Tændingsbanken i Xantia 1.8i
Fra : Henning Lund

Dato : 03-09-04 09:15

Hvad kommer det af, kan tændingen flytte sig? Den kører 95 oktan som
skrevet i instruktionsbogen. Når man træder bare det mindste på
speederen, så tikker den gevaldigt.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 09:41

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

Når man træder bare det mindste på
> speederen, så tikker den gevaldigt.

Det kunne tyde på noget ifb. med bankesensoren,ECU'en er defekt, hvis det
ikke er fordi at der er en revne,utæthed i udstødmanifolden- det kan lave en
lyd som ligner. Ja det kan være dyrt, hvis de sælger dig en ny ECU :((.

Fra : Henning Lund

Dato : 03-09-04 10:45

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> [...]
> det ikke er fordi at der er en revne,utæthed i udstødmanifolden- det
> kan lave en lyd som ligner. Ja det kan være dyrt, hvis de sælger dig

Den der ECU hvad prisleje ligger den i, ny/brugt og hvor sidder sådan en
djævel?
Udstødningsmanifolden kan jeg ikke udsætte for noget.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-09-04 14:19

> [...]
> djævel?
> Udstødningsmanifolden kan jeg ikke udsætte for noget.

Jeg er ikke citrobang-mand,. men en ny omkring 15 Kkr.

Fra : Henning Lund

Dato : 03-09-04 16:42

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Jeg er ikke citrobang-mand,. men en ny omkring 15 Kkr.

Weeeeeeee knapt så meget som en ny motor.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-04 15:25

Henning Lund skrev:

> Weeeeeeee knapt så meget som en ny motor.

Knapt? Øhm en ombytter fåes til mellem 2-8000,-..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henning Lund

Dato : 04-09-04 15:57

Martin Johansen [6000] skrev:

> Knapt? Øhm en ombytter fåes til mellem 2-8000,-..

Så skifter vi sq da motoren, længe leve Thyholm Sparekasse

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-04 16:26

Henning Lund skrev:

> Så skifter vi sq da motoren, længe leve Thyholm Sparekasse

LOL

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-09-04 21:12

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Så skifter vi sq da motoren, længe leve Thyholm Sparekasse

Det løser nok ikke dit prob., ECU'en sidder ikk på motoren-
ElectronicControlUnit . Ned til Citrobang-mekkeren og få ham til at læse
fejlkoder ud.

Fra : Henning Lund

Dato : 04-09-04 22:11

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Det løser nok ikke dit prob., ECU'en sidder ikk på motoren-
> ElectronicControlUnit . Ned til Citrobang-mekkeren og få ham til at
> læse fejlkoder ud.

Jeg skal fame ikke i nærheden af ham, næe min lokale
hushjørnemirakelmager kan det samme, så det må jeg prøve.
Hvor sidder ECU fidusen henne?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-09-04 22:20

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor sidder ECU fidusen henne?

Det må du snakke med ham om, jeg er som skrevet ikk Citrobang-mand ;). Der
kan være andre ting som gør det, men det er et kvalificeret gæt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-04 22:40

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Jeg er ikke citrobang-mand,. men en ny omkring 15 Kkr.

15000,- ??

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-09-04 23:02

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> 15000,- ??

Et skud fra hoften, iflg. hvad de koster til andre biler. Og Citrobang har
aldrig hørt til de billigste.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-04 23:24

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Et skud fra hoften, iflg. hvad de koster til andre biler. Og Citrobang har
> aldrig hørt til de billigste.

Ugh

Fra : Anders Frank Nielsen

Dato : 04-09-04 15:12

> Hvad kommer det af, kan tændingen flytte sig? Den kører 95 oktan som
> skrevet i instruktionsbogen. Når man træder bare det mindste på
> speederen, så tikker den gevaldigt.

Hvor langt har bilen/motoren gået? Det kunne jo være andet end tændingen når
du beskriver det som en "tikken". Fx slidte ventiler mv. (især hvis
problemet ikke er opstået lige med et.)

/Anders