Peugeot 307 HDI
Fra : Leif Lassen

Dato : 04-09-04 13:45

Hej

Jeg købte min tredie Peugeot fra ny af her i januar i år.
Denne gang en Peugeot 307 HDI.
Koblingen har bare den skavank, at ved tilkobling lyder der et højt
klik (eller nærmere "smask").
Det skulle være en kontakt, som har forbindelse til koblingen.
Klikket kan høres i hele kabinen.
Og jeg syntes, at det er iriterende at høre på.
Jeg har nævnt det 2 gange for værkstedets værkfører, sidste gang gav
de kontakten lidt olie, men det havde ingen virkning.
Værkføreren kan ikke gøre mere, han hævder, at kontakten ikke kan
skiftes.

Er der nogen her i dette forum, som har været udsat for klik ved
koblingen på en Peugeot?
I bekræftende fald, har man så gjort noget.
Og hvis man har gjort noget så hvad.

Med venlig hilsen
LL

Fra : C. Caspersen

Dato : 04-09-04 21:59

"Leif Lassen (slet 0CJG7)" <leiflassen@0CJG7bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:10943020800.985880007755224@dtext.news.tele.dk...
> Er der nogen her i dette forum, som har været udsat for klik ved
> koblingen på en Peugeot?

Ja

> I bekræftende fald, har man så gjort noget.

"Sådan skal en Peugeot lyde" var beskeden!

> Og hvis man har gjort noget så hvad.

Solgte lortet.

/Caspersen

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 05-09-04 01:23

"Leif Lassen (slet 0CJG7)" <leiflassen@0CJG7bigfoot.com> wrote in message

> Koblingen har bare den skavank, at ved tilkobling lyder der et højt
> klik (eller nærmere "smask").
> Det skulle være en kontakt, som har forbindelse til koblingen.

Samme problem med nogle citroën´er. Jeg har der hvor jeg arbejder haft held
til at fjerne denne lyd ved at give den lidt fedt lige der hvor kontakten
glider på pedalen. Hvis den er megen til, så kan man godt se kontakten hvis
man stiller sig lidt på hovedet.

Selvfølgelig kan kontakten skiftes, hvad skal man ellers gøre ved evt.
defekt kontakt?.....smide bilen væk? Men om det hjælper vil jeg tvivle på.
Den næste kontakt er jo magen til. Det er ikke en fejl på kontakten, men en
kant på pedalarmen som kontakten skal over der giver lyden.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Leif Lassen

Dato : 05-09-04 08:05

Leif Lassen <leiflassen@0CJG7bigfoot.com> (slet 0CJG7) skrev:
> [...]
højt
>klik (eller nærmere "smask").
>Det skulle være en kontakt, som har forbindelse til koblingen.

Hvad er kontaktens formål?

Fra : Diesell

Dato : 05-09-04 10:55

"Leif Lassen (slet DO9ZM)" <leiflassen@DO9ZMbigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:10943680720.657123716862557@dtext.news.tele.dk...

> højt
>
> Hvad er kontaktens formål?

Mersalg...........

Jesper

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-09-04 14:07

"Leif Lassen (slet DO9ZM)" <leiflassen@DO9ZMbigfoot.com> skrev i en
> [...]
Jeg ved det ikke.

På en motorcykel er der ofte en kontakt på koblingen som skal forhindre at
man kan aktivere starteren hvis den er i gear, tager man koblingen kan man
godt. Men den samme funktion eller måske noget der ligner ville være mit
gæt, du har jo en så du har mulighed for at fortælle om jeg har gættet
rigtigt.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Leif Lassen

Dato : 06-09-04 18:28

Kim Kristensen <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev:

>På en motorcykel er der ofte en
>kontakt på koblingen som skal forhindre at
> [...]

Nej, det er nu ikke lige den funktion kontakten har.
Jeg kunne godt køre hjem på selvstarteren, hvis jeg kører tør for
brændstof.
Men der skal nok ikke være ret langt hjem.

Hilsen
LL

Fra : Karsten Andersen

Dato : 07-09-04 13:01

06 Sep 2004 17:27:56 GMT, skrev slet W10RB, på 23 linier, i
<10944918320.51599740158451@dtext.news.tele.dk>, :

>Nej, det er nu ikke lige den funktion kontakten har.
>Jeg kunne godt køre hjem på selvstarteren, hvis jeg kører tør for
>brændstof.
>Men der skal nok ikke være ret langt hjem.

Den er bare til din fartpilot
den kobler fra ligeså snart du røre koblingen.
Så hvis du ikke har fartpilot i bilen, bruges den ikke.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Leif Lassen

Dato : 07-09-04 21:28

Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> skrev:
>Den er bare til din fartpilot
>den kobler fra ligeså snart du røre koblingen.
>Så hvis du ikke har fartpilot i bilen, bruges den ikke.
> [...]

Jeg har ikke fartpilot i bilen.

Mange tak for svarene, som er kommet her i gruppen.

MVH

LL

Fra : Karsten Andersen

Dato : 05-09-04 22:24

05 Sep 2004 07:05:17 GMT, skrev slet DO9ZM, på 17 linier, i

Afbryder fartpiloten

--
MVH Karsten
Horsens