skilte ved vejarbejde
Fra : Leonard

Dato : 27-08-04 15:32

På motorvejen rundt om Odense skiltes der med vejarbejde,
hastighedsbegrænsning og overhaling forbudt, hvor der bygges ny
motorvej til Svendborg.
Skiltet med overhaling forbudt undrer mig en del, nødsporet og lidt af
højre spor er afspærret og yderbanen er gjort smallere med gul
markering. Der er således 2 spor hele vejen og der køres også lystigt
i begge baner, men skiltet betyder vel at det må man ikke?

Samme skiltning er set ved andre vejarbejder, fx også i god tid før en
indsnævring hvor det yderste spor afspærres.

Det ser ikke ud som mange trafikanter ser skiltene og tager dem
højtideligt, men jeg er en hel del i tvivl om hvad der menes med at
sætte dem op, når der er 2 baner markeret at køre i.

--
Leonard

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-08-04 16:10

In news:d2hui0pqk32ior5gmr48mtnh44mljfjcgm@4ax.com,
Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

> Det ser ikke ud som mange trafikanter ser skiltene og tager dem
> højtideligt, men jeg er en hel del i tvivl om hvad der menes med at
> sætte dem op, når der er 2 baner markeret at køre i.

Det betyder jo bare, at der godt må være biler i begge baner, så længe
de ikke overhaler..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : msimn

Dato : 27-08-04 16:29

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:412f4ed5$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det betyder jo bare, at der godt må være biler i begge baner, så længe
> de ikke overhaler..

Det er korrekt, at skiltet med overhaling forbudt kan virke forvirrende her,
da det viser en rød bil i venstre side (forbudt) og den sorte i højre
(tilladt) - da de har lavet gul, optrukken streg burde dette være nok for at
undgå overhalinger (læs: vognbaneskift)
http://www.trafikken.dk/imageblob/image.asp?objno=/8667.gif

Fra : Leonard

Dato : 27-08-04 16:44

"msimn" <gggw@wew.com> wrote:

> [...]
>(tilladt) - da de har lavet gul, optrukken streg burde dette være nok for at

Jeg har ikke lært den betydning af skiltet, hvis der menes at
vognbaneskift er forbudt er der også utallige trafikanter der enten
ikke kender til denbetydning eller bare er ligeglade ...

--
Leonard

Fra : Leonard

Dato : 27-08-04 16:42

wrote:

>Det betyder jo bare, at der godt må være biler i begge baner, så længe
>de ikke overhaler.

Så betyder det samme skilt, med undertavle for lastbil, bus og bil med
hænger vel det samme?
- at der godt måvære lastbiler i begge spor, bare de ikke overhaler
.... nej, vel

--
Leonard

Fra : GiWeo

Dato : 27-08-04 16:31

Hejsa

Har også undret mig over dem

Men man kan jo altid diskutere om man laver en "overhaling" eller en
"forbikørsel"

Men mon ikke de bare vil have folk til ikke at ligge og skifte
vognbane !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : claus b. p.

Dato : 27-08-04 22:54

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> "forbikørsel"
>
> Men mon ikke de bare vil have folk til ikke at ligge og skifte

Der har netop været et indslag på TV-Lorry om at man kunne ønske sig at
vejarbejderne tilmeldte sig et kursus i bl.a. opmærkning. Det må vist også
gælde disse!

/Claus