Afhentning...hvorfor?
Fra : Søren R

Dato : 26-08-04 11:19

Hvorfor har forhandlere afhentningstilbud?

Kan i fortælle mig hvilke grunde der gør at en bil ikke bliver
klargjort, og istedet er en afhentningsbil.

Jeg ved godt at det er forskelligt fra forhandler til forhandler, men
hvad siger jeres erfaring jer?

Jeg er lidt i tvivl om at når jeg kigger på bil, at jeg så helt skal
ignorere bilerne der står som afhentningstilbud...
--
Søren R - Rusten Escort fra 91'
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Elbarto

Dato : 26-08-04 11:24

"Søren R" <Kongen19delete-this@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er lidt i tvivl om at når jeg kigger på bil, at jeg så helt skal
> ignorere bilerne der står som afhentningstilbud...

Hold dig fra dem ..
Efter hvad jeg har fået af vide er det de biler der ikke kan betale sig at
syne eller ikke kan synes ergo der kan være nogen temlige farlige nogen at
køre i

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-04 11:34

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message

> [...]
> syne eller ikke kan synes ergo der kan være nogen temlige farlige nogen

Men der er vel stadig 3 mdrs omvendt reklamationsret ?

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : TGD

Dato : 26-08-04 11:39

<KLIP>

> Men der er vel stadig 3 mdrs omvendt reklamationsret ?

Der er ALTID 24 mdrs reklamationsret, men det er reklamationsretten de ville
slippe for med "afhentningstilbud".

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 12:08

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ALTID 24 mdrs reklamationsret, men det er reklamationsretten de
ville
> slippe for med "afhentningstilbud".

Nu er det 6 md. "med omvendt bevis", hverken den el. de resterende 18 md.
kan de slippe for. Bortset fra hvis prisen er lavere end tilsv. bliver
handlet for i OMRÅDET, man kan fx. ikke sammenligne Kbh. m. Jylland. Men
der er sikkert en anden opfattelse= bøvl, så jeg vil ikke røre sån' en bil
;).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-04 12:09

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> [...]
> der er sikkert en anden opfattelse= bøvl, så jeg vil ikke røre sån' en bil

Mon så ikke den skal være væsentligt lavere og ikke bare 2-5 % ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 13:01

> Mon så ikke den skal være væsentligt lavere og ikke bare 2-5 % ?

Det må skulle ses ifht. fejlen/ne, men jeg gad ikk det bøvl. Det svare jo
til et hus som står annonceret som "håndværkertilbud", du kan være sikker på
det er en rotterede :).

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-08-04 22:08

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev :

>Det må skulle ses ifht. fejlen/ne, men jeg gad ikk det bøvl. Det svare jo
>til et hus som står annonceret som "håndværkertilbud", du kan være sikker på
>det er en rotterede :).

Hvis man bare er klar over hvad man står overfor, betyder det da ikke
noget ;) Men Prisen , skal dælme svare til varen.
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-08-04 06:30

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man bare er klar over hvad man står overfor, betyder det da ikke
> noget ;) Men Prisen , skal dælme svare til varen.
> --
Enig, og det siger købeloven oxo. At de afviser at handle m. "private",
viser bare at det er en vare de ikke kan hente deres sædvanlige avance på.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 28-08-04 07:05

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev :

>Enig, og det siger købeloven oxo. At de afviser at handle m. "private",
>viser bare at det er en vare de ikke kan hente deres sædvanlige avance på.

Det er jo også fint nok - og helt iorden.

Før i tiden kunne man sagten hente "herligheder", men det har en flok
idioter fint ødelagt, med deres krævementalitet ;(

*Mit* firma har den politik, at "man" ikke gider private, der er
ganske enkelt for mange problemer og for meget vrøvl, og folk tror de
kan købe guld billigt. rækker man folk lillefingere, fortryder man det
alt for ofte ganske bittert. det er sgu' for trist

At man vælger ikke at sætte en given byttebil i stand, og tjene lidt
på den, er da et normalt cost/benefit spørgsmål - så kan man hælde
møget af på sidelinien istedet....
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : TGD

Dato : 26-08-04 11:30

"Søren R" <Kongen19delete-this@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor har forhandlere afhentningstilbud?

Fordi de stadig forsøger at slippe for købelovens §

> Kan i fortælle mig hvilke grunde der gør at en bil ikke bliver
> klargjort, og istedet er en afhentningsbil.

Hvis det er en ældre bil de ikke kan hente deres normale avance i, så kan
man jo skyde den afsted som "afhentningsbil" også forsøge at løbe for
forpligtelserne, så tjener man penge uden at skulle andet end at forsøge at
slippe for efterfølgende problemer.

> Jeg ved godt at det er forskelligt fra forhandler til forhandler, men
> hvad siger jeres erfaring jer?

Hvis en forhandler sælger "afhentningsbiler" og samtidigt ikke vil flg.
købeloven, så handel et andet sted imho skal de straffes .

> Jeg er lidt i tvivl om at når jeg kigger på bil, at jeg så helt skal
> ignorere bilerne der står som afhentningstilbud...

Det behøver du ikke, men forvent masser af bøvl hvis du køber en og motoren
falder ud og du reklamere.

Fra : Ted

Dato : 26-08-04 12:05

[...]

Her hvor jeg arbejder, der er en afhentningsbil en bil som lige er taget i
bytte, og som er for gammel til at vi selv vil have den i forretningen.
Mange makanikere og hjemmebrændere flokkes om disse biler, da vi sælger dem
for et absolut minimum, da vi simpelthen ikke ønsker at have dem stående
længere end højest nødvendigt.

Selvfølgelig er der ikke garanti osv på en bil som sælges engros til en
mekaniker. det siger sig selv ! og således er loven også opbygget, at vi må
og kan sælge en billig bil uden reklamationsret.

Teddy

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-04 12:12

"Ted" <salg@smallblock.dk> wrote in message
> [...]
> mekaniker. det siger sig selv ! og således er loven også opbygget, at vi

> og kan sælge en billig bil uden reklamationsret.

Men hvis jeg som privatperson købte den ville der være 24 mdrs
reklamationsret.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-08-04 12:30

"Men hvis jeg som privatperson købte den ville der være 24 mdrs
reklamationsret"

Lige præcis derfor vil mange forhandlere ikke længere sælge til os, som
gerne vil have gamle biler.... Tak for det !!

Jeg har tidligere kunnet købe afhentningsbiler hos forhandlere til mig selv.
Men det er nu blevet svært..... Enten er det skrotbunker til reservedele
eller også er prisen astronomisk (de skal jo have dækket evt. udgifter på
garanti). De vil hellere sælge til "fortovsmekanikere" og det kan jeg
desværre godt forstå.

Men der er da stadig DBA.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ted

Dato : 26-08-04 12:50

> Men hvis jeg som privatperson købte den ville der være 24 mdrs
> reklamationsret.

En afhentningsbil er ikke noget en privat mand kan købe, ikke her
ihvertfald.

Der skal direkte en mekaniker eller anden handler med, for at købe bilen
her.

Vi gider ikke noget som helst bøvl med dum dansk lovgivning, for at sælge en
bil til fx 5.000,-

Heldigvis forstår køberne også det.
Men kommer der en lærertype og siger at han VIL købe den bil til 5000,- så
får han simpelhen ikke lov .
Det er der så andre handlere som ikke helt formår, og derefter en masse
irriterende problemer med folk som føler sig snydt, og glemmer at de faktisk
har købt en bil til langt under markedspris.

Loven er meget indviklet, og meget ofte misfortolket.

Teddy

Fra : Søren R

Dato : 26-08-04 12:55

On Thu, 26 Aug 2004 13:50:11 +0200, "Ted" <salg@smallblock.dk> wrote:

> [...]
>irriterende problemer med folk som føler sig snydt, og glemmer at de faktisk
>har købt en bil til langt under markedspris.

Det kan jeg sagtens forstå. I mit tilfælde kigger jeg på bil i
40-50.000 klassen, og der er faktisk en del AFHENTNING imellem.

Og derfor er jeg lidt nervøs, for jeg gider ikke smide så mange penge
efter noget som jeg ikke kan få det mindste lavet på uden at skulle
gennem et juridisk slagsmål.

Fra : Ted

Dato : 26-08-04 13:03

[...]

Desværre, og det må de faktisk ikke gøre..kun hvis bilen direkte er fx
15.000,- billigere end en TILSVARENDE bil dvs samme km, stand, syn osv.

I sådanne tilfælde har de lidt ret på deres side.

Teddy

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-08-04 13:29

"Det kan jeg sagtens forstå. I mit tilfælde kigger jeg på bil i 40-50.000
klassen, og der er faktisk en del AFHENTNING imellem"

Regn med at du får lige præcis den service du er villig til at betale....
Der er kun en til at betale for den garanti og det er kunden (dig).
Jeg køber gerne en bil uden garanti og "stopper besparelsen i lommen", vel
vidende at jeg løber en risiko. Men man skal da stadig se sig godt for og
ikke købe den første man får øje på.

Men vil man have meget garanti, må man også betale en tilsvarende højere
pris for bilen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-04 12:59

> [...]
> her.
>
> Vi gider ikke noget som helst bøvl med dum dansk lovgivning, for at sælge

Dum lovgivning ????

> [...]
faktisk
> har købt en bil til langt under markedspris.
>
> Loven er meget indviklet, og meget ofte misfortolket.

Hvor indviklet er det at der er 24 mdrs reklamationsret, de første 6 med
omvendt bevisbyrde ?

Fra : Ted

Dato : 26-08-04 13:11

> Dum lovgivning ????
>
> Hvor indviklet er det at der er 24 mdrs reklamationsret, de første 6 med
> omvendt bevisbyrde ?

--------------------

Yes dum lovgivning ! og jeg kan godt gentage det..dum lovgivning

Prøv at spørge 20 personer om deres rettighed ved et forbrugerkøb.. du får
20 forskellige svar.

Men vi følger den (modsat så mange andre ), og endda giver vi mere garanti
end der er nødvendigt. bilerne skal være i orden, og det er de

Skummelt at en "privat" kan skrive at bilen er uden rekl.ret og garanti, og
at en forhandler ikke kan ?? det er "lidt" konkurrenceforvridende.

Du kan også købe en bil på auktion...du har ingen rettigheder bagefter.

Teddy

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 13:33

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at spørge 20 personer om deres rettighed ved et forbrugerkøb.. du får
> 20 forskellige svar.

Det gør ikke lovgivningen dum, hvis I holder jer til den, "har I jeres på
det tørre".

> Men vi følger den (modsat så mange andre ), og endda giver vi mere garanti
> end der er nødvendigt. bilerne skal være i orden, og det er de

Det er fint !! :). Men I har jo stadig mange muligheder for at "lade aben
hoppe tilbage". Men det er du formodentligt klar over?. Den største "skurk"
i den henseende, er at det ingen garanti er, men kun en ret til at brokke
sig, reklamationsret ,+ man efter 6 md. er oppe mod en proff. forhandler .
Dvs. at du reelt kun "hænger på bilen" i 6 md. . Og alligevel ikke, for hvis
det er normal slitage, er aben hoppet .

> Skummelt at en "privat" kan skrive at bilen er uden rekl.ret og garanti,
og
> at en forhandler ikke kan ?? det er "lidt" konkurrenceforvridende.

Ahaa det er der den trykker :)), I har da de samme rettigheder, hvis prisen
er rigtig .

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-08-04 13:25

"Dum lovgivning ????"

Også for mig, da det har begrænset mit udvalg når jeg skal ud og købe
bil......
Men jeg kan godt forstå forhandlerne.....

Fra : TGD

Dato : 26-08-04 13:32

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Dum lovgivning ????"
>
> Også for mig, da det har begrænset mit udvalg når jeg skal ud og købe
> bil......

Det er nok nærmere dig og forhandlerne der er dumme Prøv at sætte dig
ind i hvad loven foreskriver.

> Men jeg kan godt forstå forhandlerne.....

Hvad kan du fostå at de forsøger at tage røven på køber?

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-08-04 16:37

"Hvad kan du fostå at de forsøger at tage røven på køber?"

Nej.

Ex.
Hvis en forhandler har sagt til mig, at jeg kan få bilen x kr billigere hvis
jeg tager den som den er, og ikke vil reklamere over evt. fejl og mangler.
Hvis jeg så kommer tilbage og forlanger fejl udbedret. Så er det da kunden
som har (forsøgt) at tage røven på forhandler.... For mig er en aftale en
aftale. Der er nu engang kun kunden til at betale for den garanti.
Resultatet er nu, at mange forhandlere ikke vil sælge de meget billige biler
til private. Ved ikke om det er generelt, men det er jeg stødt på nogle
gange nu.
Jeg har tidligere købt kommunebiler hos en forhandler som tog dem i bytte. I
dag vil han kun sælge til fortovsmekkere. Jeg har forsøgt at få fat i en TDC
bil for nogen tid siden. Men her var svaret det samme, ingen salg til
private pga. købelov.

Og nej, jeg er ikke forhandler e.l.

Fra : TGD

Dato : 26-08-04 17:17

> "Hvad kan du fostå at de forsøger at tage røven på køber?"
>
> Nej.

Dit eks. er godt.

Her kunne forhandleren være fornuftig og udfærdige et skrifteligt dokument,
der er intet til hinder for at tilsiddesætte købeloven hvis man stiller
køber bedre, men igen mangel på viden om loven er vist forhandlernes
problem.

Hvis jeg sælger dig en bil til 5000 kr og den vitterlig er 5000 kr værd med
de fejl og mangler der er så har jeg ikke noget at komme efter, problemet er
jo at forhandlerne sælger biler der har sikkerdsmæssige problemer og sælger
dem til overpriser.

Så i bund og grund ville der ikke være noget problem hvis forhandlerne ikke
var grådige, og brugte intetsigende ord som afhentningsbil.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-08-04 19:49

"Her kunne forhandleren være fornuftig og udfærdige et skrifteligt dokument"

Det har du selvfølgelig ret i. Men måske er årsagen at mange større
forhandlere ikke "gider det bøvl" for så små penge når de nemt kan afsætte
til en fortovsmekker.....

Men jeg kan da prøve næste gang jeg skal ud og købe bil, selv om der nok går
nogle år fra nu, da jeg lige har købt (via DBA)

Eller også må jeg "lære" at bruge lidt flere penge på mine biler

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 05:56

> [...]
>
> Det har du selvfølgelig ret i. Men måske er årsagen at mange større
> forhandlere ikke "gider det bøvl" for så små penge når de nemt kan afsætte

Han behøves ikke udfærdige noget, hvis han gør er det fint, bare prisen
tager højde for evt. fejl&mangler. Det lugter lidt af at nogle forhandlere
gerne vil have kundernes PENGE, men de gider ikke HØRE DEM IGEN :((. Man kan
lige så godt købe privat, for man er nøjagtigt lige så godt/dårlig stillet.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 27-08-04 10:38

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> lige så godt købe privat, for man er nøjagtigt lige så godt/dårlig stillet.

Man kan faktisk blive bedre stillet, efter som der er aftalefrihed når
det er privat handel, og private som regel ikke står og vifter med
standardkontrakter.
Jeg fik f.eks. indføjet tre ugers returret da jeg købte privat, så jeg
havde tid til at prøvekøre og tjekke bilen ordentligt igennem.
Selvfølgelig kan det blive et problem at få håndhævet sådan en
kontraktbestemmelse over for en privat, men det samme gælder for
forhandlere - de er jo ikke forpligtet til at følge henvisninger fra
Forbrugerrådet. Og så er rettens vej alligevel den eneste vej.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 27-08-04 11:33

"Man kan lige så godt købe privat, for man er nøjagtigt lige så godt/dårlig
stillet"

Ja ja, men det er også på det "niveau" jeg handler. Men pointen var jo bare,
at det ville være ærgerligt, hvis forhandleren lige præcis har "drømmebilen"
stående... og man ikke kan få lov til at købe den fordi man ikke er momsreg.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 12:04

> [...]

"drømmebilen"
> stående... og man ikke kan få lov til at købe den fordi man ikke er

Så er han en dårlig købmand. Han risiko er den samme, hvis han er ærlig og
fortæller hvilket crap det er, for så har han opfyldt købeloven ;).
[bornholmsk accentON]
Hvorsværtka'detvær'
[bornholmsk accentOFF]

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 19:59

> [...]
faktisk
> har købt en bil til langt under markedspris.
>
> Loven er meget indviklet, og meget ofte misfortolket.

Kan da bare sælge bilen som det den er.
Ophugningsbil - Sælges med alvorlige mangler - svær at syne - Kan bruges til
reservedele

Så er man da ude over alt det med at kunden køber noget han ikke var klar
over kan være mangelfuldt.

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-08-04 22:11

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev :

>Men hvis jeg som privatperson købte den ville der være 24 mdrs
>reklamationsret.

I princippet ja - men hvordan vil du bære dig ad med at reklamere over
en pose møg ?

Du har betalt for en pose møg, og måske fået netop hvad du betalt for
;)

En afhentningsbil, er jo netop en uklargjort bil, hvor man selv må
*bære ansvaret* for at gøre den klar til daglig drift, med alt dette
måtte indebære.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : TGD

Dato : 26-08-04 13:30

> [...]

> bytte, og som er for gammel til at vi selv vil have den i forretningen.

Det er jeres valg og et fornuftigt et.

> Mange makanikere og hjemmebrændere flokkes om disse biler, da vi sælger
dem
> for et absolut minimum, da vi simpelthen ikke ønsker at have dem stående
> længere end højest nødvendigt.

Man kan jo håbe på at i skrotter lortet i stedet for og gør en
samfundstjeneste.

> Selvfølgelig er der ikke garanti osv på en bil som sælges engros til en
> mekaniker. det siger sig selv ! og således er loven også opbygget, at vi

> og kan sælge en billig bil uden reklamationsret.

Ja selvfølgelig handler du ikke med private kan du selv aftale vilkårene.

Men du bærer tydeligt præg af du ikke har fanget ideen med loven, hvis du
køber en bil til 5000 kr kan du reklamere over fejl og mangler, dog med den
krølle at man selvfølglig ikke kan forvente andet end at bilen er 5000 kr
værd, det hjælper ikke noget at klage over en fejl hvis bilen vitterlig er
5000 kr værd selvom den har en mangel. Ligeledes kan man sælge bilen "uden
lev/plader" for så er det næsten umuligt for køber at klage over "småting",
det som der sætter mit pis i kog er forhandler der sælger biler som engros
afhentning etc. til private og derefter forsøger at fralægge sig ansvar.

Men en bil til 5000 kr burde i skrotte, hvis i ikke har råd til det så
skulle i opgive brugtbilsbranchen - man kan vel håbe på at bare nogen
forhandlere er milijø og sikkerhedsbeviste.

Fra : Ted

Dato : 26-08-04 13:55

Men en bil til 5000 kr burde i skrotte, hvis i ikke har råd til det så
skulle i opgive brugtbilsbranchen - man kan vel håbe på at bare nogen
forhandlere er milijø og sikkerhedsbeviste.

Så så så du. prøv du at drive en forretning hvor alting har et udgangspunkt
som er 3x værdi.

Sender du en god bil til skrot i dag, så kører den rundt ugen efter på
plader alligevel.

Hvad mener du med at have råd til at skrotte en bil til 5.000,- ?? jo hvis
staten gav tilskud til det, så skulle du bare se hvor mange biler der kom af
vejen, og ind i knuseren. men folk gider skutte at give staten deres bil for
sølle ca 7-800,- hvis den er mere værd-

Teddy

Fra : TGD

Dato : 26-08-04 14:12

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Så så så du. prøv du at drive en forretning hvor alting har et
udgangspunkt
> som er 3x værdi.

Er skam selvstændig, selv jeg har en peditessegrænse hvor jeg ikke engang
gider at forsøge at sælge det.

> Sender du en god bil til skrot i dag, så kører den rundt ugen efter på
> plader alligevel.

Det ændrer ikke ved at du/i har gjort jeres ved at skrotte lortet.

> [...]
af
> vejen, og ind i knuseren. men folk gider skutte at give staten deres bil

Nu mener jeg at man kunne være et forbilled og skrotte biler med en
salgspris på 5000-10000 kr, der er intet til hinder for at man er
milijø/sikkerhedsbevidst uden at skulle belønnes for det.

Fra : Ted

Dato : 26-08-04 14:42

> Nu mener jeg at man kunne være et forbilled og skrotte biler med en
> salgspris på 5000-10000 kr, der er intet til hinder for at man er
> milijø/sikkerhedsbevidst uden at skulle belønnes for det.
-----------------------

Ja ja.. man skal sku høre meget før ørene falder af....

Slut herfra.

Teddy

Fra : TGD

Dato : 26-08-04 14:51

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Ja ja.. man skal sku høre meget før ørene falder af....

Ja høre på forhandler tude over en dum lov....

Fra : Ted

Dato : 26-08-04 15:47

TGD skrev :
> Ja høre på forhandler tude over en dum lov....

jeg skriver herinde for at hjælpe og forklare, ikke for at modtage mærkelige
kommentarer som ovenstående

Noget må vi dog gøre rigtigt heroppe, selvom de fleste herinde ikke tror at
en forhandler kan opføre sig pænt-
jeg har arbejdet her i 13 år og listen over sager kan fremstilles således:

Forbrugerstyrelsen : 0 sager, næ det passer ikke, vi havde 1 sag som vi
vandt. tror at det er meget sjældent.
Retsager : 0
FDM : 0, men har selvfølgelig altid rep de fejl som FDM har fundet.
Advokatsager : 0

Og som altid, så er navnet på forretningen jeg arbejder i, ikke nævnt med et
ord.

For at vende tilbage til Subj. så kan jeg kun sige at du ikke skal købe en
afhentningsbil, med mindre den er ligeså billig som hos en privat, eller
billigere. samt altid hvis du ikke selv har så meget forstand på biler - så
tag en person med som har forstand på biler.

Jeg ser tit at vi har en glimrende vogn til fx. 50.000,- og en anden
forhandler har en tilsvarende vogn til samme pris. forskellen er så bare at
vores er med 6 mdr fuld garanti ( og 18 mdr ret til at klage ) ,,,og den
anden forhandler skriver uklargjort afhentningsbil. your choise.. se dig
lidt omkring, det vrimler med biler, så hvorfor lige vælge en skidt en af
slagsen.

Afhentningsbiler behøves jo heller ikke at være dårlige... de biler som
sælges af private er jo allesammen afhentningsbiler

Teddy

Fra : TGD

Dato : 26-08-04 16:09

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> jeg skriver herinde for at hjælpe og forklare, ikke for at modtage
mærkelige
> kommentarer som ovenstående

Det er en af sidegevinsterne ved at bruge NGerne

<KLIP>

> Afhentningsbiler behøves jo heller ikke at være dårlige... de biler som
> sælges af private er jo allesammen afhentningsbiler

For at en forhandler skal kunne tages seriøst så skal han få styr på sine
begreber, "afhentningsbil" er ensbetydende med en forhandler der forsøger at
være smart.

Hvis du vil fremstå som en seriøs forhandler, så kalder du det ikke en dum
lov ej heller finder på begreber der ingen reel betydning har, sæt dig ind i
lovgivningen forklar dine kunder hvordan det hænger sammen.

Og husk på at NGer er til at komme med sine menninger og ikke et sted at
blive tøssefornærmet.

Fra : Ted

Dato : 26-08-04 16:38

> Og husk på at NGer er til at komme med sine menninger og ikke et sted at
> blive tøssefornærmet.
----------------------------------

menninger skriver du.. mener du meninger ? det gjorde du ganske sikkert..det
er straks værre med det næste du skriver :
tøssefornærmet skriver du... mener du bøssefornærmet, eller tossefornærmet ?
jeg er ingen af delene til din orientering

Du behøves ikke at svare, jeg er ganske sikker på at det var bøssefornærmet
du mente.

Men nok om det

Ha en fortsat fantastisk god dag.

Teddy

Fra : Deaster

Dato : 26-08-04 19:50

Ted wrote:

> [...]
> tossefornærmet ? jeg er ingen af delene til din orientering
>
> Du behøves ikke at svare, jeg er ganske sikker på at det var

Er den her svær at forstå:
http://usenet.dk/netikette/debatteknik.html

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-08-04 18:06

TGD wrote:

> Nu mener jeg at man kunne være et forbilled og skrotte biler med en
> salgspris på 5000-10000 kr, der er intet til hinder for at man er
> milijø/sikkerhedsbevidst uden at skulle belønnes for det.

Mener du det seriøst ?
For det første, er du så villig til at betale 5000 - 10000,- kr. mere for
din nye bil, eller hvem mener du ellers skulle betale ?
For det andet, så findes der sq da mange biler i den prisklasse, som hverken
er miljøskadelige eller farlige.
Og for det tredje, hvis det med de gamle brugte biler er sådan en torn i
øjet på dig, hvorfor begynder du så ikke selv at opkøbe dem og få dem hugget
op ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : TGD

Dato : 26-08-04 18:26

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Mener du det seriøst ?

Ja.

> For det første, er du så villig til at betale 5000 - 10000,- kr. mere for
> din nye bil, eller hvem mener du ellers skulle betale ?

Per fang tråden.... Vi snakker om afhentningsbiler, hvis en bil kan sælges
for 5000-10000 kr så er der ikke meget avance og hvis der er meget avance så
skal forhandleren ikke brokke sig hvis køberen kræver fejl og mangler
udbedret, for så har han scoret kassen på et lig - kan du følge det?

Og hvis vi skal gøre det op i avance så dør bilforhandlerne ikke af at miste
de få procent af avancen.

> For det andet, så findes der sq da mange biler i den prisklasse, som
hverken
> er miljøskadelige eller farlige.

Så er de jo hellere ikke at betegne som afhentningsbiler vel.

Er ikke bil forhandler.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-08-04 18:37

TGD wrote:

> Per fang tråden....

Jeg mener helt bestemt at jeg har fanget den

> Vi snakker om afhentningsbiler, hvis en bil kan
> sælges for 5000-10000 kr så er der ikke meget avance

Det er jo netop det, forhandleren tager en gammel bil i bytte og vil gerne
af med den hurtigst muligt (såfremt det ikke er en bil i hans normale
bil/prisklasse), og sælger den derfor uden avance/fortjeneste som
afhentningstilbud.
Derfor behøves bilen jo ikke at være skrotningsmoden.

> og hvis der er
> meget avance så skal forhandleren ikke brokke sig hvis køberen kræver
> fejl og mangler udbedret, for så har han scoret kassen på et lig -
> kan du følge det?

Han kan da ikke score kassen på en bil til 5000 - 10000 kr.

> Og hvis vi skal gøre det op i avance så dør bilforhandlerne ikke af
> at miste de få procent af avancen.

Hvor mange bilforhandlere kender du, som bare kan tillade sig at smide
5000 - 10000 kr. efter de biler han sælger ?

> Så er de jo hellere ikke at betegne som afhentningsbiler vel.

For nogle forhandlere er det, f.eks. dem som kun gør det i nyere biler, de
gider ikke have de gamle stående og sælger dem typisk videre hurtigst muligt
med meget lille/helt uden fortjeneste.

> Er ikke bil forhandler.

Det havde jeg spottet, jeg tror heller ikke at du ville egne dig, med den
indstilling
Men jeg mener nu lige så godt at du kunne opkøbe de gamle biler til skrot,
som bilforhandlerne skulle gøre det ifølge dig, begge dele virker da helt
ved siden af på mig.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : TGD

Dato : 26-08-04 18:53

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> af med den hurtigst muligt (såfremt det ikke er en bil i hans normale
> bil/prisklasse), og sælger den derfor uden avance/fortjeneste som

Ses det i et lidt større perspektiv, han har jo fået bilen i bytte og tjent
på den han sælger så lige meget hvordan du vender og drejer den så tjener
han penge, han skal jo leve som alle andre.

> Derfor behøves bilen jo ikke at være skrotningsmoden.

Hvis han bliver nød til at sælge den som "afhentningsbil" for 5000-10000 kr
til forbruger jo så er den, det er jo lige netop fordi han sælger den som
afhentningsbil til forbruger den burde skrottes.

Hvis han derimod sælger den til en mekker der kan gøre den istand og lovlig
så er jeg flyvende.

> Han kan da ikke score kassen på en bil til 5000 - 10000 kr.

En sælger er vel ikke dum det er jo det han lever af, han skal nok tjene
penge selvom han sælger en bil til 5000-10000 kr han har jo fået bilen på en
eller anden måde, så klad vær med at kig på enkelt salg men på hele
forretningen.

<KLIP>

> Hvor mange bilforhandlere kender du, som bare kan tillade sig at smide
> 5000 - 10000 kr. efter de biler han sælger ?

Så havde du ikke fanget tråden

<KLIP>

> For nogle forhandlere er det, f.eks. dem som kun gør det i nyere biler, de
> gider ikke have de gamle stående og sælger dem typisk videre hurtigst
> [...]

så sælg dem til mekkere og andre der vil sætte dem i stand og gøre dem
lovlige.

<KLIP>

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-08-04 16:45

"Man kan jo håbe på at i skrotter lortet i stedet for og gør en
samfundstjeneste"

Hvis bilen kan synes, og opfylder lovens krav kan jeg ikke se problemet.
Hvorfor så skrotte?

Fra : Ted

Dato : 26-08-04 16:57

> [...]
> samfundstjeneste"
>
> Hvis bilen kan synes, og opfylder lovens krav kan jeg ikke se problemet.

Nej lige præcis... men unge folk som kun stadig går i skole, og ikke kender
det virkelige liv og får pengene fra staten og forældre.. de kan måske se en
idé i at skrotte billige biler.

Teddy

Fra : TGD

Dato : 26-08-04 17:02

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvis bilen kan synes, og opfylder lovens krav kan jeg ikke se problemet.
> Hvorfor så skrotte?

Så glemmer du vist kontekst....

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-08-04 12:21

"Søren R" <Kongen19delete-this@hotmail.com> wrote in message
> Hvorfor har forhandlere afhentningstilbud?

Det kan være f.eks en Citroen forhandler får en bimmer ind i bytte - den har
han ikke den store lyst til at klargøre men vil sælge den "som den er" med
de fejl og mangler den nu engang måtte have.
Du kan resikere at købe katten i sækken og få en helvedes bøwl. Eller du kan
gøre et scoop og få en billig bil..

Så pas på med afhentningtilbudene - hav evt. en med som har lidt forstand
hvis du har sådan en i tankerne..

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Finn Møgelmose

Dato : 26-08-04 12:32

"Søren R" skrev i en meddelelse

> Hvorfor har forhandlere afhentningstilbud?

Et godt gør-det-selv tilbud??

> Kan i fortælle mig hvilke grunde der gør at en bil ikke bliver
> klargjort, og istedet er en afhentningsbil.
Hvis forhandleren skynder at bilen er købt for dyrt hjem således at de
udgifter der løber på vil give en for høj udsalgspris i forhold til
markedet.

> Jeg ved godt at det er forskelligt fra forhandler til forhandler, men
> hvad siger jeres erfaring jer?
Jeg har før købt afhentning så sent som for 1 måned siden. Ingen problem.
Men det er nok ikke noget jeg vil anbefale folk der ikke har forstand (Har
jeg???) på biler
> Jeg er lidt i tvivl om at når jeg kigger på bil, at jeg så helt skal
> ignorere bilerne der står som afhentningstilbud...
Du er ikke sikret en bil uden udgifter til bremsedele, lygter, dæk... kort
sagt alt hvad der kan gå i stykker.
Når du køber på afhentning bliver slutseddelen normalt stemplet med en
notits noget i retningen af;
Køber er bekendt med at bilen ikke er efterset og istandgjort af sælger.
Bilen kan/er behæftet med fejl... Bla bla

Fra : Elbarto

Dato : 27-08-04 03:53

"Finn Møgelmose" <finn.@sletaltluneborgvej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Køber er bekendt med at bilen ikke er efterset og istandgjort af sælger.
> Bilen kan/er behæftet med fejl... Bla bla

Det er noget i den stil der står
Min mutters BX19 tzi er købt som afhentning for 5000.- Blev lavet for 10.000
da den stod for syn og der blev lavet mere som nødvendig bla er der ikke
noget rust af betydning nogen steder mere

Så man kan da finde fine afhentnings...på den anden side jeg har kikket på
en golf diesel ..motoren var iorden men bunden var pilrådden turde knapt
sætte mig ind i den

Elbarto
OZ3BTO