/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dielsellyd fra min dieselbil... (Peugeot 2~
Fra : Uni Bull


Dato : 27-08-04 14:05

Hej.

Jeg har en 3½ gammel 206 2.0HDi der har kørt knap 60000km.

Jeg har været meget tilfreds med specielt bilens dieselegenskaber - læs:
bundtræk.
Da det jo er en dieselbil har den selvfølgelig også den karakterisktiske
diesellyd,
hvilket jeg ikke har problemer med.
På det sidste er denne motorstøj blevet mere markant - mere gammeldags.
Specielt
omkring 1500-1700 omdr. (når der gives lidt gas) oplever jeg en dyb rumlen
som
jeg ikke har oplevet tidligere. Denne rumlen er der ikke hvis jeg holder i
tomgang og
giver gas - der skal altså være belastning på før rumlen opstår... Jeg
fornemmer også
at motoren "lyder mere gammeldags" generelt...

Har I nogle bud på hvad dette kan skyldes? Og hvad jeg kan gøre ved det?
Har det noget at gøre med dyserne? Justering? Noget et almindeligt værksted
kan klare? Eller kræver det et autoriseret værksted? Hvad med
dieseladditiver?

Tak for hjælpen!
--
Uni Bull
København K



 
 
Ukendt (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-04 15:14

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
news:cgnbhk$kgj$1@news.cybercity.dk...
> Hej.
>
> Jeg har en 3½ gammel 206 2.0HDi der har kørt knap 60000km.
>
> Jeg har været meget tilfreds med specielt bilens dieselegenskaber - læs:
> bundtræk.
> Da det jo er en dieselbil har den selvfølgelig også den karakterisktiske
> diesellyd,
> hvilket jeg ikke har problemer med.
> På det sidste er denne motorstøj blevet mere markant - mere gammeldags.
> Specielt
> omkring 1500-1700 omdr. (når der gives lidt gas) oplever jeg en dyb rumlen
> som
> jeg ikke har oplevet tidligere. Denne rumlen er der ikke hvis jeg holder i
> tomgang og
> giver gas - der skal altså være belastning på før rumlen opstår... Jeg
> fornemmer også
> at motoren "lyder mere gammeldags" generelt...
>
> Har I nogle bud på hvad dette kan skyldes? Og hvad jeg kan gøre ved det?
> Har det noget at gøre med dyserne? Justering? Noget et almindeligt
værksted
> kan klare? Eller kræver det et autoriseret værksted? Hvad med
> dieseladditiver?

Prøv at tjekke http://makeashorterlink.com/?D25D62629. Det kunne være at det
er det samme /jakob



Uni Bull (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 27-08-04 16:02

"vhjm" <cjg> wrote in message
news:412f41bd$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> at motoren "lyder mere gammeldags" generelt...
>>
>> Har I nogle bud på hvad dette kan skyldes? Og hvad jeg kan gøre ved det?
>> Har det noget at gøre med dyserne? Justering? Noget et almindeligt
> værksted
>> kan klare? Eller kræver det et autoriseret værksted? Hvad med
>> dieseladditiver?
>
> Prøv at tjekke http://makeashorterlink.com/?D25D62629. Det kunne være at
> det
> er det samme /jakob

Det kunne godt lyde sådan - bortset fra omdrejningsområdet hvori lyden
opstår.

Fik du løst dit problem? (Jeg formoder du er Jakob Houkjær!?)

Et godt bud på hvordan man finder frem til denne EGR-ventil? Haynes?

--
Uni Bull
København K



msimn (27-08-2004)
Kommentar
Fra : msimn


Dato : 27-08-04 16:24

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
news:cgnido$rin$1@news.cybercity.dk...

> Det kunne godt lyde sådan - bortset fra omdrejningsområdet hvori lyden
> opstår.
>
> Fik du løst dit problem? (Jeg formoder du er Jakob Houkjær!?)
>
> Et godt bud på hvordan man finder frem til denne EGR-ventil? Haynes?

Hej.

Ja det er mig der er JH. (sender lige fra lidt forskellige computere).
Indrømmet, så har jeg istedet for afmontering vænnet mig til lyden. Du må
også tænke på at den dag den skal synes, vil den overstige den satte grænse
for udstødningsgasser på modellen.

Haynes har info om EGR-ventilen.



Kasper Hansen [8270] (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 27-08-04 16:32

> Det kunne godt lyde sådan - bortset fra omdrejningsområdet hvori lyden
> opstår.
>
> Fik du løst dit problem? (Jeg formoder du er Jakob Houkjær!?)
>
> Et godt bud på hvordan man finder frem til denne EGR-ventil? Haynes?

Jeg har lige fået skiftet EGR ventilen på min C3 1,4 HDI - men jeg bemærkede
dog ikke nogen brummende lyde før. Derimod synes jeg at bilen er begyndt at
køre længere på literen, men det kan også være fordi den samtidig fik lavet
20.000 km eftersyn, eller fordi jeg kører pænere. Jeg aner dog ikke hvad det
kostede, da jeg har serviceaftale - men det var nu nok dækket af garantien
alligevel. Men jeg kunne godt forestille mig at det er små-pebret - De satte
5 timer af til service + ventilskift på min (og fejlen var diagnosticeret
inden). Det skulle efter sigende være djævelsk svært at komme til i det
lille motorrum.

/Kasper Hansen



Hans Pedersen (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Pedersen


Dato : 27-08-04 16:50

On Fri, 27 Aug 2004 15:04:50 +0200, "Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote:

>På det sidste er denne motorstøj blevet mere markant - mere gammeldags.

Måske JEG er lidt gammeldags. Men du er sikker på at der ikke er hul i
udstødningen?

--
Hans Pedersen
Esbjerg
http://h2ns.dk

Ulrich (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Ulrich


Dato : 27-08-04 17:56


"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:b0mui0h43h0sev4l6cvs56jul9v75a7jai@4ax.com...
> On Fri, 27 Aug 2004 15:04:50 +0200, "Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote:
>
> >På det sidste er denne motorstøj blevet mere markant - mere gammeldags.
>
> Måske JEG er lidt gammeldags. Men du er sikker på at der ikke er hul i
> udstødningen?

Jeg ville kontrolere remhjulet, de har det med at gå.
Der stikker så noget metal/båndjern ud af den.
De "plejer" at gå ved ca 100.000 km
Hvis den er i udu giver det netop mere "dieseldunk"



--
Hygge Ulrich



Martin P. (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 27-08-04 21:40


"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:412f67fb$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg ville kontrolere remhjulet, de har det med at gå.
> Der stikker så noget metal/båndjern ud af den.
> De "plejer" at gå ved ca 100.000 km
> Hvis den er i udu giver det netop mere "dieseldunk"

Det ville jeg også mene ...

http://www.hi-speed.dk/Guide_Remskive/Remhjul_HDI.html


--
- Martin

Nissan Almera GTi



Uni Bull (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 27-08-04 23:06

"Martin P." <sync@liquid.dk> wrote in message
news:X_MXc.41370$Vf.2175479@news000.worldonline.dk...
>> Jeg ville kontrolere remhjulet, de har det med at gå.
>> Der stikker så noget metal/båndjern ud af den.
>> De "plejer" at gå ved ca 100.000 km
>> Hvis den er i udu giver det netop mere "dieseldunk"
>
> Det ville jeg også mene ...
>
> http://www.hi-speed.dk/Guide_Remskive/Remhjul_HDI.html

Det lyder bestemt interessant - og er jo heldigvis forholdsvis nemt
at checke og menneskeligt at skifte.
Jeg véd tilfældigvis at Peugeot havde nogle problemer med netop
remskiven/remhjulet (kært barn har mange navne, men det er det
samme vi taler om). Jeg fik skiftet remskiven flere gange før der kom
en ny udgave fra Frankrig. Problemet var at "starttrækket" i remskiven
var for stort og derfor blev den skæv. Der blev lavet en remskive som
havde en slags gummimembran indlagt, som gjorde at remskiven kunne
"give sig lidt" ved start.

Jeg vil snarligt se på om min remskive ser defekt ud.
Foreløbigt tak for hjælpen - og tak for den flotte guide på HI-SPEED!

Nu vi er ved det - opdatering af "motorsoftware"... Ved i om der er sket
noget på det punkt som jeg bør lade et aut. Peugeotværksted opdatere?
Kan jeg i øvrigt forvente at en sådan softwareopdatering er noget de gør
gratis, eller kan jeg forvente de sædvandlige alt for høje regninger?
--
Uni Bull
København K



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste