/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Chiptuning af dieselbiler.
Fra : Mark Sandberg


Dato : 24-08-04 17:06

Siden hvornår er det blevet ulovligt at tune sin bil?
Hvis det er gjort rigtigt og den overholder miljøkravene til det periodiske
syn.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=193403

Er det Jan W. Nielsen der er på banen igen med lidt undergravende arbejde


/Mark.



 
 
John Sahl (24-08-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 24-08-04 17:09

Mark Sandberg wrote:
> Er det Jan W. Nielsen der er på banen igen med lidt undergravende
> arbejde

Jan er ikke længere hos DR så den der får han ikke
skylden for

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 17:11

> > Er det Jan W. Nielsen der er på banen igen med lidt undergravende
> > arbejde

> Jan er ikke længere hos DR så den der får han ikke
> skylden for

Mange tak for det..

Det har i øvrigt altid været ulovligt at tune sin bil, hvis der er tale om
konstruktivt indgreb, og dette ikke er godkendt, Mark.

--
/Jan W Nielsen



Mark Sandberg (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 24-08-04 17:26

"Jan W. Nielsen" skrev i en meddelelse:

>
> Det har i øvrigt altid været ulovligt at tune sin bil, hvis der er tale om
> konstruktivt indgreb, og dette ikke er godkendt, Mark.
>

Hvordan øger man så efekten med op til de 20% der er tiladt, uden at lave et
konstruktivt indgreb - de ekstra HK. kommer jo ikke af sig selv - Jan

/Mark.



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 17:27

> Hvordan øger man så efekten med op til de 20% der er tiladt, uden at lave
et
> konstruktivt indgreb - de ekstra HK. kommer jo ikke af sig selv - Jan

Spørg dem her, hvordan de definerer tingene:

www.fstyr.dk



--
/Jan W Nielsen



Mark Sandberg (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 24-08-04 17:34

"Jan W. Nielsen" skrev i en meddelelse:

> Spørg dem her, hvordan de definerer tingene:
>
> www.fstyr.dk
>
>

Næee, det gider jeg ikke......

Skulle bare drille dig lidt

/Mark.



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 17:35

> Næee, det gider jeg ikke......

Ok..

> Skulle bare drille dig lidt

Tænkte jeg nok.. )

--
/Jan W Nielsen



Jesper Jacobsen (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 24-08-04 17:30


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:412b665d$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Siden hvornår er det blevet ulovligt at tune sin bil?
> Hvis det er gjort rigtigt og den overholder miljøkravene til det
periodiske
> syn.
>
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=193403
>
> Er det Jan W. Nielsen der er på banen igen med lidt undergravende arbejde
>
>
> /Mark.
>
>

Men chiptuning til benzin-biler er ikke nævnt i indslaget -- Hvorfor mon
ikke det. Det må da være et lige så stort problem som dielselbiler.

Jesper




Mark Sandberg (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 24-08-04 17:37

"Jesper Jacobsen" skrev i en meddelelse:

> Men chiptuning til benzin-biler er ikke nævnt i indslaget -- Hvorfor mon
> ikke det. Det må da være et lige så stort problem som dielselbiler.

Nok fordi det er den sædvanelige smædekampagne mod diesel, fra byboer med
bare tæer i jesus-sandaler.

/Mark.



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 17:36

> Men chiptuning til benzin-biler er ikke nævnt i indslaget -- Hvorfor mon
> ikke det. Det må da være et lige så stort problem som dielselbiler.

Det er ikke så stort et miljøproblem.

Det store problem med dieselbilerne er de mikroskopiske sod-partikler, der
udledes i luften.

Angiveligt er de farlige, da de optages i blodbanerne.

--
/Jan W Nielsen



Flemming (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 24-08-04 21:23

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:412b6ce3$0$98411$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Men chiptuning til benzin-biler er ikke nævnt i indslaget -- Hvorfor mon
> ikke det. Det må da være et lige så stort problem som dielselbiler.


Hov hov, nu skal du ikke dreje lyskeglen over på os andre du, næææ det er
_kun_ diesel det har drejer sig om.

--
Mvh. Flemming



Benny Højvælde (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Benny Højvælde


Dato : 24-08-04 21:13


"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:412b6ce3$0$98411$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> news:412b665d$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Siden hvornår er det blevet ulovligt at tune sin bil?
> > Hvis det er gjort rigtigt og den overholder miljøkravene til det
> periodiske
> > syn.
> >
> > http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=193403
> >
> > Er det Jan W. Nielsen der er på banen igen med lidt undergravende
arbejde
> >
> >
> > /Mark.
> >
> >
>
> Men chiptuning til benzin-biler er ikke nævnt i indslaget -- Hvorfor mon
> ikke det. Det må da være et lige så stort problem som dielselbiler.

Chip-tuning af en benzinbil uden åndedrætshjælp (turbo) giver ikke ret
meget, fordi man kan ikke få flere hestekræfter ud af motoren end der er
luft i cylinderen, og i en benzin motor er der næsten ingen uverskud til
ekstra benzin.

En bekendt sagde en gang at en Audi 100E med chiptuning fik det dobbelte
antal hestekræfter. Jeg skreg af grin da rullefeltet sagde 2 - 3 HK ekstra.
Prisen var ca. 7kkr.

En anden fik chiptunet en Golf af en art. Før chiptuning havde den 92 HK
efter 86 HK. Ser I det er chiptuning der vil noget.

Benny




claus b. p. (24-08-2004)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 24-08-04 22:25


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message
news:412b665d$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Siden hvornår er det blevet ulovligt at tune sin bil?
> Hvis det er gjort rigtigt og den overholder miljøkravene til det
periodiske
> syn.

Typegodkendelserne er meget mere restriktive idag end tidligere, men det er
jo også meget nemmere for politikere og embedsmænd at udstede et forbud, end
at løse problemet. Vil man sikre sig at forureningen holdes nede er der kun
en vej, det er at sikre typegodkendelse af chiptuningsanlæg. Så vil de
dårligste, der ikke kan godkendes, nok blive svære at få solgt.

/Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste