Lakreparationer...
Fra : Uni Bull

Dato : 02-09-04 18:01

Halløj...

Jeg har nogle mindre ridser rundt omkring på bilen - de
fleste steder er ridser ikke ret dybe og man kan ikke se
den underliggende farve. Men enkelte steder er der ridser
hvor man netop kan se dem som hvide streger.

Bilen er mørk blåmetal...

Hvad er jeres anbefalinger til disse kosmetiske lakreparationer?
--
Uni Bull
Peugeot 206 2.0HDi

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 02-09-04 20:04

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor man netop kan se dem som hvide streger.
>
> Bilen er mørk blåmetal...
>
> Hvad er jeres anbefalinger til disse kosmetiske lakreparationer?

Jeg foreslår:
www.ChipsAway.dk

Per Beer foreslår sikkert :
www.ridserilakken.dk

Nogle af ridserne kan sikkert poleres bort, andre kan du måske redde med en
lakstift,
bare du ikke pladere alt for voldsomt på.

Hilsen Bo

www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-09-04 20:34

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

.. Men enkelte steder er der ridser
> hvor man netop kan se dem som hvide streger.
>
> Bilen er mørk blåmetal...

Min er grøn, ellers har jeg samme prob. :(. Slipoline el. i bedste Leth
stil: Wienerkalk og sprit, men poler så lidt som muligt, så klarlakken ikke
slibes væk.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-09-04 20:35

> [...]
> hvor man netop kan se dem som hvide streger.
>
> Bilen er mørk blåmetal...
>
> Hvad er jeres anbefalinger til disse kosmetiske lakreparationer?

Hvor kommer du fra? Er det Nordjylland skal jeg gerne kigge på dem.
Ellers vil jeg anbefale Slipol på en klud og så polerer du langs ridsen med
tommeltotten. Når du har poleret hårdt har Slipol'en gjort lakken rundt om
ridsen lidt mat, så du tager en finere polish, evt. Slipoline og polerer op.
Så kan du ofte få det helt flot igen.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-09-04 20:51

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse

> Ellers vil jeg anbefale Slipol på en klud og så polerer du langs ridsen
med
> tommeltotten.

Det er meget uklogt at bruge Slipol på "metallak" pga. af det TYNDE lag
klarlak- den er for grov. Så hellere noget finere, og så poler noget mere,
hvis man får ødelagt laklaget, er der kun en vej for at få det pænt igen;
omlakering :(. Hvis det skal være RIGTIG fint, bruger man polish,voks el.
lakrens til alm. autolak, den er nemlig svagt slibende, og de fleste ridser
fx. sand el. små-grene kan poleret væk med det, been there ;)).

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 20:56

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ridser
> fx. sand el. små-grene kan poleret væk med det, been there ;)).

hehe, hvorfor mangler vi talen om det famøse UltraGloss som skulle bestå af
syntetisk glas der opbygger lakken igen ved at fylde ridser ud med en
stenhård overflade ))

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-09-04 21:23

> hehe, hvorfor mangler vi talen om det famøse UltraGloss

Fordi jeg ikke har erfaring med det stads ;).

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 02-09-04 21:00

> [...]
ridser
> fx. sand el. små-grene kan poleret væk med det, been there ;)).

Uni Bull havde også det problem, at ridserne nogle steder var nede i
grunderen, det fjernes ikke
ved polering, snarere tværtom!

Bo

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-09-04 21:32

"Bo Rasmussen" <bo@FJERNChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse

> Uni Bull havde også det problem, at ridserne nogle steder var nede i
> grunderen, det fjernes ikke
> ved polering, snarere tværtom!

Det er rigtigt, men jeg læste det som HVIDE streger,ridser. Og kraftige
ridser, som dog ikke "går" helt til grunderen, bliver ofte hvide på en mørk
metallak. De fleste har jeg poleret væk på min mørkegrønne bil, nogle få tør
jeg ikke gøre mere ved ;)

Fra : Uni Bull

Dato : 02-09-04 22:28

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message

> [...]
> mørk
> metallak. De fleste har jeg poleret væk på min mørkegrønne bil, nogle få

Jeg er sgu ikke helt klar over hvor dybe ridserne er, men det kunne ligne
ridser
fra en taske eller lign. som er stillet på taget. Jeg fornemmer ikke at
ridserne er
specielt dybe.

Jeg takker for de forskellige forslag. Mit første forsøg bliver nok
ChipsAway -
det kan vel ikke koste alverden...

--
Uni Bull

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 02-09-04 22:56

> [...]
> ridserne er
> specielt dybe.
>
> Jeg takker for de forskellige forslag. Mit første forsøg bliver nok

Nej, sikkert ikke.
Men jeg synes nu alligevel du skulle prøve at polere lidt på lakridserne med
ganske almindelig voks eller en lakrens med et ganske let slibemiddel i
(Slipol er nok for voldsomt), og se hvor mange skrammer, der efterfølgende
er tilbage, det kan være du er så heldig, at resultatet er til at leve med!

Bo
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-09-04 14:34

"Bo Rasmussen" <bo@FJERNChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg synes nu alligevel du skulle prøve at polere lidt på lakridserne
med

^^^^^^^^^^
> [...]
> (Slipol er nok for voldsomt), og se hvor mange skrammer, der efterfølgende
> er tilbage, det kan være du er så heldig, at resultatet er til at leve

Jeg giver dig self. HELT ret, men den ord sammensætning er nu ret sjov
:)))).

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 04-09-04 16:15

> med
>
> ^^^^^^^^^^
> med!
> >
> Jeg giver dig self. HELT ret, men den ord sammensætning er nu ret sjov
> :)))).

JA, lakridser kan både være godt og skidt

Bo
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-09-04 23:24

> [...]
ridser
> fx. sand el. små-grene kan poleret væk med det, been there ;)).

Ja og der er jeg så uenig. Hvis ridsen er så voldsom (og ikke gennem
klarlakken), at den ikke kan fjernes v.h.a. andet og finere polermiddel er
der ingen vej udenom. Det er i øvrigt ikke noget jeg har drømt mig til. Min
svigerfar er autolakerer. Se evt. i bunden af denne side hvordan jeg fik en
ridse væk i min gamle Octavia: http://www.landberg.dk/Octavia.htm
Naturligvis kan man ikke polerer ridser væk, hvis de er helt igennem til
grunderen.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 05:57

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse

Min
> svigerfar er autolakerer.

Så har han jo oxo håndelaget, og kan selv rette op på skaden ;). Det er
absolut ikke noget man skal svine med, til en newbee vil jeg tilråde alm.
lakrens, til man har lært hvor meget "vægt" der skal lægges i.

Fra : Uni Bull

Dato : 03-09-04 17:17

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message
> Se evt. i bunden af denne side hvordan jeg fik en
> ridse væk i min gamle Octavia: http://www.landberg.dk/Octavia.htm

Mine ridser ligner netop den ridse du havde på din Octavia!

Jeg vil investere i noget Sonax - det lyder som om der er flest fortalere
for dette produkt...
--
Uni Bull

Fra : Thomas Landberg

Dato : 03-09-04 21:07

> Mine ridser ligner netop den ridse du havde på din Octavia!
>
> Jeg vil investere i noget Sonax - det lyder som om der er flest fortalere
> for dette produkt...

Jeg synes der er et eller andet bekendt ved dig? Er du her fra nordjylland
eller kender jeg dig på anden vis?

I øvrigt fik min Octavia en masse ridser som den på billedet i løbet af de
10 minutter det tog mig at hente noget take-away inde i Aalborg. Jeg hang sq
noget med skuffen da jeg opdagede det næste dag, men jeg fik heldigvis dem
alle poleret væk.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 04-09-04 15:32

> Jeg synes der er et eller andet bekendt ved dig? Er du her fra nordjylland
> eller kender jeg dig på anden vis?

Hmmm... Jeg er fra København og har kun slået mine folder i Nordjylland,
nærmere bestemt Frederikshavn, i forbindelse med mit arbejde i Søværnet.

??
--
Uni Bull
København K