Eldiagram til Volvo 240
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-08-04 20:20

Findes det på nettet? Eller skal jeg investere i Haynes e.l.

Jeg har lidt problemer med min venstre lygtevisker. Den er kun "aktiv" når
jeg sprinkler, så snart jeg stopper med at sprinkle stopper den også, uanset
hvilken posistion den er i.... Den anden kører fint.
Det er vel lavet med nogle relæ'er e.l. De skal jo kører omkring 2 gange
hver gang jeg sprinkler...
Nogen bud på problemet?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-08-04 20:32

> [...]
> hvilken posistion den er i.... Den anden kører fint.
> Det er vel lavet med nogle relæ'er e.l. De skal jo kører omkring 2 gange

Det mener jeg sidder inde i viskermotoren, som jeg husker det er det nogle
tandhjul der styrer det.
Det er lidt af en standardfejl som også var på min fars, så der slog vi
viskerne fra.
Alternativt skal man nok find en anden hos en ophugger.

Niels

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-08-04 21:31

Ok, jeg havde ikke lige gætte på tandhjul i selve viskemotoren, da viskeren
kan køre når jeg sprinkler.
Men jeg må jo ud til en hugger og kigge

Tak for hjælpen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-08-04 15:31

Ellers kan du jo adskille motoren og selv kigge hvordan den virker, det er
simpelt.

Niels

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 26-08-04 20:51

Du fortæller ikke hvilken årgang og model det er der er en lille smule
forskel,
evt. kan du få en ide fra http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/m-volvo.html

Mvh Peter