke gøre
andet end at køre derfra, trods jeg synes at ane at motoren går lidt trægt.
Der går dog heller ikke mere end en måned - så knækker den sig igen. 14 dage
mere på værksted, og så er bilen kørende igen. Denne gang gik den dog klart
bedre - jeg mener at huske at jeg bliver fortalt, at det var et skævt
ventilstyr der var skyld i at ventilen satte sig fast. Jeg er på det
tidspunkt så træt at bilen at jeg sælger den med et tab på 20.000 kroner -
efter 10 måneder med mig som ejer.

Ud over de mange dage på værksted, og alle problemerne med at finde
specialværktøj, har jeg intet at udsætte på reklamationen. Selvfølgelig
burde sælger have været mere pågående overfor leverandøren af værktøjet, så
jeg ikke skulle miste bilen i den lange periode. Jeg er dog aldrig blevet
præsenteret for at skulle betale en krone, og jeg er ret sikker på at
forhandler aldrig tjente på salget, samt min byttebil. Hvis han gjorde, er
det ihvertfald peanuts. Jeg ved godt hvad delene til den HGT motor kostede..

Så nej, jeg tror ikke at alle forhandlere snyder. Jeg føler mig, set tilbage
på episoden med de mange uger på værksted, godt behandlet og blev altid mødt
med et smil.

Jeg kender de to ejere bilen har haft siden, og de beretter at bilen ikke
har vist problemer med motoren siden. Typisk ;- )

> Teddy
> ( salgschef hos brugtvognsforhandler 13 år samme sted )

Anders - Fiat fanatiker

Fra : Ted

Dato : 06-09-04 10:18

> Anders - Fiat fanatiker
-----------------------------------

Hej Anders..
Gæt hvilken sølvgrå lille fiat, som er inde til service lige nu ....yes
Seicento Sporting.
Hun er stadig meget glad for den lille søvnige bil ( øjenskygger som på
mystisk vis får netop denne model til at se træt ud )

Anders hvis du skynder dig herop, så kan du få et gensyns glæde øjeblik
sammen med den

Teddy

Fra : Anders Møller

Dato : 06-09-04 10:21

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Anders..

Hej Ted.

> Gæt hvilken sølvgrå lille fiat, som er inde til service lige nu ....yes
> Seicento Sporting.

Nice!

> Hun er stadig meget glad for den lille søvnige bil ( øjenskygger som på
> mystisk vis får netop denne model til at se træt ud )

Jeg savner den stadig, det lille myr. Holder manifolden godt nok endnu?

> Anders hvis du skynder dig herop, så kan du få et gensyns glæde øjeblik
> sammen med den

No can do - er på job ;)

Så den for nogle måneder siden inde i København, med en bule i siden. Jeg
fik en lille klump i halsen dér..

/Anders

Fra : Anders Møller

Dato : 06-09-04 10:27

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

> Anders hvis du skynder dig herop, så kan du få et gensyns glæde øjeblik
> sammen med den

Hvad tror du forresten jeg kører i nu om dage? Solgte Uno Turboen i
forsommeren, og har nu en...

http://www.damkjaer-moller.dk/lt2004/2004_0809lt20040145.JPG_s.jpg

Dog kun en 1,2 16v Sporting.. ikke HGT igen.. never ;)

/Anders

Fra : Ted

Dato : 06-09-04 10:45

"Anders Møller" <andy_remove_this_before_reply@damkjaer-moller.dk> skrev i
en meddelelse news:413c2dce$0$302$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad tror du forresten jeg kører i nu om dage? Solgte Uno Turboen i
> forsommeren, og har nu en...

Den ser rigtig fin ud.. ligner jo til forveksling HGT´eren i mine øjne, men
sikkert langt mere holdbar !!! pyha..jeg får stadig svedture når jeg tænker
tilbage på den. ( det gør du sikkert også )

Rustfri stål Manifol ok på seicento. desværre en bule som du skriver

Kommer du snart forbi til en kop kaffe ?

Teddy

Fra : Anders Møller

Dato : 06-09-04 11:05

> [...]

tænker
> tilbage på den. ( det gør du sikkert også )

Den er identisk med HGT'en, pånær drivlinien og motor. 1,2 16v motoren har
jeg aldrig hørt om problemer med, og denne gang tør jeg endda godt give den
kniven. 1,7'eren var jeg ret nervøs ved at køre friskt...

> Rustfri stål Manifol ok på seicento. desværre en bule som du skriver

Glimrende. Bulen er lidt kedelig, ellers var den perfekt sidst jeg så den.

> Kommer du snart forbi til en kop kaffe ?

Det vil jeg gøre. Tak for buddet.

Vh. Anders

Fra : Peter

Dato : 06-09-04 09:50

"Teddy" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Teddy
> ( salgschef hos brugtvognsforhandler 13 år samme sted )

Sådan som du stiller det op har du jo næsten ret - bortset fra man sikkert
kan skifte bremser, tandrem og lydpotte for ca. 10.000 - så er der ingen
forskel mellem privat og forhandlerkøb.

Men problemet er, at din fremstilling af de juridiske regler ikke er
korrekt. En privat sælger hænger også på fejl og mangler.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Koolberg

Dato : 06-09-04 12:53

> Forhandlere er kun ude på at tage dine penge, forhandlere snyder og
> bedrager, forhandlere får synet biler som ikke kan synes, forhandlere mig
> ditten og datten...køb privat - bilerne er bedre og billigere..

Næsten eneste rigtige i dette indlæg.... Hvorfor ikke indrømme at du
lever af at sælge biler, og jo mere du kan tjene på bilen, jo mere kan
du selv få ud af det.

> [...]
> komme hjem fra byen, osv af.
> Så langt kan i også følge mig uden de store protester.

+ sikkert lidt levering, på sådan rundt regnet 3100, som tilfældigvis
er std. på alle dine biler, fordi levering altid koster det samme...
VRØVL, kan du, hvis en kunde beder om det, udspecificerer denne udgift
(som han har krav på iflg. købeloven). Kan du sikkert godt, men
tilfældigvis koster det det samme at klargøre lige denne bil, som alle
de andre biler, for der går da altid 4 liter olie i en motor, og et
filter koster det samme, samtidig med at rengøringen altid tager
præcis 1 time, osv. osv... Samtidig med at prisen ved motorkontoret er
ret så forskellig, alt efter om der skal købes plader eller ej... men
du afleverer måske også pladerne på motorkontoret lige før du køber
dem tilbage, ligesom en anden forhandler jeg forelage problemet for
før en handel.
Undre mig stadig over at leveringen altid er samme beløb.

> [...]
> en mere eller mindre uhyrlig sum. incl arb.løn
> Disse ting skifter vi altså før at vi sælger bilen. samt renser og polerer,

Jo jo, men det havde en god mekaniker også fundet ved bilen, hvis den
var blevet set ordentlig efter af mekkeren før handlen med en privat,
og så kunne han sikkert give tilbud på rep. til køber, som derefter
kan forhandle prisen.

> [...]
> på, samt måske bruge en masse tid på at skaffe financiering og financiering

Havde du nok gjort alligevel, et lille smule mere overskud er ikke af
vejen.

> [...]
> godt nok ikke havde kørt så langt, ingen garanti, kun en masse regninger at
> betale, og sikkert aldrig blevet særlig glad for bilen.

Tilgængæld passer prisen bedre til lortet end hvis den samme bunke
lort, var købt ved en forhandler.

> [...]
> han at, enten lave en lappeløsning, eller prøve at snakke sig ud af det..

snakke sig ud af det... Sjovt nok er det nok det, jeg har hørt at
forhandlere er ret så gode til, de lever jo som sagt af deres
snakketøj.

> [...]
> rep bilen for..og det er den eneste garanti en privat giver...ingen garanti!

Tjaaa, i er dækket af samme købelov...

> [...]
> bilhandler er enten dårlig, eller fusker. og selvfølgelig har vi da også
> biler vi tjener mere på end andre, men det er jo også det vi lever af.

Ja, samt en rigtig stor fortjeneste på det, du kan overtale kunden til
at komme tilbage og lægge i dit værksted, fordi bilen efter handlen,
ligepludselig er blevet en gammel fætter, der altid vil være nogle
reperationer på.

> Teddy
> ( salgschef hos brugtvognsforhandler 13 år samme sted )

Jesper
(bilkøber gennem 20 år)

Fra : Ted

Dato : 06-09-04 13:45

"Koolberg" <jkb@pine.dk> skrev i en meddelelse

Hvorfor ikke indrømme at du
lever af at sælge biler, og jo mere du kan tjene på bilen, jo mere kan
du selv få ud af det.

Jeg lever af at sælge biler, det er korrekt - firmaet her har fast "god"
lønning, ikke provision ! netop for at modvirke det du skriver.

Undre mig stadig over at leveringen altid er samme beløb.

Det er det nu heller ikke. der er 1456 i levering plus moms plus nr.plader
eller plus omreg hvis plader stadig er på.. højest kr. 3000,-

[...]

Jeg tror nu ikke at du ville kunne vriste bilen ud af kunden for mindre end
27.500,- de ville da bare sælge den til en anden istedet. God mekanikker
skriver du.. findes de/ er de ærlige/er de ikke kun ude på at tjene penge
også ??

snakke sig ud af det... Sjovt nok er det nok det, jeg har hørt at
forhandlere er ret så gode til, de lever jo som sagt af deres
snakketøj.
Ja, jeg lever bestemt ikke af mit undertøj, men jeg hader selv at komme ind
til en forpulet sælger som snakker hele tiden. Jeg siger det som er relevant
at sige, og svarer på spørgsmål, gider ikke at stå der og knævre løs.

> Tjaaa, i er dækket af samme købelov...

På papiret måske.. men ikke i praksis

> [...]
> at komme tilbage og lægge i dit værksted, fordi bilen efter handlen,
> ligepludselig er blevet en gammel fætter, der altid vil være nogle

Kunderne må ikke lægge sig på vores væksted.
Kunder må da helt selv om hvor de får lavet reperationerne efter garantien
er udløbet. Helst ikke her, da vi har ret travlt.

Teddy

Fra : koolberg

Dato : 07-09-04 12:04

> [...]
>
> Jeg lever af at sælge biler, det er korrekt - firmaet her har fast "god"
> lønning, ikke provision ! netop for at modvirke det du skriver.

Og alligevel vil du nok gerne stå godt med din chef, næste gang hyrren
skal forhandles...

> Undre mig stadig over at leveringen altid er samme beløb.
>
> Det er det nu heller ikke. der er 1456 i levering plus moms plus nr.plader
> eller plus omreg hvis plader stadig er på.. højest kr. 3000,-

Og hvad får jeg så for de 1456,- ?

> [...]
>
> Jeg tror nu ikke at du ville kunne vriste bilen ud af kunden for mindre end
> 27.500,- de ville da bare sælge den til en anden istedet.

Fint for mig, for så står bilen ikke mere mål med prisen, og så vil
jeg også hellere finde en anden, og alle er glade, hvis manden da
ellers finder en anden til at hoppe på den.

> God mekanikker
> skriver du.. findes de/ er de ærlige/er de ikke kun ude på at tjene penge
> også ??

Findes nok lige så mange ærlige mekaniker som ærlige bilhandler,
personligt har jeg da et par stykker som jeg stoler på, og som aldrig
har snydt mig.

Har da hørt blondines udsagn: Jammen min mekaniker er da rigtig
billig, han tager kun 400,- for at skifte blinklys væske.

> [...]
> at sige, og svarer på spørgsmål, gider ikke at stå der og knævre løs.

Syntes nu det er lidt morsomt med de hurtig snakkere, men din
salgsteknik har jeg da også oplevet nogle gange, og må nok sige at den
bryder jeg mig heller ikke specielt om, når man skal trække alt
relevant ud af en. Får en fornemmelse af at hvis du ikke selv opdager
ALLE fejl, ja så fortæller jeg i hvert tilfælde heller ikke om nogen
af dem...

Måske du skulle prøve det med undertøjet, for så vidt jeg ka forstå på
dig, ja så er der da ikke rigtig nogen penge i at handle biler... Godt
du kun er ansat så.

> at
> garanti!

> På papiret måske.. men ikke i praksis

Men stadig samme lovgivning, så ikke noget tudefjæs over det vel.

> Kunderne må ikke lægge sig på vores væksted.
> Kunder må da helt selv om hvor de får lavet reperationerne efter garantien
> er udløbet. Helst ikke her, da vi har ret travlt.

Fint at i har så travlt, men du ved lige så godt som mig, at hvis fru
Jensen får en god behandling hos jer når den er inde i garanti
perioden (selv om det helst ikke skulle være tilfældet), ja så kommer
fru Jensen altså også igen senere. Og det er jo heller ikke så skidt,
for hvem ved om vi har lige så travlt på værkstedet i næste uge.

Jeg kan ikke se at du har så meget at forsvarer, buiseness is
buiseness, og i vil aldrig kunne konkurere med privat salg, i har
trods alt nogen flerer udgifter på en handel end en privat, både til
bygninger, strøm, vand, kaffe, lønninger osv. osv...

/koolberg