Tid en ny WV Golf tråd :-) Priser m.m
Fra : Eivind

Dato : 04-09-04 14:12

Hola (har hørt det gælder om at starte friskt....)

Jeg har lige fået en mail ind af døren - den fortæller at man helt uden at
presse WV sælgeren kan
få 15 Kkr rabat på en ny VW Gluf. Det er dog kun 1.6 FSI det åbenbart
gælder.....
Var så lige forbi en Gluf pusher idag og snakkede med ham - han var lidt
mopset på WV og deres prispolitik.
Fortalte at der står 1400 årgang 2004 rundt omkring i DK og ikke er solgt...
P.t er det jo 2005 modeller man får hjem, hvis man får en "ny"
(og spørg hvilken der er mest vær hvis man skulle sælge den om et par år -
hvad koster et model år ? anyone ?)
Læste også at Gluf i Juli eller lign havde været nummer 2 på salgslisten,
men det var vist kun fordi at WV havde solgt en stor portion
til et eller andet udlejningsselskab..... der var ikke så mange private der
havde købt en.
Så nu ser jeg jo frem til at at man snart kan få en med rabat

Det er altså også underligt - man kan p.t få en Passat mit alles for 330.000
kr
(1.8 Turbo klima osv osv) mens en Gluf med samme motor f.eks 2.0 FSI vil
koste 30-40000 mere
med samme udstyr.... vildt....

Nå - vil stadig gerne ha en gluf - men når først rabatten kommer - må det
gøre ondt for dem der har købt den til normal pris
(= glade kunder.....)

hasta la pasta

Eivind

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-09-04 16:45

"Eivind" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gælder.....
> Var så lige forbi en Gluf pusher idag og snakkede med ham - han var lidt

Forståeligt- den er for dyr ;).

> Fortalte at der står 1400 årgang 2004 rundt omkring i DK og ikke er
solgt...

Underligt, hvor står de?. Det er jo en maga-sællert, man ser dem jo i
tide&utide ;).

> [...]
330.000
> kr
> (1.8 Turbo klima osv osv) mens en Gluf med samme motor f.eks 2.0 FSI vil

Ja det ligner ikke VW at dele gaver ud. Men det er nu IKKE samme motor!!!,
enhver ved at de ikke har løst de probs. med FSI.-teknologien, som
Mitsubitsi havde med deres GDI-ditto :((. Tilgengæld er deres 1.8T20
pålideligheden selv. Som tingene er nu, vil jeg ikke røre deres FSI-crap.

Fra : Eivind

Dato : 04-09-04 22:28

> [...]
> Mitsubitsi havde med deres GDI-ditto :((. Tilgengæld er deres 1.8T20
> pålideligheden selv. Som tingene er nu, vil jeg ikke røre deres FSI-crap.

ved godt det ikke er samme motor - jeg gik efter de 150HK som FSI jo så
heller ikke har
da det bare er noget de drømmer om i VW's marketingsafdeling....
(på dansk bensin har den 135 -140 hk.....)

Eivind

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-09-04 10:04

> enhver ved at de ikke har løst de probs. med FSI.-teknologien, som
> Mitsubitsi havde med deres GDI-ditto :((.

Hvad er det for "problemer", der ikke er løst - og som kan nævnes i samme
åndedrag som GDi-problemerne hos japserne...?

Mener du den nedsatte effekt som følge af den megen svovl i dansk benzin og
evt. lavere oktanindhold end 98..?

Hvis du gør, er det da en rimelig heftig sammenligning, du har gang i - og
en anelse malplaceret, IMO.

Kritisabel markedsføring mht. effekt - men ikke en katastrofe-motor som
Mitsu´s.

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-09-04 10:16

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> åndedrag som GDi-problemerne hos japserne...?
>
> Mener du den nedsatte effekt som følge af den megen svovl i dansk benzin og

FSI er spild af penge med mindre man tanker uden for landets grænser.
Så sent som lørdag så jeg en A4 med fsi-skilt på, sikke noget svindel.

Nej den var ikke for heldig.

Mvh
Roberto

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-09-04 11:18

> FSI er spild af penge med mindre man tanker uden for landets grænser.

For det første kommer den gode benzin jo også til Danmark - næste år.

Dernæst har motorerne jo en sjælden god kombination af effekt og
brændstoføkonomi.

Jeg synes ikke, de er spild af penge.

> Nej den var ikke for heldig.

Nej, det er meget uhæderligt ikke at gøre opmærksom på effektens forbehold -
efter min mening.

Men motorerne fejler da ingenting.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-09-04 17:56

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Dernæst har motorerne jo en sjælden god kombination af effekt og
> brændstoføkonomi.
>

> /Jan W Nielsen

Ja de er ved at komme efter det, og det skal man bestemt ikke klage over.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-09-04 17:53

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Så sent som lørdag så jeg en A4 med fsi-skilt på, sikke noget svindel.
>

> Mvh
> Roberto

Arh vel ikke hvis den har FSI-motor.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 11:48

> Hvad er det for "problemer", der ikke er løst - og som kan nævnes i samme
> åndedrag som GDi-problemerne hos japserne...?

Den har de samme probs. med tilsodning og deraflg. overdrevet
effektangivelser og underdrevet forbrugs ditto. Og kuren er den samme :(.

> Hvis du gør, er det da en rimelig heftig sammenligning, du har gang i - og
> en anelse malplaceret, IMO.

Hvad er heftigt og hvorfor er den malplaceret?. De vil sælge noget som ikke
umiddelbart kan leve op til det lovede.

> Kritisabel markedsføring mht. effekt - men ikke en katastrofe-motor som
> Mitsu´s.

Hvad består forskellen i, hvilken katastrofe, begge markedsføre noget som
enten skulle være blevet i laboratoriet, eller være forbeholdt de markeder
hvor den kan leve op til data.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-09-04 13:32

> Den har de samme probs. med tilsodning og deraflg. overdrevet
> effektangivelser og underdrevet forbrugs ditto. Og kuren er den samme :(.

Teknologien er jo ikke den samme, hvorfor jeg er noget forbløffet over det,
som du skriver.

Hvor kan man læse mere, om de mekaniske problemer, som motoren kan få..?

> Hvad er heftigt og hvorfor er den malplaceret?. De vil sælge noget som
ikke
> umiddelbart kan leve op til det lovede.

Jeps - men jeg var klart af den opfattelse, at der var en gigantisk forskel
i konsekvenserne.

Hvis den eneste forskel er, at FSi-motoren har lidt mindre effekt, indtil
også Danmark får en bedre benzin næste år, så er der jo himmelvid forskel på
de to eksempler.

Hvis motoren får mekaniske problemer og notorisk ikke fungerer på vores
breddegrader, så er sammenligningen rimlig - uden yderligere uddybning.

Eller ikke, IMO.

/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-09-04 16:49

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Teknologien er jo ikke den samme, hvorfor jeg er noget forbløffet over
det,
> som du skriver.

Hvad mener DU er forskellen??, iflg. det jeg har kunne finde ud af, er
forskellen måden hvor på man forsøger at sikre ALT gassen bliver antændt.
Ellers er de rimeligt ens.

> Hvor kan man læse mere, om de mekaniske problemer, som motoren kan få..?

Google er din ven ;).

> Hvis motoren får mekaniske problemer og notorisk ikke fungerer på vores
> breddegrader,

GDI motoren virkede da fint, den kunne bare ikke levere varen. Og det kan
FSI heller ikke.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-09-04 20:41

> Google er din ven ;).

Du kommer med et ret præcist postulat omkring konsekvenserne ved at køre
dansk skod-benzin på FSi-motoren.

Dit indlæg er den første ting, jeg har læst, der antyder at sådan et problem
skulle eksistere, men jeg troede alligevel, havde sikker information om
sagen.

Derfor synes jeg, det er lidt mærkeligt, du ikke kan/vil bakke det op med
facts.

Lad mig derfor spørge: Véd du noget om sagen med sikkerhed - eller TROR du
blot, at FSi-motoren har de samme problemer med tilsodning

> GDI motoren virkede da fint, den kunne bare ikke levere varen. Og det kan
> FSI heller ikke.

Mitsubishis motor virkede absolut ikke fint - motoren krævede en større
behandling for ikke med tiden at stoppe sig selv helt til - i principet var
den konstant på vej til selvdestruktion.

/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-09-04 01:43

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kommer med et ret præcist postulat omkring konsekvenserne ved at køre
> dansk skod-benzin på FSi-motoren.

Du smutter fint uden om, om du kender detaljerne i forskellen på GDI vs.
FSI. Samtidig påstår du Mitus's GDI var en katastrofe, ja det var den. Og
årsagen er den samme som giver probs v. FSI: Svovlholdigt fuel. Og med
sædvanlig journalistisk grundighed, er det jo nærliggende at påstå den oxo
er en katastrofe, så er bolden givet op til efterforskning af problemets
omfang ;). Men jeg vil stadig ikke røre det cr.., til der forelægger flere
facts.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-09-04 08:00

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> omfang ;). Men jeg vil stadig ikke røre det cr.., til der forelægger flere

GDI:

<http://autozine.kyul.net/technical_school/engine/petrol1.htm>

Altså: uden forfærdeligt meget Returgas (C) 2004 R.Saldo :) går den ikke
på dårlig (stadig bedre and u.s.-slambenzin) eurobenzin.

Indtil benzinen er nede under 10ppm svovl er der ingen grund til at
hælde pengene ud på fsi.
Jeg gætter på at den benzin kommer til at koste noget mere end 'regular'
gør.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 08:47

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Altså: uden forfærdeligt meget Returgas (C) 2004 R.Saldo :) går den ikke
> på dårlig (stadig bedre and u.s.-slambenzin) eurobenzin.

Hvorfor er den Renault-motor aldrig markedsført?, jeg har aldrig læst om den
før nu.

> Jeg gætter på at den benzin kommer til at koste noget mere end 'regular'
> gør.

Markedet er lille, fremstillingsprisen højere + det har "nyhedens
interesse", så jeg gætter oxo på det bliver noget dyrere. Men så får de
noget at bruge "98" tankene til ;).

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-09-04 08:51

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
>>

> Markedet er lille, fremstillingsprisen højere + det har "nyhedens
> interesse", så jeg gætter oxo på det bliver noget dyrere. Men så får de

Dem har de vel Vpower/Dynamic/Nitro3000/Ultima i.

Mvh
Roberto

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-09-04 09:03

"Roberto Saldo" <mailto:rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
"Re: Tid en ny WV Golf tråd Priser m.m"

> Dem har de vel Vpower/Dynamic/Nitro3000/Ultima i.
>
> Mvh
> Roberto

Der står lidt om de forskellige fabrikkers udgaver her
http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m3165/is_2002_July_1/ai_88678961 og at
det er til gavn for ydelse og økonomi. Jeg kan ikke se det store fremskridt "lige
nu" men det kan man måske med næste generation, og ja som i skriver skal de jo nok
fodres med nogle dyre dråber.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-09-04 10:07

> Du smutter fint uden om, om du kender detaljerne i forskellen på GDI vs.
> FSI.

Jeg kan e, at Roberto har postet et link til forskellene. Det er i øvrigt
anden gang, at Roberto gør det inden for det seneste halve år. Første gang
han gjorde det, lærte jeg lidt om forskellen.

Det havde været fint, om du selv havde kendt lidt til sagen, inden du
begyndte at straffe tastaturet.

> årsagen er den samme som giver probs v. FSI: Svovlholdigt fuel.

Jep - men du skrev, at KONSEKVENSERNE er de samme - og det er jo noget
æwl - eller hvad..

> sædvanlig journalistisk grundighed, er det jo nærliggende at påstå den oxo
> er en katastrofe, så er bolden givet op til efterforskning af problemets
> omfang ;).

Du ville formentlig hurtig blive fyret på en respektabel journalistisk
arbejdsplads, hvis du kom med den slags postulater, uden at du kunne bakke
dem op.

I øvrigt er dette ikke en journalist-gruppe - eller et traditionelt
massemedie, der er underlagt Pressenævnets kompetence - det er en
nyhedsgruppe.

> Men jeg vil stadig ikke røre det cr.., til der forelægger flere
> facts.

Fair nok.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 11:29

> Jeg kan e, at Roberto har postet et link til forskellene. Det er i øvrigt
> anden gang, at Roberto gør det inden for det seneste halve år.

Jeg har ikke læst det før. Desuden omhandler det ikke FSI, den er ikke
nævnt, men GDI og en Renå-motor jeg aldrig har hørt markedsført.

> Det havde været fint, om du selv havde kendt lidt til sagen, inden du
> begyndte at straffe tastaturet.

Det gør jeg, som jeg læser det link, handler det om at få antændt ALT gassen
i cylindren,og det er præcist hvad jeg skrev inden jeg læse artiklen!!!. Det
var metoderne jeg håbede du kunne fortælle om.

> Jep - men du skrev, at KONSEKVENSERNE er de samme - og det er jo noget
> æwl - eller hvad..

Næ. Hovedprob. er at de ikke lever op til forventningerne, fungere ikke
optimalt, sålænge de bruger svovlholdigt fuel.

> Du ville formentlig hurtig blive fyret på en respektabel journalistisk
> arbejdsplads, hvis du kom med den slags postulater, uden at du kunne bakke
> dem op.

Så var der !¤&#§ ikke mange ansatte journalister, som jeg læser det der
skrives ;)).

Fra : Eivind

Dato : 07-09-04 17:40

> Så var der !¤&#§ ikke mange ansatte journalister, som jeg læser det der
> skrives ;)).

Der er vist ikke journalister tilbage i DK.
Jeg antager at Volkswagen betaler de bedste/største rejser eller ? jeg har
også hørt at flere importører
laver "færdige" artikler - som så ugeblade osv - bare kan trykke i deres
motorsektion - weeee
kan vist kun blive en god artikkel

Generelt tror jeg at markedet er meget indspist her i DK - aviserne og TV
har ikke eller vil ikke bruge penge på at leje
biler til tests. Derfor er de afhængige af at få biler stillet til rådighed
af importør/forhandler.
Hvis man så skriver for meget negativt - så kommer man sikkert nemt om bag i
køen af prøvekørsler. Et eksempel
herpå er hendengange bilmagasinet - det gik fra at være lidt frisk og fræk
og skrive nogle gode tests osv til at være
motor nummer 2 - altså drønkedeligt og med artikler skrevet af journalister
uden for megen viden.
(skriver hedengange - da dagens bilmagasin ligner bilen/motor/sport osv )

Men hvilken avis har skrevet at FIS motoren fra VW har 5-8 procent mindre
effekt på alm dansk bensin og dermed større accellerationstid fra 0-100
(ingen)
Jeg synes det er super at VW tager teten med ny teknik - men synes det er
trist markedsføring - når de reklamerer med noget bilen
kan når man kører på en bestemt bensin som ikke sælges i DK - ligeledes vil
de fleste alm motorer give en højere effekt når de får 98 istedet
for 95 oktan. Dermed nærmer VW sig moralsk det at sælge elastik i metermål
Hvilken avis har skrevet at det burde være rimeligt om vi i DK fik samme
rabatter som man får i Tyskland på en VW ?
(ingen) dog brokkede FDM sig over at et hænger træk kostede 15000 .......
Og jeg mener - hvis VW kører med Euro priser - så må de da også gi "euro"
rabat ?
Kigger man på engelske blade (autocar.co.uk) eller (topgear.co.uk) med
flere - så får man langt flere facts osv i deres test.

arrrh det var godt - nu er jeg glad igen

(dagens brokkekvote er hermed opbrugt)

Eivind

Fra : Eivind

Dato : 07-09-04 21:13

Hmm man skal kende sine links....

http://www.bbc.co.uk/topgear/

http://www.autocarmagazine.co.uk/

Troede lige jeg ku dem i hovedet - men næææ nej

Eivind

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 22:19

> Der er vist ikke journalister tilbage i DK.

Utroligt som folk gør sig kloge på den slags.

> jeg har
> også hørt at flere importører
> laver "færdige" artikler - som så ugeblade osv - bare kan trykke i deres
> motorsektion - weeee
> kan vist kun blive en god artikkel

Det forekommer ikke på store medier - om nogen overhovedet.

> Hvis man så skriver for meget negativt - så kommer man sikkert nemt om bag
> køen af prøvekørsler.

Gør man..? Ved du virkelig det..? Hvor har du arbejdet som motorjournalist -
og hvor længe..?

> [...]
> og skrive nogle gode tests osv til at være
> motor nummer 2 - altså drønkedeligt og med artikler skrevet af

Nå, ja så må det jo være derfor..(!??!)

> Men hvilken avis har skrevet at FIS motoren fra VW har 5-8 procent mindre
> effekt på alm dansk bensin og dermed større accellerationstid fra 0-100
> (ingen)

Øh, jo.. Det er der mange, der har.

Det "Bilmagasinet", som du så dygtigt kritiserer, lavede allerede i 2003 en
test, hvor de påviste FSi´erens sårbarhed overfor manglende oktan og for
megen svovl.

Dette blev omtalt i flere landsdækkende aviser, som i øvrigt stadig låner
biler hos Semlergruppen, der er VAG-importør i DK.

Sjovt nok - men måske er de kommet bag i køen. Du kunne jo ringe og spørge.

> Jeg synes det er super at VW tager teten med ny teknik - men synes det er
> trist markedsføring - når de reklamerer med noget bilen
> kan når man kører på en bestemt bensin som ikke sælges i DK.

Enig.

> Hvilken avis har skrevet at det burde være rimeligt om vi i DK fik samme
> rabatter som man får i Tyskland på en VW ?
> (ingen)

Jo, det er der nu også flere aviser, der har skrevet...

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 07-09-04 22:37

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Det forekommer ikke på store medier - om nogen overhovedet.

Deri tager du nok fejl - nogle af de store omegns-aviser har da ofte
haft "artikler" leveret af fabrikkerne ....

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 07:42

> Deri tager du nok fejl - nogle af de store omegns-aviser har da ofte
> haft "artikler" leveret af fabrikkerne ....

Hvilke medier - og hvilke artikler..?

Små rent tekniske telegrammer, fakta-bokse etc. kunne jeg godt forestille
mig leveret af fabrikkerne - men ikke egentlige artikler eller anmeldelser.

Jeg har dog ikke kendskab til arbejdsmetoderne på små medier, hvor
redaktionen måske ikke engang består af uddannede journalister.

Enhver kræmmer kan jo i princippet åbne sin egen "avis".

--
/ Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 08-09-04 08:00

Jan W Nielsen wrote:
> Enhver kræmmer kan jo i princippet åbne sin egen "avis".

Ja, det har du ret i

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Eivind

Dato : 08-09-04 17:12

Hej Jan

Jeg bor i Nordsjælland - og her har vi en super publikation

http://www.nordsjaellands-bilmagasin.dk/default.asp

Den er rigtig slem - ikke en eneste af de biler der er omtalt beskrevet osv
har der
været kørt i eller lign. Det kan slf være okay - men så er det vel ikke et
bilmagasin ?
Så er det vel bare en reklametryksag ?

Hvis det er interessant - kan jeg godt skrive en artikkel af ?

/Eivind

Fra : Eivind

Dato : 08-09-04 17:49

Generelt
Skrev måske lige lovligt frisk før - men vil nu forsøge at underbygge det.

Snip> > Men hvilken avis har skrevet at FIS motoren fra VW har 5-8 procent
mindre

> Øh, jo.. Det er der mange, der har.

Snip
Jeg har læst
Ekstrabladet +
Politikkens +
Motors +
Jyllandspostens
Anmeldelser af Golf 1.6 FSI.
Mindes ikke noget sted at have set noget som helst om FSI motorens effekt.
Kun politikken havde det beskrevet - og det efter at jeg havde skrevet en
mail til
journalisten bag artiklen og pænt (kan godt) forklaret problemet.
Han svarede helt fair, at han også synes at der var mere krudt i bilen, da
han kørte den i Dyskland
end da han kørte den herhjemme.
Men selv i f.eks Bilmagasinet - og hos motor - selv om de f.eks skriver i
artiklen at der mangler lidt effekt - så
mener jeg at huske at der i diverse tabeller - står 115 HK og 0-100 på 10.8
sekund.
Og Hos VW står der 115 HK i på alle skiltene osv - mener faktisk det er på
kant med loven.
Burde man ikke kunne vinde en sag over VW for falsk markedsføring ?
F.eks i USA har flere Madza8 ejere fået penge tilbage fordi motoren havde
for lidt effekt på Amerikansk bensin
Jeg er godt klar over at VW gerne vil vise at den FSI teknikken giver mere
effekt og bedre økonomi, men altså...

Nå ikke mere om den sag...

Snipo> > Hvilken avis har skrevet at det burde være rimeligt om vi i DK fik
samme

> Jo, det er der nu også flere aviser, der har skrevet...
Snip

Motor
Skrev at bilen var utrolig dyr og at VW arbejdede på at et climatronic anlæg
kunne eftermonteres for 10000 kr i DK
(er et climatronic et 1 zone klimaanlæg eller hvordan er det i forhold til
alm manuel aircondition ?)
Bilmagasinet (bilbasen.dk) var fair nok også ret hårde mod Golf 2.0 FSI - og
gav den kun 3 ud af 6 stjerner pga prisen.
Jeg mener bare at kunne huske at de fleste jublede lige da Golfen var kommet
frem - men måske husker jeg galt.
Nogle links til de første anmeldelser af 1.6 FSI modellen ?
læs f.eks http://www.jp.dk/arkiv:aid=2267796 ren jubel - de nævner slf den
høje pris - men ellers jubler de videre
Sjovt at f.eks Seat+skoda slet ikke vil ha med 1.6 FSI at gøre

/Eivind

Fra : Peter

Dato : 08-09-04 20:13

"Eivind" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Burde man ikke kunne vinde en sag over VW for falsk markedsføring ?

Ehhh - hvad skulle det så medføre for dig som sagsøger?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 20:19

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Eivind" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Ehhh - hvad skulle det så medføre for dig som sagsøger?

At fålkevun går ind og dækker de "tab" man har haft i den forbindelse

--
Tom

Fra : Eivind

Dato : 08-09-04 21:27

som sagsøger?

> At fålkevun går ind og dækker de "tab" man har haft i den forbindelse

Nemly - i USA fik alle der havde købt en Mazda penge tilbage - fordi der
manglede Hypheste uden foran

Burde man også få i DK.

Eivind

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 20:51

> Jeg har læst (en masse blade, red.)
> Mindes ikke noget sted at have set noget som helst om FSI motorens effekt.

Aha - men jeg kan da hurtigt lige nævne et par stykker, der med sikkerhed
har omtalt fænomenet: Bilmagasinet (som før skrevet), De Bergske Blade,
Politiken, Berlingske Tidende og BT.

Mon ikke endnu flere har beskrevet det - det vil jeg næsten tro..?

> Jeg er godt klar over at VW gerne vil vise at den FSI teknikken giver mere
> effekt og bedre økonomi, men altså...

Folkevogn har ventet med at sende den på markedet i Danmark - netop fordi de
ville ønske, at vi - som flere andre steder i Europa - fik den bedre benzin.
De har desuden presset på, for at DK skulle have den bedre benzin.

> Sjovt at f.eks Seat+skoda slet ikke vil ha med 1.6 FSI at gøre

Nej, det er naturligt nok. LÆkkerierne kommer ikke i koncernens
discountmærker Skoda (og lidt Seat), lige så hurtigt som i prestige-mærkerne
Audi (og lidt VW)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-09-04 21:30

> [...]
> Jyllandspostens
> Anmeldelser af Golf 1.6 FSI.
> Mindes ikke noget sted at have set noget som helst om >FSI motorens

Jeg mener nu at have læst det hist og her, man kan ikke lige pege på hvor.

> Jeg er godt klar over at VW gerne vil vise at den FSI >teknikken giver
mere
> effekt og bedre økonomi, men altså...

Det er vel primært i forhold til de gamle motorer de brugte/bruger (som
motorfætter fra JP også skriver), det er jo ikke en revolutionerende nyhed.
Måske teknikken er revolutionerende, på ydelse, økonomi og forurening er
flere på højde (cirka) med det men det er en start med 1 generation FSI så
der er vel mere i vente hen af vejen.

> Sjovt at f.eks Seat+skoda slet ikke vil ha med 1.6 FSI at gøre
>
> /Eivind

Det bestemmer VW jo om de vil.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 22:05

> Næ.

Joo...

Du skrev: "enhver ved, at de (VW, red.) ikke har løst de probs. med
FSI.-teknologien, som Mitsubitsi havde med deres GDI-ditto :((. "

Sagen er, at FSi´eren IKKE har DE samme problemer med FSi-teknologien, som
GDi´erne havde/har. Eet problem er det samme (mindre effekt på svovlholdig
benzin), men det er ikke det samme som, at "de ikke har løst de probs. med
FSI.-teknologien, som Mitsubitsi havde med deres GDI-ditto"

Du tog simpelthen munden for fuld med den udtalelse.

Jeg er som sagt enig i, at det er for dumt at opgive 115 hk på en 1,6, når
den i Danmark kun har 105 hk.

Men jeg har aldrig hørt, at FSi´eren sklle "destruere" sig selv med sod, som
GDI´eern gør. Du har tilsyneladende heller ikke hørt det - men troede blot,
at de samme problemer gjaldt VAGs FSI´er. Fair nok - men skulle vi ikke lige
klappe hesten, indtil vi har noget, der ligner dokumentation for
påstanden..?

Jeg kørte i øvrigt en tur i en Golf V 1,6 FSi forleden, der skulle være
omtrent lige så hurtig som min egen Opel Vectra - det var den langtfra. Der
blev kørt en strækning på 12-1500 meter på tid, og den var adskillige
sekunder bagefter - ligesom den var noget langsommere i diverse
mellemaccelerationer.

Bortset fra det, kørte Golfen fremragende - og den var dejlig komfi på samme
tid.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-09-04 17:48

> [...]
> en anelse malplaceret, IMO.
>
> Kritisabel markedsføring mht. effekt - men ikke en katastrofe-motor som

Hvis man skal tro BRUGT REVYEN 2002 er problemet med GDI at den soder til og
at den har svage ventilløftere, men det sidste har næppe noget med
GDI-teknologien at gøre. Jeg tror bare at prøjserne har lært af andres fejl
og husker at fortælle om den problemfyldte danske benzin, japanerne har nok
ikke været opmærksomme på det lille marked højt mod nord (og det danske
Mitsubishi importør/forhandlernet åbenbart heller ikke).

Der bliver næsten altid peget fingere nå der kommer noget nyt, det er der
sikkert også blevet af elektronisk tænding, indsprøjtning osv.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 04-09-04 23:29

> Det er altså også underligt - man kan p.t få en Passat mit alles for
330.000
> kr
> (1.8 Turbo klima osv osv)

Er det et officielt tilbud ? Jeg kan ikke finde en sådan i deres prisliste,
kan du ikke fortælle lidt mere om hvad for en model det præcist drejer sig
om ?

Mvh
Mikkel

Fra : Eivind

Dato : 05-09-04 07:37

Kan heller ikke se den selv på deres Hjemmeside - tror det er en "DK"
model - men
prisen er for høj - der er ikke andet for at kigge ned til den lokale VW
pusher.
Men jeg så flere i Nordsjælland i går - til som sagt 335.000
(helt nye)

Eivind