Stenslag i forrude
Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 01-09-04 11:50

Hej gruppe

Jeg har netop været så heldig at få et stenslag i min forrude i
passagersiden. Problemet er, at den ligesom er "løbet" ca 5 cm på begge
sider, og så skal hele ruden vel skiftes?

Hvad kan man gøre i sådan en situation for at minimere omkostningerne, kan
sådan noget eksempelvis på nogen måde repareres?

Hvor får man lavet reparation hhv. udskiftning billigst muligt?

Med venlig hilsen

Jacob

Fra : Brizz

Dato : 01-09-04 11:52

> Jeg har netop været så heldig at få et stenslag i min forrude i
> passagersiden. Problemet er, at den ligesom er "løbet" ca 5 cm på begge
> sider, og så skal hele ruden vel skiftes?

Ja det skal den.

> Hvad kan man gøre i sådan en situation for at minimere omkostningerne, kan
> sådan noget eksempelvis på nogen måde repareres?

Når du ser stenslaget sætter du et klistermærke oven på. Renser lige området
fri for møg så det kan slutte tæt om også ellers afsted til et sted hvor du
kan få det fixet...autoglarmester fx. Jeg har aldrig selv haft brug for det
men mener det er ret billigt at få det gjort..omkring et par hundrede mener
jeg.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-09-04 12:03

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Jeg har netop været så heldig at få et stenslag i min forrude i
> passagersiden. Problemet er, at den ligesom er "løbet" ca 5 cm på begge
> sider, og så skal hele ruden vel skiftes?

Jeg mener tommelfinger reglen siger en 5'er - alt over den størelse så er
det ny rude.

> Hvad kan man gøre i sådan en situation for at minimere omkostningerne, kan
> sådan noget eksempelvis på nogen måde repareres?
>
> Hvor får man lavet reparation hhv. udskiftning billigst muligt?

Dan-glas f.eks
Mener det er 350 for at få lavet et stenslag - hvad en ny rude koster kan
jeg ikke husker

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Brizz

Dato : 01-09-04 12:07

> Dan-glas f.eks
> Mener det er 350 for at få lavet et stenslag - hvad en ny rude koster kan
> jeg ikke husker

Men en ting er sikkert...det er en del mere!! og et stenslag kan laves så du
absolut ikke kan se det har været der hvis det ikke var for stort inden

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-09-04 12:16

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4135ac76$0$265$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
<snip>
> Dan-glas f.eks
> Mener det er 350 for at få lavet et stenslag - hvad en ny rude koster kan
> jeg ikke husker

Til eksempel skal jeg have en ny forrude i min Skoda Octavia, og hos
www.danskbilglas.dk koster den ca. kr. 2700, incl. montering og moms.
Hvis du er medlem af FDM kan du vist få det lidt billigere (10% svjh).
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 01-09-04 12:29

> [...]
> www.danskbilglas.dk koster den ca. kr. 2700, incl. montering og moms.
> Hvis du er medlem af FDM kan du vist få det lidt billigere (10% svjh).

Ok, det lyder godt, for jeg er medlem af FDM. Jeg har lige ringet til dem og
fået oplyst en lignende pris, så jeg må lige tale med dem igen.

I øvrigt kan jeg oplyse, at en udskiftning alt incl hos SMC-biler koster ca
4.500,-

Hilsen Jacob

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 01-09-04 12:39

> Ok, det lyder godt, for jeg er medlem af FDM. Jeg har lige ringet til dem
og
> fået oplyst en lignende pris, så jeg må lige tale med dem igen.

Hov nu opdager jeg lige, at det ikke var Danskbilglas, jeg ringede til, men
Dan-glas, som tager ca 2600,- for det hele.

Nu har jeg talt med Danskbilglas, der i øvrigt ligger lige ved siden af min
arbejdsplads, hvor jeg oplyste, at jeg er medlem af FDM, og det udløste en
pris på ca 2.000 for det hele incl. rabat. Nu kan det vel snart ikke gøres
billigere?

Tak til jer, der er kommet med de gode referencer - I har sparet mig for
mange penge

Hilsen Jacob

Fra : Brizz

Dato : 01-09-04 12:42

> Tak til jer, der er kommet med de gode referencer - I har sparet mig for
> mange penge

Får vi så ikke en andel i dem? §

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 01-09-04 19:42

> Får vi så ikke en andel i dem? §
>
> Mvh Brian
> ---

Hehe, naturligvis. Check eller cash?

Jacob

Fra : Brizz

Dato : 01-09-04 21:39

> Hehe, naturligvis. Check eller cash?

Whatever you carry...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-09-04 15:44

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> [...]
> billigere?
>

> Tak til jer, der er kommet med de gode referencer - I har sparet mig for

Velbekomme, det er vel ikke det værste, man kan hjælpe andre med

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-09-04 15:43

> [...]
> fået oplyst en lignende pris, så jeg må lige tale med dem igen.
>
> I øvrigt kan jeg oplyse, at en udskiftning alt incl hos SMC-biler koster

Så er den rude incl. mekanikerens frokost vist også betalt
Det var da godt, jeg ikke ringede til SMC-biler for at få dem til at skifte
ruden.

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 01-09-04 19:41

> Så er den rude incl. mekanikerens frokost vist også betalt
> Det var da godt, jeg ikke ringede til SMC-biler for at få dem til at
> [...]

Ja, min erfaring siger efterhånden, at det bedste råd næsten altid vil være
ikke at ringe til SMC

(Med mindre bilen er ny selvfølgelig, og en reparation dermed ligger under
garantien. Har også hørt, at deres mobilitetservice er helt i orden...)

Jacob

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-09-04 19:52

"Jacob Buus Smidt" <jacob.smidt@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> [...]
> garantien. Har også hørt, at deres mobilitetservice er helt i orden...)

Det er den - lige godt 2 måneder, så jeg benytter dem, indtil det viser sig,
at det ikke kan betale sig længere.

Fra : TGD

Dato : 01-09-04 16:34

<KLIP>

Hvis det ikke kan ordnes så find en brugt forrude via www.dataophug.dk

Fra : Henrik

Dato : 01-09-04 18:00

Nu vi er ved stenslag... Er der nogen der har prøvet nedenstående?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=296503675&n=1226678200&pn=1246119016

/Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 18:54

"Henrik" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu vi er ved stenslag... Er der nogen der har prøvet nedenstående?
>
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=296503675&n=1226678200&pn=1246119016

Hvis den virker lige så godt som den mobilglas bruger, så kan jeg kun
anbefale det. Jeg har revner i højre og venstre hjørner af frontruden og de
er lavet ganske pæne igen. Var heller ikke problemer med det til syn selv om
de begge er over 20 cm lange. Begge sidder i hjørnerne og ikke i synsfeltet.

--
Tom