/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Eftertænding
Fra : Elbarto


Dato : 30-08-04 11:36

Yes efter en lille 120km´s motorvejs tur da eftertændte sierraen meget
voldsomt er det normalt eller skal jeg være nervøs?

Den gør det ikke efter en tur ned i byen osv


Elbarto
OZ3BTO



 
 
Ukendt (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-08-04 12:07


"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Yes efter en lille 120km´s motorvejs tur da eftertændte sierraen meget
> voldsomt er det normalt eller skal jeg være nervøs?
>
> Den gør det ikke efter en tur ned i byen osv
>
Sikker på du har de rigtige tændrør?, det er sikker dem som gløder, bliver
for varme.



Elbarto (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 30-08-04 13:12


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:41330a22$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Yes efter en lille 120km´s motorvejs tur da eftertændte sierraen meget
> > voldsomt er det normalt eller skal jeg være nervøs?
> >
> > Den gør det ikke efter en tur ned i byen osv
> >
> Sikker på du har de rigtige tændrør?, det er sikker dem som gløder, bliver
> for varme.
>
>

Regnede jeg med at ford værkstedet havde styr på .. det er nemlig dem der
har pløkket dem i .. men det må da lige tjekkes

Elbarto
OZ3BTO



Ukendt (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-08-04 13:25


"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:cgv5p8$1hts$1@news.cybercity.dk...
>

> Regnede jeg med at ford værkstedet havde styr på .. det er nemlig dem der
> har pløkket dem i .. men det må da lige tjekkes
>
Hmm ..de oxo gøre det hvis tændingen står forkert el. hvis blandingen er
forkert. Hvon' ser de ud?, her er en guide:
http://www.screwielewies.com/howto/Sparkplug/readasparkplug.asp



Olesen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 30-08-04 15:36


"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:cgv057$1ct8$1@news.cybercity.dk...
> Yes efter en lille 120km´s motorvejs tur da eftertændte sierraen meget
> voldsomt er det normalt eller skal jeg være nervøs?
>
> Den gør det ikke efter en tur ned i byen osv

Hvis tændrørerene er korrekt, tænding justeret osv.,
så kan det ikke laves imho.

Min gør det samme, men er din tomgangshastighed
for høj, er det nemmere at fremprovokere, som hvis
den sættes lidt ned i forhold til 'normalen'.

Er efterhånden overbevist om, det er en kaburator-ting
ved Sierra'erne, måske konstrureret af Ford selv, og een i gruppen nævnte
også om
et 'relæ' af en slags, som fik den til at suge luft ind andetsteds
fra, når tændingen blev afbrudt...men ved ikke.

Eneste løsening KAN være Redex i tanken
med mellemrum.

En motorvejstur burde jo rense for koks mv.,
hvorimod mange byture kan få den til at sode til
med eftertæning til følge.

Finder du en lønsning, så sig lige til, men
jeg er ræd for, det er en del af konstruktionen
at den kan finde på at gøre sådan når den
har nået en vis alder.



Elbarto (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 30-08-04 16:16


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:41333b76$0$212$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
> news:cgv057$1ct8$1@news.cybercity.dk...
> > Yes efter en lille 120km´s motorvejs tur da eftertændte sierraen meget
> > voldsomt er det normalt eller skal jeg være nervøs?
> >
> > Den gør det ikke efter en tur ned i byen osv
>
> Hvis tændrørerene er korrekt, tænding justeret osv.,
> så kan det ikke laves imho.
>
> Min gør det samme, men er din tomgangshastighed
> for høj, er det nemmere at fremprovokere, som hvis
> den sættes lidt ned i forhold til 'normalen'.
>
> Er efterhånden overbevist om, det er en kaburator-ting
> ved Sierra'erne, måske konstrureret af Ford selv, og een i gruppen nævnte
> også om
> et 'relæ' af en slags, som fik den til at suge luft ind andetsteds
> fra, når tændingen blev afbrudt...men ved ikke.
>
> Eneste løsening KAN være Redex i tanken
> med mellemrum.
>
> En motorvejstur burde jo rense for koks mv.,
> hvorimod mange byture kan få den til at sode til
> med eftertæning til følge.
>
> Finder du en lønsning, så sig lige til, men
> jeg er ræd for, det er en del af konstruktionen
> at den kan finde på at gøre sådan når den
> har nået en vis alder.
>
>


Gør ikk mee ved sagen så ud over at "slukke" den med koblingen fremover når
den har fået tæsk

Elbarto
OZ3BTO



Olesen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 30-08-04 16:25


"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:cgvgjs$1se9$1@news.cybercity.dk...


> Gør ikk mee ved sagen så ud over at "slukke" den med koblingen fremover
når
> den har fået tæsk

Prøv at køre en alm. frisk tur i byen og se, om
den ikke også eftertænder dêr.



Elbarto (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 30-08-04 16:43


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:413346de$0$207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
> news:cgvgjs$1se9$1@news.cybercity.dk...
>
>
> > Gør ikk mee ved sagen så ud over at "slukke" den med koblingen fremover
> når
> > den har fået tæsk
>
> Prøv at køre en alm. frisk tur i byen og se, om
> den ikke også eftertænder dêr.
>
>

Gør den ikke . ihvertfald skal der køres ualmindeligt frisk

Elbarto
OZ3BTO



Lars Funder (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Lars Funder


Dato : 30-08-04 17:13


Klip.
>
> Eneste løsening KAN være Redex i tanken
> med mellemrum.
>
> En motorvejstur burde jo rense for koks mv.,
> hvorimod mange byture kan få den til at sode til
> med eftertæning til følge.

Den skal have en danskvand kur for at få sod og koks ud af motoren.
Motoren køres med høj tomgang, der tilsættes danskvand (uden citrus eller
sukker) i rimelige sjatter evt via vacumm slange fra strømfordeler, giv den
en liter uden motoren går istå og eftertændning er væk, check dog lige at
der ikke er lækger på indsugnings systemet.

Jeg ved det lyder skørt men det virker.

--
Venlig Hilsen
Lars Funder
www.larsfunder.dk lidt om 2cv appelsinkanoner og andet grej



Hans L. Jørgensen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 30-08-04 19:30

Lars Funder wrote:
> Den skal have en danskvand kur for at få sod og koks ud af motoren.
> Motoren køres med høj tomgang, der tilsættes danskvand (uden citrus
> eller sukker) i rimelige sjatter evt via vacumm slange fra
> strømfordeler, giv den en liter uden motoren går istå og
> eftertændning er væk, check dog lige at der ikke er lækger på
> indsugnings systemet.
>
> Jeg ved det lyder skørt men det virker.

Ja gu f@nden virker det, men hvorfor ofre penge på danskvand, almindeligt
postevand virker fuldt ud lige så godt. Og så er det billigere end både
postevand og redex og andre virkningsløse mirakelkure.

Vil dog påstå at det ikke er der problemet ligger. prøv at få udmålt dit
tændingssystem, jeg vover at påstå at der er tale om for lav tænding (altså
for sen tændingstidspunkt), hvilket bevirker at motoren bliver varmere
p.g.a. for dårlig forbrænding, hvilket afstedkommeer "eftertænding".



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Brian (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 30-08-04 20:08

Hejsa

Hans L. Jørgensen skrev:

> Ja gu f@nden virker det, men hvorfor ofre penge på danskvand,
> almindeligt postevand virker fuldt ud lige så godt.

Jeg troede det var kulsyren der fik skidtet til at slippe.

> Og så er det
> billigere end både postevand og redex og andre virkningsløse
> mirakelkure. ^^^^^^^^^

Kan du blive enig med dig selv ?

/Brian



Ukendt (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-08-04 20:12


"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:41337ae1$0$204$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Hans L. Jørgensen skrev:
>
> > Ja gu f@nden virker det, men hvorfor ofre penge på danskvand,
> > almindeligt postevand virker fuldt ud lige så godt.
>
> Jeg troede det var kulsyren der fik skidtet til at slippe.

Det er det også i flg. en artikel i Bilmagasinet

--
Tom



Hans L. Jørgensen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 30-08-04 21:17

Tom wrote:
>>
>> Jeg troede det var kulsyren der fik skidtet til at slippe.
>
> Det er det også i flg. en artikel i Bilmagasinet.

Kan ikke svare for eller genkende Bilmagasinets postulater.

Min viden stammer fra eksempelvis Scania/Volvo, Alpha & SKL skibsmotor, samt
Brown boveri turbo.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



alexbo (30-08-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 30-08-04 21:23


"Hans L. Jørgensen" skrev

> Min viden stammer fra eksempelvis Scania/Volvo, Alpha & SKL skibsmotor,
samt
> Brown boveri turbo.

Skal det forstås sådan at du ikke selv har prøvet det.

Jeg tror nemlig ikke rigtigt på det, med alt det vand der vælter ind i
motorene i dette fugtige land, skulle vi slet ikke have koksproblemer.

Jeg har brugt danskvandskuren mange gange, det knalder og brager, og koksen
står ud af udstødningen, det har jeg aldrig oplevet i regnvejr.

mvh
alex christensen



Torben E (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 30-08-04 21:50


"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote in message
news:ch02ao$2huf$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg har brugt danskvandskuren mange gange, det knalder og brager, og
> koksen
> står ud af udstødningen, det har jeg aldrig oplevet i regnvejr.
>
> mvh
> alex christensen
>
>

Om kulsyren hjælper skal jeg ikke kunne sige, men vand alene
virker fint, bare skil en motor ad der har haft en utæt toppakning,
og brugt meget vand, den cylinder hvor pakningen er defekt er helt
ren for sod / koks.

Torben E



alexbo (01-09-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 01-09-04 19:52


"Torben E" skrev

> Om kulsyren hjælper skal jeg ikke kunne sige, men vand alene
> virker fint, bare skil en motor ad der har haft en utæt toppakning,
> og brugt meget vand, den cylinder hvor pakningen er defekt er helt
> ren for sod / koks.

ja det er vi enige om, men her er der en langtidsvirkning, jeg er ikke
sikker på at det samme resultat kan nås med en sjat vand.
Men Hans har jo brugt det med succes, og det er mere overbevisende end hvad
jeg tror.

mvh
Alex Christensen



Hans L. Jørgensen (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 31-08-04 17:42

alexbo wrote:
>
> Skal det forstås sådan at du ikke selv har prøvet det.
>
Nej - jeg bruger det selv ofte på min Fiát ducato 2,5 TD, specielt når jeg i
en pereiode har kørt mange små ture.

> Jeg tror nemlig ikke rigtigt på det, med alt det vand der vælter ind i
> motorene i dette fugtige land, skulle vi slet ikke have koksproblemer.
>
Jamen Alex - her er der ikke tale om "tro", det virker, har brugt kuren
siden jeg startede som chaufør på min attnårsfødselsdag 1963.

Min daværende arbejdsgiver lærte mig det allerede dengang.

Det er siden bkræftet fra mange sider bl.a. Volvo, Scania, Alpha skibsdiesl
og GM Detroit Frederikshavn.

> Jeg har brugt danskvandskuren mange gange, det knalder og brager, og
> koksen står ud af udstødningen, det har jeg aldrig oplevet i regnvejr.
>

Du kan på ingen måde sammenligne det med en regnvejrsdag. Der er
tilnærmelsesvis ikke tale om samme koncntration ved regnvejr, som når du
hælder ½-1 liter vand i indsugningen på 30-60 sekunder.

Det eneste det knalder/larmer ved mig når jeg gør det, er da larmen fra
indsugningen når jeg har fjernet luftfiltret.

Og husk så lige at det skal forgå med en gennemvarm motor.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Ukendt (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-04 05:58


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste det knalder/larmer ved mig når jeg gør det, er da larmen fra
> indsugningen når jeg har fjernet luftfiltret.
>
> Og husk så lige at det skal forgå med en gennemvarm motor.
>
Husk på det kan være hård kost for en gl. motor, man risikere toppakningen.



Hans L. Jørgensen (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 01-09-04 09:37

Jørgen M. Rasmussen wrote:
>>
> Husk på det kan være hård kost for en gl. motor, man risikere
> toppakningen.

Har du specielt belæg for at mene det skulle være farligt for toppakningen..



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Olesen (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 01-09-04 16:02


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:413556bb$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...


> Husk på det kan være hård kost for en gl. motor, man risikere
toppakningen.

Jeg har kun hørt, det kan gøre en motor lidt mere utæt og
måske endda få den til at køre dårligere, da koks kan ha'
en form for tættende virkning..?



alexbo (01-09-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 01-09-04 19:48


"Hans L. Jørgensen" skrev

> Jamen Alex - her er der ikke tale om "tro", det virker, har brugt kuren
> siden jeg startede som chaufør på min attnårsfødselsdag 1963.

Ja det fremgik jo ikke at dit indlæg at du havde personlig erfaring med
metoden.
At det kan bruges på diesel, er nyt for mig det ville jeg ikke turde, der er
næsten ingen plads, lidt for meget vand og toppen hopper af.

mvh
Alex Christensen



Roberto Saldo (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 01-09-04 08:05

Tom wrote:
> "Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> news:41337ae1$0$204$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>Hejsa
>>
>>Hans L. Jørgensen skrev:
>>
>>
>>>Ja gu f@nden virker det, men hvorfor ofre penge på danskvand,
>>>almindeligt postevand virker fuldt ud lige så godt.
>>
>>Jeg troede det var kulsyren der fik skidtet til at slippe.
>
>
> Det er det også i flg. en artikel i Bilmagasinet

<ironi>
Ja ja kul og koks er jo næsten det samme, derfor virker det!
</ironi>

Gad vide om det stadig er 250kr/side man får for den slags 'journalistik'.


Mvh
Roberto

Ukendt (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-04 18:41


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:ch3s98$48p$1@news.net.uni-c.dk...
> Tom wrote:
> > "Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> > news:41337ae1$0$204$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> >>Hejsa
> >>
> >>Hans L. Jørgensen skrev:
> >>
> >>
> >>>Ja gu f@nden virker det, men hvorfor ofre penge på danskvand,
> >>>almindeligt postevand virker fuldt ud lige så godt.
> >>
> >>Jeg troede det var kulsyren der fik skidtet til at slippe.
> >
> >
> > Det er det også i flg. en artikel i Bilmagasinet
>
> <ironi>
> Ja ja kul og koks er jo næsten det samme, derfor virker det!
> </ironi>
>
> Gad vide om det stadig er 250kr/side man får for den slags 'journalistik'.

Det ene bud kan være lige så godt som det andet. Når ingen kan dokumentere
andet.
Ellers har Shell jo også deres Vpower som også kan rense motoren efter 10
tankfulde (og det skulle være dokumenteret)

--
Tom



Hans L. Jørgensen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 30-08-04 21:11

Brian wrote:
> Hejsa
>
> Hans L. Jørgensen skrev:
>
>> Ja gu f@nden virker det, men hvorfor ofre penge på danskvand,
>> almindeligt postevand virker fuldt ud lige så godt.
>
> Jeg troede det var kulsyren der fik skidtet til at slippe.
>

Nej det er blot fugten/vanddampene der går i forbindelse med
koksaflejringerne, koksene svulmer op p.g.a. "væskeindtagelse" derfor
slipper de taget i "forankringen".

>> Og så er det
>> billigere end både postevand og redex og andre virkningsløse
>> mirakelkure. ^^^^^^^^^
>
> Kan du blive enig med dig selv ?
>

UPS - Der fik mig sgu' Skulle naturligvis være "danskvand".






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste