Klage sendt til Told & Skvat - fortsættels~
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 27-08-04 08:33

Hej bag skærmene,

Så er der svar fra en anden del af systemet, som ikke er fra ham Per Hvas,
jeg fik stillet i udsigt:
___________________

Til
Jacob Christiansen

Som et supplement til besvarelsen fra skatteministeriets departement kan vi
oplyse, at der ikke i registreringsafgiftsloven eller cirkulæret om
vurdering af
motorkøretøjer er fastsat nogen frister vedrørende ekspeditionstider.

Det er styrelsens opfattelse, at ekspeditionstiden ikke bør være over ca. 3
måneder.

Vi er helt enige i Deres kritik af ekspeditionstiden. Vi har gennem nogen
tid
været opmærksom på de stigende ekspeditionstider, som vi finder uacceptable.

Vi beklager den lange ekspeditionstid.

En af grundene til de stigende ekspeditionstider er en uforudset stigning i
antallet af ekspeditioner med afgiftsgodtgørelse ved eksport af køretøjer.
Antallet af disse ekspeditioner er ca. fem gange højere end forudsat i
bemærkningerne til lovforslaget.

Vi har påtalt forholdet over for ledelsen i de regionale told- og
skattemyndigheder, og at vi forventer en nedbringelse af
ekspeditionstiderne.

Vi har også med henblik på en mere permanent nedbringelse af
ekspeditionstiderne
taget initiativ til en analyse og vurdering af mulighederne for en
modernisering
af området og de administrative rutiner mv. En række forslag med dette sigte
vil
blive iværksat i den nærmeste fremtid. Nogle af de mere markante forslag
forudsætter lovændringer.

Vi kan supplerende oplyse, at der er tilført yderligere ressourcer til
motorområdet med henblik på en nedbringelse af ekspeditionstiden, men at der
også fortsat sker en stigning i antallet af henvendelser og i antallet af
ekspeditioner på området, og at ressourcetilførslen derfor endnu ikke har
haft
den forventede effekt.

Din mail er sendt til Region Korsør samt til vurderingsmyndigheden til
eventuel
mere konkret besvarelse.

Med venlig hilsen

Mogens Andreasen
Retsafdelingen
Punkt- og Miljøafgiftskontoret
___________________

Jeg synes stadig jeg får en sludder for en sladder, så jeg har skrevet en
mail tilbage igen, for at få klarlagt nogle ting, så ikke de slipper så let.

Her en min mail tilbage til Mogens Andreasen:
___________________

Til Mogens Andreasen,

Først og fremmest tak for din mail.

Jeg vil starte med at gøre opmæskom på, at jeg med denne debat ønsker at
videregive mine og andres erfaringer og kritikpunkter til Told & Skat samt
ikke mindst Skatteministeriet. Jeg ønsker en dybere og mere seriøs debat,
der forhåbentlig kan være medvirkende til en hurtigere og mere effektiv
løsning på dette problem med ventetider osv. for hjemmeimportørere af
køretøjer.

Jeg vil, som svar på punkterne i dit brev, lige påpege, at en effektiv og
rimelig service fra Told & Skats side vel ikke handler om
registreringsafgiftsloven og hvilke frister der er opsat dér? Det handler
vel om en almindelig og nogenlunde medgørlig service, som jeg personligt
ikke mener bør tage flere måneder - uanset om en lov fortæller hvor lang tid
der må gå, eller ej?

En 3-månedersfrist vil jeg nu stadig mene er en skuffende frist at have som
standart. Det er trods alt os hjemmeimportørere og skatteborgere mm., der
finanserer Tod og Skat, og som en rimelig og gensidig respekt, er det vel
ikke et stort krav at bede om lidt gensidig smidighed og hurtig service i
systemet?

I mine øjne er dine punkter om analyse og vurdering af mulighederne for en
modernisering lidt overfladiske, set fra min side af bordet. Jeg synes ikke
du beskriver nogle konkrete punkter der skal rettes op på, og hvornår dette
bliver gjort, hvilket jeg da godt kunne tænke mig at høre lidt om, og måske
have lov til at videregive til andre i samme båd som mig?
John Fuhrmann skrev ligeledes lidt om planerne med at føre ekstra ressourcer
til behandlingen, og jeg kan ikke lade være med at undre mig lidt over, hvad
en lovændring har med hastigheden på behandling at motor-sager at gøre?
Jeg kan ikke forstå, at vi snakker lovændringer og analyser og vurderinger,
for at tilføre en motor-afdeling noget mere arbejdskraft? Det handler vel
dybest set blot om at få nogle flere personer til at foretage arbejdet mere
effektivt end det i forvejen er?

Men som beskrevet i mit tidligere brev, har jeg desværre ikke mulighed for
at få indsigt i Told & Skats arbejdsmetoder og planer for fremtiden, så jeg
kan af gode grunde heller ikke vide noget om ovenstående.

Til sidst vil jeg lige komme ind på jeres videresendelse af min første
e-mail.
I første omgang sendte jeg e-mailen til Skatteministeriet for at få en
konkret besvarelse på mine spørgsmål, samt nogle løsningsforslag og udsigter
for fremtidige forbedringer. At jeg nu får svar fra Told & Skat, har du jo
af gode grunde ikke noget at gøre med, men jeg er ikke interesseret i at få
nogle overfladiske forklaringer fra den nederste del af systemet, der blot
følger ordrer ovenfra.
At min e-mail er sendt til Region Korsør, synes jeg virker lidt som en
videregivning af ansvaret til et lavere trin i systemet.
Jeg har IKKE haft problemer med behandlingen fra Region Korsør i første
omgang, og de var endda så behjælpelige at fortælle mig, hvad jeg havde i
vente af ventetid, da min sag røg videre i systemet.

Som skrevet i min første e-mail, følger nyhedsgrupperne dk.fritid.motorcykel
samt dk.fritid.bil med i denne debat, og mine e-mails, samt besvarelserne
fra jeres side, vil blive videregivet i disse nyhedsgrupper, med et samlet
skud på over 1.500 læsende individer.

Jeg ser frem til en fyldestgørende besvarelse på mine spørgsmål.
På forhånd tak.

Venlig hilsen
Jacob Christiansen
___________________

Måske er jeg for ihærdig og provokerende på skattemyndigheden, men jeg synes
altså de slipper for let, så nu prøver jeg at køre debatten lidt endnu.
Håber de fleste vil give mig ret i mine synspunkter, ellers er jeg
selvfølgelig åben over for kritik.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Ted

Dato : 27-08-04 09:31

> [...]
> altså de slipper for let, så nu prøver jeg at køre debatten lidt endnu.
> Håber de fleste vil give mig ret i mine synspunkter, ellers er jeg

Godt at der er folk som "tør" og gider at kæmpe lidt imod det danske system.

Teddy

Fra : claus b. p.

Dato : 27-08-04 23:00

"Ted" <salg@smallblock.dk> wrote in message

> synes

> Godt at der er folk som "tør" og gider at kæmpe lidt imod det danske
system.

> Teddy

Og jo flere der gør det samme, jo længere bliver ekspeditionstiden for de
reelle sager, for der er lov om hvordan og hvornår henvendelser skal
besvares. Så må det andet jo vente.
/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 10:24

[snip en masse]

Super gået, du har ret de skal ikke slippe så let..

Mvh
Morten

Fra : No1

Dato : 27-08-04 11:06

Typisk.

"Ja, vi må indrømme at vi gør et elendigt arbejde. Løsningen er at vi
får nogle flere penge."

Fra : Ted

Dato : 27-08-04 13:56

Hej NG.

Nu er det ikke for at tude, vræle eller nogetsomhelst i den retning, men her
følger en historie om 2 af bilerne her i forretningen, det er bare en kopi
af brevet som vores jurist skal renskrive efterfølgende. :
Start på brevet..
Nu er den da helt gal. vi ved med 100% sikkerhed at der er indregistreret en
tilsvarende bil som vores XXXXX, dog med den undtagelse at den andens bil er
en CABRIOLET og kostede kr. 135.000,- i afgift. ( vi har kopi af endelig
afgift )

Vores er en sedan med helt fast tag, og den vil T/S have 288.000,- for i
afgift. Vi har beregnet vores køb af bilen ud fra den før nævnte bils
afgift, og finder det ganske urimeligt at skulle betale næsten 300.000 i
afgift for en sedan.

Desuden er det formenligt kvalificerede forhåndsudsagn fra T/S på kr.
135.000,- hvilket vi mente var alt for højt dengang, set i forhold til bilen
uden tag.

T/S vurderer værdien på vores bil til kr. 168.000,- hvor kommer det tal fra
?

Det skal nævnes at bilen er en kitcar, bygget på en Z, og med en
glasfiberkarrosse monteret

Hvis de hos T/S insinuerer at værdien er det samme som købspris , så har vi
yderligere en anden sag : vi har på lager en 1992 YY YYY, som er købt på
offentlig auktion for snart 2 år siden til et beløb af kr. 80.000,- vi har
bilen til salg for kr. 85.000,- uden afgift. Gæt hvad T/S sætter den til i
værdi. : 185.000, og vi har i den sag forsøgt at overbevise T/S om at
indkøbsprisen/udsalgsprisen et eller andet sted derimellem, burde svare til
en værdi på vognen.

Hvilket giver en afgift på ca 319.000,- bilen er ikke en krone over
250.000,- værd i udsalg med DK nr. plader.

Vi har søgt 4 gange på YY YYY med disse svar :

1.. 47.800,- i afgift - vi betalte, og fik at vide at det var en fejl -
inden for 1 time - der var de sku hurtige...
2.. 478.000,- i afgift - vi mente at der var en fejl.
3.. 319.000,- i afgift - det er 1 år siden
4.. 319.000,- i afgift - i år.
Det er meget svært at drive virksomhed i DK, med henblik på ovennævnte.

Slut på brevet til vores jurist. som formentlig omformulerer det hele til
noget forståeligt for en vurderingsmand.

Bilernes mærke/model er herinde erstattet af X.Y.Z.

Teddy

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-08-04 17:51

> Hej bag skærmene,
>
> Så er der svar fra en anden del af systemet, som ikke er fra ham Per
> Hvas, jeg fik stillet i udsigt:

Fine breve i sender frem og tilbage. Og tak fordi du holder os opdateret!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide