Peugeot Partner
Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-08-04 11:06

Hej Gruppe.

Jeg går og overvejer at købe en Peugeot Partner diesel, men
har læst i en eller anden anmeldese, at de kun går 15 km/l.
Er det noget der har noget på sig eller er det opspind?

mvh
Henning

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-08-04 11:18

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> wrote in message
> Hej Gruppe.
>
> Jeg går og overvejer at købe en Peugeot Partner diesel, men
> har læst i en eller anden anmeldese, at de kun går 15 km/l.
> Er det noget der har noget på sig eller er det opspind?

Det er i hvert fald det du kommer til at betale grøn afgift efter
(www.hvorlangtpaaliteren.dk) - og nok meget realistiskt - det er jo den
gammeldags sugediesel der er tale om.
Skal du have en bedre brændstofsøkonomi i en Partner/Berlingo, skal du have
fat i en HDI.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 26-08-04 12:00

> Skal du have en bedre brændstofsøkonomi i en Partner/Berlingo, skal du
have
> fat i en HDI.

Næppe. Bilen har en CW-værdi som en ladeport og 15km/l er bestemt ikke kort
i dagligdags brug. Kender et par stykker som kun kører 12km/l. Har også en
test fra et tysk blad hvor bilen brugte vanvittige 8.4l/100km i snit under
testen.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-08-04 11:22

Henning Præstegaard wrote:

> Hej Gruppe.
>
> Jeg går og overvejer at købe en Peugeot Partner diesel, men
> har læst i en eller anden anmeldese, at de kun går 15 km/l.
> Er det noget der har noget på sig eller er det opspind?

Det kommer i hvert fald an på hvilket motor du har tænkt dig at vælge:

EU-mix for 1.9 TD: 14.5 km/l
EU-mix for 2.0HDi: 17.5 km/l

Mvh.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 26-08-04 12:01

> EU-mix for 1.9 TD: 14.5 km/l
> EU-mix for 2.0HDi: 17.5 km/l

Og i praksis 12-16km/l for begge....

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 26-08-04 16:31

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kommer i hvert fald an på hvilket motor du har tænkt dig at vælge:
>
> EU-mix for 1.9 TD: 14.5 km/l
> EU-mix for 2.0HDi: 17.5 km/l

....og undgå 1,9D'eren. Den er simpelthen for sløv.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henrik B.

Dato : 26-08-04 11:56

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
>
> Jeg går og overvejer at købe en Peugeot Partner diesel, men
> har læst i en eller anden anmeldese, at de kun går 15 km/l.
> Er det noget der har noget på sig eller er det opspind?

Det er helt korrekt.

M.v.h.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-08-04 22:36

Henrik B. wrote:

> Det er helt korrekt.

Hmm. Øv. Jeg troede at sådan en fætter var rimelig økonomisk.

Tak for svarene.

mvh
Henning

Fra : Thomas Landberg

Dato : 26-08-04 12:02

> Jeg går og overvejer at købe en Peugeot Partner diesel, men
> har læst i en eller anden anmeldese, at de kun går 15 km/l.
> Er det noget der har noget på sig eller er det opspind?

Hvis du skal have sådan en fætter, så vær sikker på, at den ikke er med
Siemens styresystem. Noget tyder på, at Siemens ikke harmonerer ret godt med
Partner'ens store frontareal.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk