Klage sendt til Told & Skvat - fortsættels~
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 30-08-04 21:30

Dav dav,

Så fik jeg endnu en mail tilbage på min besvarelse til Told & Knald.
Interesserede kan læse min forudgående mail på dette link:
http://makeashorterlink.com/?O3A922C29 .

Her følger mailen jeg lige har fået:

Til
Jacob Christiansen

Tak for den fornyede henvendelse om ekspeditionstid i tilknytning til
vurdering
af et brugtindført køretøj.

Vi har noteret os dine synspunkter. Også ønsket om nogle mere konkrete
oplysninger om de punkter og planer, som vi har omtalt, men vi kan ikke p.t.
komme nærmere ind på disse elementer, som vedrører interne
arbejdsgange/processer mv. i forbindelse med løsning af opgaver, som
forudsat i
lovgivningen.

I relation til dine bemærkninger til ekspeditionstiden kan oplyses, at vi
naturligvis gerne ser en hurtigere ekspeditionstid end 3 måneder. De nævnte
3
måneder er udtrykt for en maksimal ekspeditionstid for afgiftsberigtigelsen
(såvel ved regionen som ved vurderingsmyndigheden).

Med venlig hilsen

Mogens Andreasen
Retsafdelingen
Punkt- og Miljøafgiftskontoret

I mine øjne kommer jeg ikke videre i denne sag.
Synes jeg har fået bevist meget godt, at Told & Fnat ikke er særlig gode til
at samarbejde og ej heller at tage hånd om problemerne og komme med
relevante løsninger. (I hvert fald officielle løsningsforslag!)
IMO får jeg en sludder for en sladder - lidt som en pæn måde at sige "det
rager ikke dig makker, bland dig uden om!" ...Så det vælger jeg så at gøre.
Held og lykke hvis andre skulle få lyst til at "skabe sig" lidt, jeg har
opgivet i denne omgang!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-04 21:57

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> måneder er udtrykt for en maksimal ekspeditionstid for
afgiftsberigtigelsen
> (såvel ved regionen som ved vurderingsmyndigheden).

3 mdr.???? Så skulle jeg vist for længst have modtaget min endelige
vurdering.....

M.v.h.

Fra : Mogens

Dato : 30-08-04 22:00

> 3 mdr.???? Så skulle jeg vist for længst have modtaget min endelige
> vurdering.....

Det holder slet ikke -> spørg blot Morten (BMW 735i)

Fra : TGD

Dato : 31-08-04 09:29

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Det holder slet ikke -> spørg blot Morten (BMW 735i)

Bare kig i Erhvervs Sektionen JP i Søndags der var indtil flere guldmedaljer
til vore Told og Skat.

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 31-08-04 15:08

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det holder slet ikke -> spørg blot Morten (BMW 735i)

8 måneder fra betaling af depositum til afgørelsen kom.
..... og så et par måneder med at klage over den afgørelse.
Det var da godt den ikke var købt med salg for øje......

--
Morten Hansen

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-04 15:11

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

> 8 måneder fra betaling af depositum til afgørelsen kom.
> .... og så et par måneder med at klage over den afgørelse.
> Det var da godt den ikke var købt med salg for øje......

Hvad fik du ud af klagen?

M.v.h.

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 31-08-04 17:06

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvad fik du ud af klagen?

Nedsættelse til det oprindeligt betalte depositum

--
Morten Hansen

Fra : Ted

Dato : 31-08-04 15:06

> [...]
>
> Så fik jeg endnu en mail tilbage på min besvarelse til Told & Knald.
> Interesserede kan læse min forudgående mail på dette link:

Til orientering kan nævnes at den første lange email du fik ( med en masse
sludder for en sladder )
Det er en standart-skrivelse de har derinde...

Vi har netop modtaget et brev fra dem, med 100% samme tekst. så det er
bestemt ikke breve de bruger deres tid på..

Men de må da få mange klager, siden de ligefrem producerer en skrivelse som
kan svare alle klager.

Teddy

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 31-08-04 16:55

Ted wrote:

> [...]
>
> Vi har netop modtaget et brev fra dem, med 100% samme tekst. så det er
> bestemt ikke breve de bruger deres tid på.

Det er lige til at blive rasende over, men omvendt - hvad faen kan man
forvente af den pakke klaphatte.

> Men de må da få mange klager, siden de ligefrem producerer en
> skrivelse som kan svare alle klager.

Tjae, jeg ved ikke med jer andre, men jeg kommer med det samme til at tænke
på et U-land i Afrika, eller sådan noget. Magen til U-effektivitet skal man
godt nok lede længe efter! Jeg tror faktisk ikke der findes nogen lighed med
Told & Tjald's arbejdsmetoder her i landet? ...det skulle da lige være
sundhedssektoren så.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Mogens

Dato : 31-08-04 17:54

> Det er lige til at blive rasende over, men omvendt - hvad faen kan man
> forvente af den pakke klaphatte.

I vort område sidder 3 piger - der jvf. deres eget udsagn ikke
havde lavet den slags før - og skriver forhåndsvurderinger ud
til folk. Info får de primært en landsdækkende database med
div. tidligere forhåndsvurderinger.

Du kan derfor opleve, at en given forhåndsvurdering er ens, hvis
du fremsender den samme bil med 12 mdr's mellemrum. Hvis du
sender den samme bil til vort kontor og et århusiansk kontor har
vi oplevet, at modtage 2 forskellige forhåndsvurderinger
(45.000 og 85.000 kr).

Da jeg modtog det jyske "tilbud" først, havde jeg det i inderlom-
men, da jeg kørte op til vort kontor. De bød som forventet højest,
hvorefter jeg viste dem den jyske vurdering. Der blev helt stille
i lokalet - dels var de overrasket over forskellen, og dels havde
de aldrig oplevet at blive "spillet ud" mod en anden kollega !!

Nuvel - jeg fik efter lidt forhandling en forhåndsvurdering, som jeg
ville have det. Den blev senere stadsfæstet af hovedkontoret, som
iøvrigt er det næste problem. Dé har så meget at se til, at de ikke
give bilejerne en seriøs behandling.

Nogle får mange penge for deres biler (ved eksport), mens andre spises
af med noget modsat. Ifm. import får nogle en lav "pris" gennemført,
mens andre håndteres modsat. Der er ingen linie i det og da slet ikke,
hvis du kommer med en bil, som er lidt specielt.

Mage til pis skal man lede længe efter. Det har jeg iøvrigt sagt til dem...

Fra : Peter

Dato : 01-09-04 10:09

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> at samarbejde og ej heller at tage hånd om problemerne og komme med
> relevante løsninger. (I hvert fald officielle løsningsforslag!)

Husk, at det er ledelsen, der sidder med ansvaret og det er Folketinget der
bestemmer farten og pengene. Så det er der du skal henvende dig - Told og
skat vil skam gerne - men pengene rækker ikke. Told og skat vil jo da gerne
have så mange medarbejdere som muligt til at løfte opgaven, men vi vil jo
ikke betale for det. Så skyd efter Folketinget - ikke embedsmændene.

Det er for nemt bare at sige at de ikke gider.

/Peter

Fra : Mogens

Dato : 01-09-04 18:38

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> have så mange medarbejdere som muligt til at løfte opgaven, men vi vil jo
> ikke betale for det. Så skyd efter Folketinget - ikke embedsmændene.

I princippet har du ret - det styres ovenfra.

> Det er for nemt bare at sige at de ikke gider.

Kvalifikationerne er ikke til stede, og det vil du hurtigt
opleve, hvis du har beskæftiget dig med emnet...
Dét har du næppe i særlig stor grad?

Fra : Mogens

Dato : 01-09-04 18:53

> Kvalifikationerne er ikke til stede, og det vil du hurtigt
> opleve, hvis du har beskæftiget dig med emnet...
> Dét har du næppe i særlig stor grad?

Altså været til fremvisning og så fremdeles...

Fra : Peter

Dato : 01-09-04 20:42

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]

Det har jeg heller ikke kommenteret Bemærk min kritik.

Det er helt korrekt - har ikke gjort meget i im- eller eksport af biler

> Altså været til fremvisning og så fremdeles...

Det kan jo gøres på mange måder

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 01-09-04 21:14

Peter wrote:

> Husk, at det er ledelsen, der sidder med ansvaret og det er
> Folketinget der bestemmer farten og pengene.

Husk at læse mine indlæg fra starten af, som du kan følge ved at trykke på
dette link: http://makeashorterlink.com/?O3A922C29.
Så vil du nemlig også vide, at alt hvad jeg har gjort, er at klage til
Skatteministeriet, som jo må være den absolut højeste instans i denne
sammenhæng. Derefter er min mail lige så stille sevet længere ned i
systemet, og sidst har jeg fået at vide, at min mail vil blive sendt til
Region Korsør, som intet har med min klage at gøre.

> [...]
> Told og skat vil jo da gerne have så mange medarbejdere som muligt
> til at løfte opgaven, men vi vil jo ikke betale for det. Så skyd

Det har jeg heller aldrig gjort, men det ville du vide, hvis du havde fulgt
linkene tilbage til mit første indlæg i denne sag.

> Det er for nemt bare at sige at de ikke gider.

Tjae, men det er ikke desto mindre metoden det hele fungerer på, hvis man
vil lukke munden på folk fra det statsliges side.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD