Peugeot 309, olie i køler?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-08-04 07:49

Her den anden dag da jeg rodede med motoren i min kærestes Peugeot 309
opdagede jeg at der var lidt olie der lå og flød rundt køleren. Min første
indskydelse var (og er stadig) at hun selv har hældt det i, selvom hun
hårdnakket benægter det. Men kan det være havnet der på andre måder? Der er
jo højere tryk på vand systemet end der er på olie systemet, så ved en
eventuel læk, ville der vel være trængt vand ind i olien og ikke omvendt?

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-08-04 08:06

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> opdagede jeg at der var lidt olie der lå og flød rundt køleren. Min første
> indskydelse var (og er stadig) at hun selv har hældt det i, selvom hun

Er det ikke i kølevandet du mener??, hvis ja kan det være tegn på en
sprunget toppakning :((((. Det gode er at, så er hun uskyldig.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-08-04 08:49

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Er det ikke i kølevandet du mener??

Jo.

>, hvis ja kan det være tegn på en
> sprunget toppakning :((((. Det gode er at, så er hun uskyldig.

Æv.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-08-04 11:06

> Æv.

Gi' hende nu det kys og sig' undskyld-be_be ;))).

Fra : John Sahl

Dato : 28-08-04 11:13

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Gi' hende nu det kys og sig' undskyld-be_be ;))).

Og han skal indrømme ikke at vide ret meget om biler

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-08-04 14:21

John Sahl wrote:

> [...]

Det må jeg modvilligt gå med til.

> Og han skal indrømme ikke at vide ret meget om biler

Det indrømmer jeg gerne... det meste af min erfaring med biler kommer fra
at køre gamle biler i smadder på en mark.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-08-04 10:10

On Sat, 28 Aug 2004 09:06:26 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote:

>Er det ikke i kølevandet du mener??, hvis ja kan det være tegn på en
>sprunget toppakning :((((.

Så vidt jeg ved, så er en toppakning billigt sluppet i en Pug, hvis
der er olie i vandet. Jeg har læst, at olie i vandet kan betyde
ødelagte cylinderforinger eller ødelagt topstykke.

Og det er jo alt andet lige væsentligt dyrere end blot at skifte en
toppakning.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : alexbo

Dato : 28-08-04 09:02

"Lasse Jensen" skrev

> Der er jo højere tryk på vand systemet end der er på olie systemet, så
ved en
> eventuel læk, ville der vel være trængt vand ind i olien og ikke omvendt?

Næh, det er der nu ikke, olietrykket er på 3-4 bar, og vandtrykket ca.1,5
bar.

Hvis det udvikler sig, vil jeg også mistænke toppakningen, men det kan være
fra en tidligere skade.

mvh
Alex Christensen