montering af ekstralygter ?
Fra : K

Dato : 23-08-04 18:11

Hej gruppe

Må/skal lygtemontering i kofanger være tåge/fjernlygter ?
( placering ca. 30 cm fra jorden )

Jeg har nemlig nogle nyindkøbte fjernlygter som jeg ønsker at indbygge i
kofangeren !

--
V.H K

---

Fra : K ö n i g

Dato : 23-08-04 19:45

"K" <krammeFJERNSTOREBOGSTAVER@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Må/skal lygtemontering i kofanger være tåge/fjernlygter ?
> ( placering ca. 30 cm fra jorden )
>
> Jeg har nemlig nogle nyindkøbte fjernlygter som jeg ønsker at indbygge i
> kofangeren !

Her er et udklip fra Detailjforskrifter 2004 . . . .

6.02.002 FJERNLYSLYGTER

(1) Fjernlyslygte

a) skal afgive lys af hvid eller gullig (selektiv gul) farve,

b) skal være anbragt foran på køretøjet,

c) skal kunne oplyse vejbanen mindst 100 meter foran køretøjet,

og

d) skal have en lysstyrke på mindst 10.000 cd.

(2) På køretøj med 2 eller 4 fjernlyslygter må disse kun kunne tændes

samtidigt eller parvis.

(3) Ved nedblænding fra fjernlys til nærlys, skal alle fjernlyslygter

slukke samtidigt.

(4) Fjernlyslygter skal være tilsluttet kontrollampe ved førerpladsen.

(3) Den samlede lysstyrke for fjernlyslygter, der kan lyse samtidigt,

må ikke overstige 225.000 cd.

Så det må du gerne . . . . . !

MVH Peter König

Fra : K

Dato : 24-08-04 15:20

tak til dig Peter

"K ö n i g" <NOpommer-konigSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> (4) Fjernlyslygter skal være tilsluttet kontrollampe ved førerpladsen.
>
> (3) Den samlede lysstyrke for fjernlyslygter, der kan lyse samtidigt,

---