Import af biler
Fra : Frank Hansen

Dato : 05-09-04 17:41

Jeps, så er vi der igen: Import af biler.

Det jeg går og tænker på er, at importere en bil fra Tyskland til Sverige,
nu hvor vi har planer om at flytte til Sverige (Jeps, for vitterligt at BO
der :))

Mens jeg så sidder og kigger på mobile.de og autoscout24.de, studser jeg
over at nogle af bilerne er "MwSt. ausweisbar".

Nogen der kan forklare mig det? Og hvor meget moms betaler man på tyske
biler, og hvis det er mindre end i Sverige, skal man så betale den svenske
moms og få refunderet den tyske, eller hvordan foregår det?

På forhånd tak,

Frank Hansen.

Fra : Brizz

Dato : 05-09-04 16:46

> Nogen der kan forklare mig det? Og hvor meget moms betaler man på tyske
> biler, og hvis det er mindre end i Sverige, skal man så betale den svenske
> moms og få refunderet den tyske, eller hvordan foregår det?

Undersøg lige med forsikringen først i sverige for den er dyrere på en
import bil end en svensksåld. jeg skulle give ret meget mere for en import
bil.

Men jeg mener at når du køber en brugt bil i tyskland så skal der ikke
betales mere i sverige end at få den indregistreret som er omkring 2500 skr.

Hop ind på www.sunddebat.com og kig lidt derinde. hvis der ikke er hvad du
søger er der masser du kan spørge ligesom her. Der er dog en del der har
gjort samme stykke som dig..

Og velkommen til herovre når du kommer

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Frank Hansen

Dato : 05-09-04 18:08

Hej Brian,

....og tak for dit hurtige svar

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> Undersøg lige med forsikringen først i sverige for den er dyrere på en
> import bil end en svensksåld. jeg skulle give ret meget mere for en import
> bil.

Ja, er også hvad jeg har hørt - men har også hørt noget om, at hvis man for
kodet kodet nøglerne om (hvilket de vist kræver uanset) skulle der ikke være
den store forskel. Desværre er det umuligt at finde forsikringspriser, uden
at ha et svensk personnummer - og det kan man først få når man har fundet
lejligheden - Så det sætter lidt en stopper for at "lege med tallene" :)

> Men jeg mener at når du køber en brugt bil i tyskland så skal der ikke
> betales mere i sverige end at få den indregistreret som er omkring 2500
skr.

Ok, se det lyder dejligt :) Der er vidst også noget med en skrotningsafgift,
men den er måske indeholdt i de 2500 SEK du taler om...

> Hop ind på www.sunddebat.com og kig lidt derinde. hvis der ikke er hvad du
> søger er der masser du kan spørge ligesom her. Der er dog en del der har
> gjort samme stykke som dig..

tak :) Kunne huske noget om et forum, kunne bare ikke komme i tanke om
adressen :)

> Og velkommen til herovre når du kommer

Jo tak :) Nu må vi se hvornår det bliver - det ser ikke ud til, at det er
for mange ledlige lejligheder, de har problemer med i Malmö :(

Med venlig hilsen

Frank Hansen

Fra : Brizz

Dato : 05-09-04 17:29

> ...og tak for dit hurtige svar

Så lidt
> [...]
> lejligheden - Så det sætter lidt en stopper for at "lege med tallene" :)

Svensken er at den opfattelse at der er fusket med kilometer tallet på din
bil så det skal de også have lidt extra for. ja sådan er de bare
Men kender alt for godt det med person nummeret. Men det er så ikke et
problem for mig nu

> Ok, se det lyder dejligt :) Der er vidst også noget med en
skrotningsafgift,
> men den er måske indeholdt i de 2500 SEK du taler om...

Kender ikke noget til en skrotningsafgift.

> tak :) Kunne huske noget om et forum, kunne bare ikke komme i tanke om
> adressen :)

Ja det er et godt sted. og www.scanianet.se hvis du vil vide lidt mere
generelt om regler og alt muligt om swea.

> Jo tak :) Nu må vi se hvornår det bliver - det ser ikke ud til, at det er
> for mange ledlige lejligheder, de har problemer med i Malmö :(

Hmm synes nu ikke det er det store problem. Hvilke kriterier har du til en
lejlighed?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Frank Hansen

Dato : 05-09-04 23:10

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message
[...]
> Svensken er at den opfattelse at der er fusket med kilometer tallet på din
> bil så det skal de også have lidt extra for. ja sådan er de bare

Ok. Tjaeh, tyv tror... :)

[...]
> Kender ikke noget til en skrotningsafgift.

Ok, syntes bare at kunne mindes en afgift på omkring en 1250 SEK, der skal
betales sammen med førstegangs-registrering af en bil i Sverige. Og som
refunderes hvis bilen exporteres ud af landet igen. Afgiften skulle efter
sigende dække for en senere skrotning af bilen. Men jeg kan huske forkert :)

[...]
> Hmm synes nu ikke det er det store problem. Hvilke kriterier har du til en
> lejlighed?

Ikke de helt store, syntes vi selv :) Vil gerne finde en hyrerätts på en
70-100 kvm., nogenlunde centralt, så der ikke er alt for langt for kæresten
til togstationen, når hun skal over til DK og studere. Og så vil vi gerne
finde noget 1-hånds (tror jeg, de kalder det), så det ikke er tidsbegrænset.
Har kigget på bovision, hemnet, og fandt i dag også blocket.se inde på
sunddebat'en, men uden de store resultater. Hvis du kender til andre links,
modtages de med glæde.

Med venlig hilsen

Frank Hansen.

Fra : Brizz

Dato : 06-09-04 19:32

> [...]
> Har kigget på bovision, hemnet, og fandt i dag også blocket.se inde på
> sunddebat'en, men uden de store resultater. Hvis du kender til andre

Hvorfor vælge hyresrätt?
Hvorfor ikke vælge en Bostadsrätt? Det er jo billige. I kommer til at sidde
for ca det samme. og de er nemme at komme af med igen.
Jeg har selv en bostadsrätt.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Frank Hansen

Dato : 07-09-04 08:55

> [...]
sidde
> for ca det samme. og de er nemme at komme af med igen.

Jeg har som sådan heller ikke noget imod en bostadsrätt, men må nok
indrømme, at jeg lige nu har nok i "de andre" regler jeg skal ind i mht. at
flytte til Sverige. Hvis jeg så også skal til at finde af alt der skal til
for at købe en bostadsrätt, hvad der er af regler for sådanne foreninger,
hvad der skal på af mægler, og sikre sig bedst muligt at man ikke køber
katten i sækken osv., så tror jeg at jeg får nok at se til. -Skal samtidig
med begynde på nyt arbejde, og ha afklaret hvad der skal ske med bilen - og
ikke mindst hvor hurtigt.

Derfor vil vi gerne starte med at finde en hyresrätt for lige at komme
igang, og så evt. senere finde en bostadsrätt. Det hører også til historien,
at vi nok ikke har tænkt os at blive boende i Sverige for bestandigt, men
nok nærmere for de næste 5 års tid (som sådan ca. er den tid mit kæreste har
tilbage af studiet). -Men man kan jo nå at komme på andre tanker endnu :)

Bortset fra det, så tror jeg så småt samtalen er ved at fjerne sig fra
gruppens fundats :) Så jeg har bedt Steen oprette mig på sunddebat - så kan
vi evt. fortsætte samtalen dér :)

Indtil videre tak for svarene :)

Mvh. Frank.