/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bil nummer 1.
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 31-08-04 21:20

Hejsa..

Som nogle måske er bekendt med, har jeg en gammel Volvo der gør
det ud for min vinterbil, min bil nummer 2 så at sige. Problemet
har dog været at jeg i lang tid ikke rigtigt har haft en bil
nummer 1, hvilket har givet nogle lidt sjove episoder når jeg har
præsenteret Volvoen som bil nummer 2/reservebilen/vinterbilen..


For at undgå denne forvirring har jeg langt om længe fundet mig en
bil nummer 1 igen, en Alfasud naturligvis, nærmere betegnet en
serie 1 ti fra 1977. Jeg er tredie ejer; den første ejer har
passet utroligt godt på den, så den fremstår stortset 100%
original lige pånær to lysdioder i kabinen som jeg endnu ikke ved
hvad laver og nogle beslag på forreste kofanger hvor der har
siddet nogle ekstralygter. Hele bunden er dækket af et tykt lag
tectyl og det sagde "klak, klak" da pladesmeden lå med hammeren og
mumlede noget om at han da aldrig havde set mage.. En lille smule
rust fandt han dog, og derudover skal den have lavet noget på
størrelse med en femkrone hvor den ene hjulkasse møder bunden i
bagagerummet, samt den skal have skiftet rammen under bagruden.
Førersædet er en lille smule ridset der hvor man typisk har lommen
med husnøglerne, men ellers er kabinen også som ny. Der er ingen
tvivl om at der er tale om en liebhaverbil der er blevet passet og
plejet.

Ejer nummer 2 købte bilen for ca. 5 år siden, med planer om at
bygge den om til en klubracer. Han var gået igang med at
konvertere bremsesetuppet til "Alfa 33 style", dvs. at flytte
bremseskiverne foran fra kardantunnelen og ud til hjulene. Han var
dog gået kold på arbejdet, primært fordi han som eksportchauffør
ikke havde meget tid til den slags, så lige pt. er drivakslerne
afmonterede og udstødningen skruet af. Heldigvis er det ret
hurtigt at reetablere det originale bremsesetup, så det skulle
være til at overse. Udstødningen er ikke meget værd, så der skal
nye stumper til. Igen er der blevet passet på bilen, den har stået
klodset op i en garage og han har boret et par huller i porten for
at sikre ventilation.

Status er lige pt. at pladesmeden har bilen for at fikse de
småting der er. Jeg regner med at han er færdig om en uges tid,
han havde lidt travlt for tiden. Herefter fikser jeg det der nu
skal fikses og så tester jeg hvad synshallen siger til den. Går
den igennem, bliver den trillet i garage for vinteren og er så
klar til at ræse når træerne springer ud.. Jeg har på fornemmelsen
at det bliver en vinter der føles *rigtigt* lang..

Til de af jer der ikke aner hvad jeg snakker om, så er det sådan
en her <http://alfasud.alfisti.net/ase4.htm>, i den postkasserøde
af udgaverne, faktisk er bilen på siden eksakt magen til, bortset
fra de der beslag, de to lysdioder og så er de forreste blinklys
på min orange, ikke hvide..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

 
 
Ulrich (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Ulrich


Dato : 31-08-04 21:35


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:4134DD57.6AE2E957@carftp.com...
> Hejsa..
>
> Som nogle måske er bekendt med, har jeg en gammel Volvo der gør
> det ud for min vinterbil, min bil nummer 2 så at sige. Problemet
> har dog været at jeg i lang tid ikke rigtigt har haft en bil
> nummer 1, hvilket har givet nogle lidt sjove episoder når jeg har
> præsenteret Volvoen som bil nummer 2/reservebilen/vinterbilen..
>
>
> For at undgå denne forvirring har jeg langt om længe fundet mig en
> bil nummer 1 igen, en Alfasud naturligvis, nærmere betegnet en
> serie 1 ti fra 1977. Jeg er tredie ejer; den første ejer har
> passet utroligt godt på den, så den fremstår stortset 100%
> original lige pånær to lysdioder i kabinen som jeg endnu ikke ved
> hvad laver og nogle beslag på forreste kofanger hvor der har
> siddet nogle ekstralygter. Hele bunden er dækket af et tykt lag
> tectyl og det sagde "klak, klak" da pladesmeden lå med hammeren og
> mumlede noget om at han da aldrig havde set mage.. En lille smule
> rust fandt han dog, og derudover skal den have lavet noget på
> størrelse med en femkrone hvor den ene hjulkasse møder bunden i
> bagagerummet, samt den skal have skiftet rammen under bagruden.
> Førersædet er en lille smule ridset der hvor man typisk har lommen
> med husnøglerne, men ellers er kabinen også som ny. Der er ingen
> tvivl om at der er tale om en liebhaverbil der er blevet passet og
> plejet.
>
> Ejer nummer 2 købte bilen for ca. 5 år siden, med planer om at
> bygge den om til en klubracer. Han var gået igang med at
> konvertere bremsesetuppet til "Alfa 33 style", dvs. at flytte
> bremseskiverne foran fra kardantunnelen og ud til hjulene. Han var
> dog gået kold på arbejdet, primært fordi han som eksportchauffør
> ikke havde meget tid til den slags, så lige pt. er drivakslerne
> afmonterede og udstødningen skruet af. Heldigvis er det ret
> hurtigt at reetablere det originale bremsesetup, så det skulle
> være til at overse. Udstødningen er ikke meget værd, så der skal
> nye stumper til. Igen er der blevet passet på bilen, den har stået
> klodset op i en garage og han har boret et par huller i porten for
> at sikre ventilation.
>
> Status er lige pt. at pladesmeden har bilen for at fikse de
> småting der er. Jeg regner med at han er færdig om en uges tid,
> han havde lidt travlt for tiden. Herefter fikser jeg det der nu
> skal fikses og så tester jeg hvad synshallen siger til den. Går
> den igennem, bliver den trillet i garage for vinteren og er så
> klar til at ræse når træerne springer ud.. Jeg har på fornemmelsen
> at det bliver en vinter der føles *rigtigt* lang..
>
> Til de af jer der ikke aner hvad jeg snakker om, så er det sådan
> en her <http://alfasud.alfisti.net/ase4.htm>, i den postkasserøde
> af udgaverne, faktisk er bilen på siden eksakt magen til, bortset
> fra de der beslag, de to lysdioder og så er de forreste blinklys
> på min orange, ikke hvide..
>

He-he dem kan jeg godt huske, de havde en sjov lyd
når man slipper gassen.


--
Hygge Ulrich



Thomas Strandtoft (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 31-08-04 21:55

Ulrich wrote:

> He-he dem kan jeg godt huske, de havde en sjov lyd
> når man slipper gassen.

Jep, sådan en ret speciel "raspen"..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Ukendt (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-08-04 21:42



> For at undgå denne forvirring har jeg langt om længe fundet mig en
> bil nummer 1 igen, en Alfasud naturligvis, nærmere betegnet en
> serie 1 ti fra 1977.

Tillykke med bilen. Den har ganske vist ikke sjæl som en Ford, men det er du
vel klar over

--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 31-08-04 22:04


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse

Den har ganske vist ikke sjæl som en Ford, men det er du
> vel klar over
>
Hmmm lad mig gætte: Det var nok derfor det ikke blev en Ford-vogn ;). Meget
populær bil dengang, men de "forsvandt" hurtigere, end de blev afskrevet ;).



Thomas Strandtoft (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 01-09-04 13:02

Tom wrote:

> Tillykke med bilen. Den har ganske vist ikke sjæl som en Ford, men det er du
> vel klar over

Hvis jeg skal køre Ford skal det være den originale GT40. Desværre
er den lidt for dyr til at være min vinterbil..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Anders Houmark (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 31-08-04 23:28

Thomas Strandtoft wrote:
> Hejsa..
>
Hej Thomas.. Tillykke med bilen
Det lyder da godt at den er så velholdt... Den skal en ægte fan som dig nok
få glæde af!


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk




Thomas Strandtoft (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 01-09-04 13:02

Anders Houmark wrote:

> Hej Thomas.. Tillykke med bilen
> Det lyder da godt at den er så velholdt... Den skal en ægte fan som dig nok
> få glæde af!

Takker, og hævet over enhver tvivl...

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

BJ (31-08-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 31-08-04 23:32


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:4134DD57.6AE2E957@carftp.com...

KLIP

> Til de af jer der ikke aner hvad jeg snakker om, så er det sådan
> en her <http://alfasud.alfisti.net/ase4.htm>, i den postkasserøde
> af udgaverne, faktisk er bilen på siden eksakt magen til, bortset
> fra de der beslag, de to lysdioder og så er de forreste blinklys
> på min orange, ikke hvide..

Tillykke med potten.

Pas nu på i vinter. Stålormene har det med også at søge indendørs..

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Thomas Strandtoft (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 01-09-04 13:05

BJ wrote:

> Tillykke med potten.

Takker..

> Pas nu på i vinter. Stålormene har det med også at søge indendørs..

Det afhænger af om der er ventilation eller ej, det dur ikke hvis
den ikke kan få luft..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Aslan (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Aslan


Dato : 01-09-04 01:12

Thomas Strandtoft wrote:
> Hejsa..

Cuore Sportivo

Og pas nu på de magnetiske marker denne gang

Aslan

1998 156 2,0 TS
2003 MB E 320 CDI Avantgardé



Brizz (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 01-09-04 09:51

> Og pas nu på de magnetiske marker denne gang

He he husker jeg helt forkert hvis det var mark magneter eller var det en
anden?
Tillykke med slæden. Gamle biler har sq sjæl.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk




Thomas Strandtoft (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 01-09-04 13:08

Brizz wrote:

> He he husker jeg helt forkert hvis det var mark magneter eller var det en
> anden?

Det var skam mig der vare en tur ude og "botanisere"..

> Tillykke med slæden. Gamle biler har sq sjæl.

Jep, og jeg er specielt glad for at det er en serie 1, fra før
firserdisko fik greb i folk og alle biler skulle plastres til med
plastikskørter og spoilere..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Thomas Strandtoft (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 01-09-04 13:06

Aslan wrote:

> Cuore Sportivo

Åhjo..

> Og pas nu på de magnetiske marker denne gang

Jeg har ikke planer om at vinterkøre bilen, det er en fejltagelse
jeg har prøvet og lært af. Om sommeren er markerne ikke nær så
magnetiske..


--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Roberto Saldo (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 01-09-04 10:04

Thomas Strandtoft wrote:
> Hejsa..
>
> Som nogle måske er bekendt med, har jeg en gammel Volvo der gør
> det ud for min vinterbil, min bil nummer 2 så at sige. Problemet
> har dog været at jeg i lang tid ikke rigtigt har haft en bil
> nummer 1, hvilket har givet nogle lidt sjove episoder når jeg har
> præsenteret Volvoen som bil nummer 2/reservebilen/vinterbilen..
>
>
> For at undgå denne forvirring har jeg langt om længe fundet mig en
> bil nummer 1 igen, en Alfasud naturligvis, nærmere betegnet en
> serie 1 ti fra 1977. Jeg er tredie ejer; den første ejer har


Tillykke, men pas nu godt på den!
De ruster indefra pga noget misforstået PU-skum i karossen.
Opbevar den i en garage med affugter om vinteren!

Mvh
Roberto

Thomas Strandtoft (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 01-09-04 13:09

Roberto Saldo wrote:

> Tillykke, men pas nu godt på den!

Will do.

> De ruster indefra pga noget misforstået PU-skum i karossen.

Jep, fuldstændigt gak at forsøge at lydisolere med fugtsugende
skum..

> Opbevar den i en garage med affugter om vinteren!

Roger that!

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Basil (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 01-09-04 15:10

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:4134DD57.6AE2E957@carftp.com
> Hejsa..

68 heste og 98 nm ?
Jeg husker den som en totalt vild gryde.
Opleves den sådan, eller er vi blevet vant til mere, så den nærmest føles
tam ?
Tillykke med den, jeg troede ikke man kunne opdrive sådan en.
Hvad har du sluppet for den ?
Kai



Thomas Strandtoft (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 01-09-04 21:36

Basil wrote:

> 68 heste og 98 nm ?

Jep, det er jo kun en 1186 ccm.

> Jeg husker den som en totalt vild gryde.

Det bliver den ihvertfald når den får en 1700 maskine med ca. den
dobbelte effekt, så begynder det at ligne noget..

> Opleves den sådan, eller er vi blevet vant til mere, så den nærmest føles
> tam ?

Jeg har ikke prøvet at køre den med den lille motor i endnu, men
det skal da prøves. Jeg kender en der har en magen til, han siger
den faktisk er hæderligt kvik bare den får masser af omdrejninger
hele tiden, så jeg glæder mig da lidt til at prøve.

> Tillykke med den, jeg troede ikke man kunne opdrive sådan en.

Det troede jeg egentlig heller ikke.. Jeg har haft set et par pæne
i udlandet, hvis du leder de rigtige steder er der altid en 3-4
stykker at vælge imellem, så den er ikke totalt umulig at opdrive.
At der fandtes en i så pæn stand her i landet kom dog bag på mig,
bilen blev indregistreret første gang herhjemme i 1977, så den har
tilbragt hele sit liv herhjemme og alligevel er den rigtigt pæn..

> Hvad har du sluppet for den ?

Peanuts! 10.000, hvilket er grænsende til tyveri, men manden
foreslog selv prisen og da det var hans femte Alfasud må det være
hans eget ansvar at kende kursen på sådan en. Jeg regner så med at
der skal smides ca. 10.000 ekstra efter den, der er som sagt lidt
pladearbejde, lidt der skal males og så ryger der også lidt på
bøsninger, udstødning og hvad jeg nu ellers finder ud af der
skal/bør skiftes.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste