højre eller venstre gevind i krumtap
Fra : Henrik

Dato : 05-09-04 12:00

Hej

Er der en der gider friske min hukommelse op!

Det drejer sig om hvorvidt det er et højre eller venstre gevind i den bolt
der holder tandremstandhjullet på krumtappen. Det er på en Golf 2 GT 1.8I
1988.

mvh
Henrik

Fra : Brizz

Dato : 05-09-04 12:11

> Det drejer sig om hvorvidt det er et højre eller venstre gevind i den bolt
> der holder tandremstandhjullet på krumtappen. Det er på en Golf 2 GT 1.8I
> 1988.

Ved det ikke med sikkerhed men kan ikke se hvorfor der ikke skulle være alm
gevind på den? De krumtapper jeg har skruet ud har været med alm ( kalder
men det egentlig højre eller ventre gevind ? )

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Brian

Dato : 05-09-04 12:51

Hejsa

Brizz skrev:

> Ved det ikke med sikkerhed men kan ikke se hvorfor der ikke skulle
> være alm gevind på den? De krumtapper jeg har skruet ud har været med
> alm ( kalder men det egentlig højre eller ventre gevind ? )

Det alm. må være højre.
Jeg kan huske det udfra, at her i familien kalder vi det modsatte for
"links" gevind.... som de fleste vel gør

/Brian

Fra : Brizz

Dato : 05-09-04 14:02

> Det alm. må være højre.
> Jeg kan huske det udfra, at her i familien kalder vi det modsatte for
> "links" gevind.... som de fleste vel gør

Ja det er rigtigt ja

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : alexbo

Dato : 05-09-04 17:51

"Henrik" skrev

> Det drejer sig om hvorvidt det er et højre eller venstre gevind i den bolt
> der holder tandremstandhjullet på krumtappen. Det er på en Golf 2 GT 1.8I
> 1988.

Højre.

mvh
Alex Christensen