Statens bilinspektion vinder digitaliserin~
Fra : bme

Dato : 03-09-04 08:12

Fra : TGD

Dato : 03-09-04 10:55

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse
news:ch95f2$1s7c$1@news.cybercity.dk...
> http://computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24996
>
> Hvad er så brugernes (os) dom?

Ja systemerne er sikkert gode, men kunne de så ikke ansætte andet end
indavlet personer hver gang jeg kommer der fra har det været med forundring
over deres ansatte.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-09-04 12:25

TGD wrote:
> [...]
>
> Ja systemerne er sikkert gode, men kunne de så ikke ansætte andet end
> indavlet personer hver gang jeg kommer der fra har det været med

Jeg synes hverken at de er bedre eller værre end andre mekanikere. Derimod
er det oftest [1] belastende at snakke med motorkontoret, men de gode vil
nok også typisk finde et mere spændende arbejde med en bedre løn ret
hurtigt.

[1] Undtaget de små steder - Afd. Hillerød Politi og Nærum slår Rødovre med
mange længder.

vh
Torben

Fra : TGD

Dato : 03-09-04 14:19

<KLIP>

> [...]
> er det oftest [1] belastende at snakke med motorkontoret, men de gode vil
> nok også typisk finde et mere spændende arbejde med en bedre løn ret

Hvordan kan du sammenligne de 2 erhverv, bilprøvningsassistent/bilassistent
er ikke det samme som en mekaniker?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-09-04 20:07

TGD wrote:

> Hvordan kan du sammenligne de 2 erhverv,
> bilprøvningsassistent/bilassistent er ikke det samme som en mekaniker?

Stort set er eneste forskel på de to kategorier at
bilprøvningsassistent/bilassistent har en overbygning på
mekanikkeruddannelsen der som udgangspunkt varer ca. 1 år (dog ikke for de
sidst uddannede assisteneter, som kun er ca. 9 mdr.)

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-09-04 12:48

bme wrote:

> http://computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24996
>
> Hvad er så brugernes (os) dom?

De vinder vel fordi man online kan ændre eller booke et syn, og se
hvornår det er muligt at komme til. Et andet plus er, at man med et
registreringsnummer i hånden, kan se både seneste synsrapport for den
pågældende bil, og top-ti listen med fejl på den pågældende model.
De har også en del relevant lov-stof online.
Det er da rimeligt godt gået af en offentlig institution.

En ting der er lidt irriterende, er at top-ti fejllisterne er så
"fintmaskede". Hvis jeg nu har søgt med et registreringsnummer fra en
FooMobil X2000 1.8, så kunne jeg da også godt tænke mig muligheden for
at se fejlene på en FooMobil X2000 1.6 eller 2.0TD - og måske også
stationcar-udgaverne. Det er jo tit mere eller mindre samme bil.
Det ville især være rart, når man søger på nogle lidt sjældnere
modelvarianter.

Mvh.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-09-04 20:11

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> stationcar-udgaverne. Det er jo tit mere eller mindre samme bil.
> Det ville især være rart, når man søger på nogle lidt sjældnere

Hvis du ser din "ønskebil" på plader, tager du blot reg nr. og ser let med
dette reg.nr. hvad de ti mest forkommende fejl er.

Kan da godt se at der ikke er så meget statestik at trække på når det f.eks.
er tale om lotus (7) seven, eller Lotus elise.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg