/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Citroën XM V6 Biturbo?
Fra : Niels Skaaning


Dato : 23-08-04 15:22

Ville det være lovligt og uden at skulle betale registreringsafgift, hvis
man tager div. motordele fra en Renault Safrane Biturbo og sætter over på
motoren i en XM V6 altså fra 170 hk -> ca. 265 hk? Motorene skulle være
nogenlunde identiske da der er tale om PRV-motoren i begge biler.

Jeg kan lige forestille mig, hvor dejlig en bil man så ville få. En dejlig
XM med 250-300 hk :))).

NS



 
 
Lars Frandsen (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 23-08-04 17:31

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4129fd10$0$29327$14726298@news.sunsite.dk...
> Ville det være lovligt og uden at skulle betale registreringsafgift, hvis
> man tager div. motordele fra en Renault Safrane Biturbo og sætter over på
> motoren i en XM V6 altså fra 170 hk -> ca. 265 hk? Motorene skulle være
> nogenlunde identiske da der er tale om PRV-motoren i begge biler.
>

Formodentlig ikke, da det er en effektforøgelse på over 50%. Er det ikke
20%, der er grænsen?

> Jeg kan lige forestille mig, hvor dejlig en bil man så ville få. En dejlig
> XM med 250-300 hk :))).
>

Det lyder tiltalende
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home25.inet.tele.dk/lars/



Hans Joergensen (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 24-08-04 14:08

Lars Frandsen wrote:
> Formodentlig ikke, da det er en effektforøgelse på over 50%. Er det ikke
> 20%, der er grænsen?

Kun hvis du udskifter motorblokken.. man må tune ubegrænset på den
eksisterende blok, men der er vel nogle miljø-regler og noget støj
man skal tage hensyn til.


// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Thomas Strandtoft (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 25-08-04 13:43

Hans Joergensen wrote:

> Kun hvis du udskifter motorblokken.. man må tune ubegrænset på den
> eksisterende blok, men der er vel nogle miljø-regler og noget støj
> man skal tage hensyn til.

Den der med ubegrænset tuning hvis motorblokken er original synes
jeg lige du skal vende med SBI, du vil blive svært overrasket.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Morten Fruergaard (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-08-04 18:10

Niels Skaaning telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg kan lige forestille mig, hvor dejlig en bil man så ville få. En
> dejlig XM med 250-300 hk :))).

Jep. Jeg havde det samme i tankerne da jeg havde en 605 3,0 V6...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Leif Nielsen (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Leif Nielsen


Dato : 23-08-04 20:02

Rent praktisk kan det da nok lade sig gøre, men med så stor en
effektforøgelse vil du nok få problemer med det glade hold henne i
synshallen.
men tanken er da dejlig, og der findes jo næppe en federe flyder end
en citroen Xm. Tænk hvis alle dem der kører i tyskerbaljer opdagede
det også

Leif Nielsen
XM 2,1 Tdi st.car 1992

Fly Christensen (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 23-08-04 20:27

On 23 Aug 2004 12:01:35 -0700, it-center@teaterbygningen.dk (Leif
Nielsen) wrote:

>Rent praktisk kan det da nok lade sig gøre, men med så stor en
>effektforøgelse vil du nok få problemer med det glade hold henne i
>synshallen.
>men tanken er da dejlig, og der findes jo næppe en federe flyder end
>en citroen Xm. Tænk hvis alle dem der kører i tyskerbaljer opdagede
>det også

Jeg synes bare der er lidt for meget lotteri i det med en XM. I forhold
til andre biler, er det et lotteri med speciel mange nitter.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Niels Skaaning (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 23-08-04 20:32

"Leif Nielsen" <it-center@teaterbygningen.dk> skrev i en meddelelse
news:c0674702.0408231101.1d42201@posting.google.com...
> Rent praktisk kan det da nok lade sig gøre, men med så stor en
> effektforøgelse vil du nok få problemer med det glade hold henne i
> synshallen.
> men tanken er da dejlig, og der findes jo næppe en federe flyder end
> en citroen Xm. Tænk hvis alle dem der kører i tyskerbaljer opdagede
> det også
>
> Leif Nielsen
> XM 2,1 Tdi st.car 1992

Ja, der er bare nogle, der ikke vil prøve noget anderledes. Men heldigvis
for det da, for ellers ville der jo ikke være nogle XM'er til os, der ved
hvad der er godt :).

NS



Ukendt (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-04 21:34

> men tanken er da dejlig, og der findes jo næppe en federe flyder end
> en citroen Xm. Tænk hvis alle dem der kører i tyskerbaljer opdagede
> det også

Fuck, mand,

I foråret 2000 kørte jeg 4 år gammel BMW 520i - og fik så den tvivlsommme
fornøjelse af at køre 700 km i en 5-dørs XM.

Jeg så frem til køreturen, for jeg havde i mange år hørt, hvor "stort" det
var at køre i en XM.

Tilsvarende stor var også skuffelsen - XM´eren nåede ikke BMW´en til
sokkeholderen i nogen som helst disciplin - heller ikke komfort.

Mage til møgspand - for at sige det lige ud.

Jeg har aldrig kørt andre XM´ere, og jeg hører ofte fok tale om, hvor
fantastiske, de er.

Måske har "mit eksemplar" haft en defekt undervogn, og måske er al
lydisoleringen faldet ned af hulrummene etc.

Jeg ved det ikke.

Det er kke min mening at kaste smuds på din bil - men sammenlign den ikke
med større "tyskebaljer". Så falder den franske fuldkommen til jorden - og
der bliver slet ikke mulighed for at tale om de positive ting, som den måske
også byder på.

--
/Jan W Nielsen



Niels Skaaning (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 23-08-04 22:02

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:412a54a7$0$255$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > men tanken er da dejlig, og der findes jo næppe en federe flyder end
> > en citroen Xm. Tænk hvis alle dem der kører i tyskerbaljer opdagede
> > det også
>
> Fuck, mand,
>
> I foråret 2000 kørte jeg 4 år gammel BMW 520i - og fik så den tvivlsommme
> fornøjelse af at køre 700 km i en 5-dørs XM.
>
> Jeg så frem til køreturen, for jeg havde i mange år hørt, hvor "stort" det
> var at køre i en XM.
>
> Tilsvarende stor var også skuffelsen - XM´eren nåede ikke BMW´en til
> sokkeholderen i nogen som helst disciplin - heller ikke komfort.

Du kan sgu ikke basere at XM er en dårlig bil på en enkelt køretur i ét
enkelt eksemplar. For det første kræver det ofte tilvænning at køre i en
Citroën fordi den opfører sig anderledes end andre biler og for det andet
har den højest sandsynligt haft nogle defekter.

> Mage til møgspand - for at sige det lige ud.

En Opel er sku da også en forbandet møgspand. De rustede jo allerede før de
forlod tegnebrættet!

> Jeg har aldrig kørt andre XM´ere, og jeg hører ofte fok tale om, hvor
> fantastiske, de er.
>
> Måske har "mit eksemplar" haft en defekt undervogn, og måske er al
> lydisoleringen faldet ned af hulrummene etc.

Mht. lydisolering, så kom bilen altså frem i 1989 og der er altså sket noget
på isolerignsfronten siden da.

> Jeg ved det ikke.
>
> Det er kke min mening at kaste smuds på din bil - men sammenlign den ikke
> med større "tyskebaljer". Så falder den franske fuldkommen til jorden - og
> der bliver slet ikke mulighed for at tale om de positive ting, som den
måske
> også byder på.

Dit indlæg var ellers temmelig negativt ladet :(.

NS



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 07:07

> Du kan sgu ikke basere at XM er en dårlig bil på en enkelt køretur i ét
> enkelt eksemplar.

Netop derfor nævnte jeg også muligheden for, at der var fejl på det
eksemplar, som jeg kørte i. Det føltes ikke sådan - det føltes som om, den
bare var sådan - men man kan jo aldrig vide.

> En Opel er sku da også en forbandet møgspand.

Hvem snakker om Opel..? I øvrigt er min far stærkere end din far. *LOL*

> Mht. lydisolering, så kom bilen altså frem i 1989 og der er altså sket
noget
> på isolerignsfronten siden da.

Korrekt - men den støjer langt mere end en BMW 520i fra samme årgang. Der er
slet ingen sammenligning.

> Dit indlæg var ellers temmelig negativt ladet :(.

Ja, for jeg synes, det er helt til grin, hvis man forsøger at sidestille en
XM med for eksempel en mellemstor BMW som 5-serien. Også selvom BMW´en er en
"tyskerbalje".

--
/Jan W Nielsen



Martin Sand. (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 24-08-04 00:08

Jan W. Nielsen wrote:
....
> Tilsvarende stor var også skuffelsen - XM´eren nåede ikke BMW´en til
> sokkeholderen i nogen som helst disciplin - heller ikke komfort.

Enig. Jeg har samtidig prøvet en del Xantia fra 1,8 til 3,0 fordi deres
undervogn bliver rost for komfort. De har alle kørt som en traktor... hård,
hoppende og uden nogen affjedringskomfort. Hvis det hydopneumatiske bliver
slidt på 60.000 km, så er det vist meget godt alligevel at jeg fik det
dårlige indtryk
Dæktrykket blev selvfølgelig tjekket...

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift privacy.net med stofanet.dk



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 07:11

> Enig. Jeg har samtidig prøvet en del Xantia fra 1,8 til 3,0 fordi deres
> undervogn bliver rost for komfort. De har alle kørt som en traktor...
hård,
> hoppende og uden nogen affjedringskomfort.

Min far har en Xantia fra 1993, og jeg selv har en Vectra fra 1990.

Der er ingen tvivl om, at Xantiaen er mere "komfi" end min egen - men jeg
vil heller ikke gå så langt som til at hævde hævde, at Xantia kan
sammenlignes med større bilers komfort.

Der er tendens til at sige, at når Citroën gør det rimelig godt på
komfortsiden, så "sætter selv beskedne modeller store tyske luksusbiler helt
af" - og det er altså en helt til grin påstand, IMO.

--
/Jan W Nielsen



Peter (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 24-08-04 12:31

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:2ovbm6FerkgtU1@uni-berlin.de...

[klip]

> Enig. Jeg har samtidig prøvet en del Xantia fra 1,8 til 3,0 fordi deres
> undervogn bliver rost for komfort. De har alle kørt som en traktor...
hård,
> hoppende og uden nogen affjedringskomfort.

En velholdt Xantia hopper ingen steder, med mindre du beder om at få en hård
undervogn. Det kan indstilles på nogle modeller. Min egen hopper heller
ingen steder, og den er blød som en svamp.

> Hvis det hydopneumatiske bliver
> slidt på 60.000 km, så er det vist meget godt alligevel at jeg fik det
> dårlige indtryk

Dét gør det ikke. Pt giver Citroen garanti på 200.000 km i C5'eren - på
affjedringen, altså.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 13:38

Jan W. Nielsen brak:

[..]

>> Citroën Xm.

[..]

> Mage til møgspand - for at sige det lige ud.

Det var sandeligt lidt af en sentens

Der er en tilbøjelighed til at enten elsker man Citroën eller også hader
man, sådan er det,

- så er der måske ingen grund til at sige så meget mere. Men så igen mange
motorjournalister peger på, at man bliver afhængig af Citroën's
hydropneumatic???

Jeg kørte min gamle farmor hjem forleden i min Citroën Xantia's 93, hun
elsker den: "Den kører vel nok dejligt, og så godt man sidder."

Jeg forstår præcist hvad hun mener, den kan noget med at flyde afsted, som
man ellers skal lede efter i større biler.

Xantia'en er jo som Xm'eren en direkte efterkommer af den berømte Citroën
ID/DS, som jo blev nummer to, på en liste over alle tiders verdens bedste
biler, af Sveriges mest seriøse avis.

"Vår lista över världens hundra bästa bilar (förra numret) hamnade den
mycket udda Citroën ID/DS på andra plats."

http://tinyurl.com/3reby

Citroën ID/DS er der jo også sagt meget vrøvl om i gruppen

For så vidt det handler om Xm og fejl, så ligger Xm'eren og roder mellem
Audi A6, BMW 5-serien osv

Citroën XM 10 7.220
Audi A6 2.4/2.6/2.8 10 8.050
Saab 9000 Turbo 10 8.680
Skoda Felicia 10 4.280
BMW 5-serie 6 sylindre 10 7.510

- se selv:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=9050

----------------
P3R
NB: En Xantia (Xm) er en kat - alle andre biler er hunde.









Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 15:02

> Der er en tilbøjelighed til at enten elsker man Citroën eller også hader
> man, sådan er det,

Nå, nå, du...

> Jeg kørte min gamle farmor hjem forleden i min Citroën Xantia's 93, hun
> elsker den: "Den kører vel nok dejligt, og så godt man sidder."

Det samme siger hun om min Vectra - er hun ikke sød..?

> For så vidt det handler om Xm og fejl, så ligger Xm'eren og roder mellem
> Audi A6, BMW 5-serien osv.

Nu handler det mest om komfort her - og hvis man sammenligner komforten i en
XM fra 1996 med en BMW 520i fra 1996, så falder XM´eren helt igennem.

Jeg skal ikke turde sige, om XM´erens affjedring - isoleret set - er mere
komfortabel. Men hvis man "måler på hele bilen", som man jo gør, når man
sidder på sædet i den, så føles XM´eren som en billig raslepotte, den larmer
og den skrumler af sted.

BMW´en leverer en komfortabel oplevelse hele vejen igennem. I sammenligning.

P.S: I 1996 kostede 520i´eren 419.000 kroner - XM´eren kostede i en
effekttilsvarende model 394.000 kroner. I dag indbrimger salget af en XM vel
stort set lige nok til at tur ved pølsevognen på vej på cykel...

--
/ Jan W Nielsen



Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 15:42

Jan W Nielsen sprak:
>> Der er en tilbøjelighed til at enten elsker man Citroën eller også
>> hader man, sådan er det,
>
> Nå, nå, du...
>
>> Jeg kørte min gamle farmor hjem forleden i min Citroën Xantia's 93,
>> hun elsker den: "Den kører vel nok dejligt, og så godt man sidder."
>
> Det samme siger hun om min Vectra - er hun ikke sød..?

Siger hun det om Vectra'en - jo hun er sød...

- men ok, så holder vi farmor uden for LOL

>> For så vidt det handler om Xm og fejl, så ligger Xm'eren og roder
>> mellem Audi A6, BMW 5-serien osv.

Xm, direkte efterkommer af den berømte Citroën
ID/DS, som blev nummer to, på en liste over alle tiders verdens bedste
biler...

> Nu handler det mest om komfort her - og hvis man sammenligner
> komforten i en XM fra 1996 med en BMW 520i fra 1996, så falder
> XM´eren helt igennem.
>
> Jeg skal ikke turde sige, om XM´erens affjedring - isoleret set - er
> mere komfortabel. Men hvis man "måler på hele bilen", som man jo gør,
> når man sidder på sædet i den, så føles XM´eren som en billig
> raslepotte, den larmer og den skrumler af sted.
>
> BMW´en leverer en komfortabel oplevelse hele vejen igennem. I
> sammenligning.
>
> P.S: I 1996 kostede 520i´eren 419.000 kroner - XM´eren kostede i en
> effekttilsvarende model 394.000 kroner. I dag indbrimger salget af en
> XM vel stort set lige nok til at tur ved pølsevognen på vej på
> cykel...

Det er rigtigt (når man lige ser bort fra sprogbrugen)
- det kan give anledning til at overveje hvorledes markedet fungerer.

Jeg har aldrig selv kørt i en Xm

http://www.iddstechnique.nl/images/XM_2.5TD_Excl._40_877_km.jpg

som iøvrigt blev kåret til året bil:

"årets bil i samband med introduktionen"

kun i en CX:

The CX won the Car Of The Year Award in January 1975

http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/c/cx1.htm

- og den kører som en bil af en anden verden.

Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:

"Mage til møgspand"

P3R




Henrik B. (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-08-04 15:49


"Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse
news:412b5383$0$26386$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
>
> "Mage til møgspand"

Hvad med det du selv angav, til det svenske Auto, Motor & Sport. Jeg synes
bl.a. følgende er rystende læsning:

"Men se upp! Den avancerade maskinen hade problem med kamaxlarna vilket i
sin tur kunde leda till att metallspån förstörde oljepumpen. Och här kommer
den verkliga chocken. Oljepumpen är integrerad i motorblocket och därför
måste hela motorn bytas - en affär om cirka 100 000 kronor!"

Fy for satan, for en regning at få......

Eller hvad med under minus'er:

Dålig karossöversikt.
Relativt hög bränsleförbrukning.
Dålig kvalitet på inredningsdetaljer.
Köregenskaperna kräver tillvänjning.
Sämre än genomsnittet hos bilprovning.

Her står jo netop "Dårlig kvalitet på interiør".

M.v.h.



Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 16:05

Henrik B. wrote:
> "Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse
> news:412b5383$0$26386$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
>>
>> "Mage til møgspand"
>
> Hvad med det du selv angav, til det svenske Auto, Motor & Sport. Jeg
> synes bl.a. følgende er rystende læsning:
>
> "Men se upp! Den avancerade maskinen hade problem med kamaxlarna
> vilket i sin tur kunde leda till att metallspån förstörde oljepumpen.
> Och här kommer den verkliga chocken. Oljepumpen är integrerad i
> motorblocket och därför måste hela motorn bytas - en affär om cirka
> 100 000 kronor!"

Det er rigtigt, Citroën har altid haft problemer med at få bilen helt
udviklet inden de sendte den på markedet. Det har blandt andet medført, at
det har været hårdt at være citroënmekaniker, de har i perioder mange
overtimer.

Citroënejeren har til gengæld ofte slet ikke bemærket det, for delene er
skiftet ved serviceeftersyn - det er en af grundene til at det er vigtigt at
få bilen serviceret på autoriseret værksted.

Køber man en brugt Xm, er fejlen for længst rettet, med mindre den har været
lukket inde i en garage og aldrig er kommet ud.

> Fy for satan, for en regning at få......

Så gad vide hvor mange der overhovedet har fået den regning. Min Xantia
havde også et problem med cylinderforingerne, men det er lavet på alle
Xantiaer ved serviceeftersyn.

> Eller hvad med under minus'er:

> Dålig karossöversikt.

Måske nok rigtigt... Jeg ville slet ikke lægge vægt på det - nogen ville
nok.

> Relativt hög bränsleförbrukning.

Det er jo en gammel bil... mange biler fra den tid (og også nye) bruger
ligeså meget.

> Dålig kvalitet på inredningsdetaljer.

hmmm, underordnet...

> Köregenskaperna kräver tillvänjning.

Ja, man bliver afhængig af den.

> Sämre än genomsnittet hos bilprovning.

Det gælder kun de første modeller, jeg har jo ovenfor dokumenteret, at den
hører til de 10 % med færrest fejl, i Sverige..

P3R



Henrik B. (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-08-04 11:41


"Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse
news:412b58e5$0$26378$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Henrik B. wrote:

> > Dålig kvalitet på inredningsdetaljer.
>
> hmmm, underordnet...

Nej, for det er dét Jan påpeger...

> > Sämre än genomsnittet hos bilprovning.
>
> Det gælder kun de første modeller, jeg har jo ovenfor dokumenteret, at den
> hører til de 10 % med færrest fejl, i Sverige..

Nej, den tilhører ikke "de 10% med færrest fejl". Derimod fortæller dit link
at 10% af bilerne har fejl...

M.v.h.



Per Wildau (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 25-08-04 12:30

Henrik B. sprak:
> "Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse
> news:412b58e5$0$26378$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Henrik B. wrote:
>
>>> Dålig kvalitet på inredningsdetaljer.
>>
>> hmmm, underordnet...
>
> Nej, for det er dét Jan påpeger...

Ja ja, men det er jo hans mening, den har han jo lov at ha - det der tales
om er tit sådan en oplevelse når man sætter sig ind. Man kan høre folk sige,
at når man sætter sig ind i en Golf så er der sådan en oplevelse.
Men det er ikke min oplevelse.

>>> Sämre än genomsnittet hos bilprovning.
>>
>> Det gælder kun de første modeller, jeg har jo ovenfor dokumenteret,
>> at den hører til de 10 % med færrest fejl, i Sverige..
>
> Nej, den tilhører ikke "de 10% med færrest fejl". Derimod fortæller
> dit link at 10% af bilerne har fejl...

Sådan kan man også sige det, men på den side jeg linkede til stod der:


"Modeller med en ikke-godkjent andel på /under/ 10 %" (1999)

og der fandt man:

Citroën XM, sammen med Saab 9000 Turbo og BMW-serie 6 sylindre:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=9050

Blandt de biler som har /mere/ end 10 % ikke godkendte finder vi:

Opel Vectra 12 6.330
Audi A4 Avant 13 7.710
Audi A6 Avant 13 9.210
Audi A4 13 6.570
Audi A6 Quattro 13 10.880
Audi A6 1.8/2.0 14 8.440
Audi A4 Turbo 14 7.760
Citroën Xantia 15 6.830
Opel Vectra 16 5.780
BMW 3-serie 4 sylindret 19 5.740
Volkswagen Passat Variant Diesel 21 13.130
Volkswagen Caravelle 21 9.770
Mercedes E220/250/300 TD, TDT 22 18.780
Opel Omega Caravan 22 8.610
BMW 3-serie kombi 23 6.690
Opel Omega 23 7.620
Volkswagen Sharan 34 8.620
Audi A6 Avant Diesel 35 16.5

http://www.dinside.no/php/art.php?id=9051

P3R



Per Wildau (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 25-08-04 20:18

Nå men det kan måske også være ligemeget...

Synes at jeg et eller andet sted har dokumenteret, at XM på mange måder er
en fantastisk god bil.

Man kan i DK gøre et /kup/

Guess Why

P3R
http://www2.gadgets.dk/fk02112.JPG



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 15:56

> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:

> "Mage til møgspand"

Måske - men jeg gider ikke.

Hvis man har kørt dem begge indenfor samme døgn, forstår man, hvad jeg taler
om.



--
/ Jan W Nielsen



Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 16:08

Jan W Nielsen wrote:
>> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
>
>> "Mage til møgspand"
>
> Måske - men jeg gider ikke.

Nå, det var så den diskussion.

> Hvis man har kørt dem begge indenfor samme døgn, forstår man, hvad
> jeg taler om.

Tilbage har vi så subjektive tilstande

P3R




Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 17:13

> >> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:

> > Måske - men jeg gider ikke.

> Nå, det var så den diskussion.

Måske - men det er vel ok, at man ikke står på hovedet for at "bevise"
alverdens efter min mening åbenlyse ting, blot man nævner dem.

Jeg har kun een ting at sige: Kør en tur i de to biler.

--
/Jan W Nielsen



Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 18:28

Jan W. Nielsen wrote:
>>>> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
>
>>> Måske - men jeg gider ikke.
>
>> Nå, det var så den diskussion.
>
> Måske - men det er vel ok, at man ikke står på hovedet for at "bevise"
> alverdens efter min mening åbenlyse ting, blot man nævner dem.
>
> Jeg har kun een ting at sige: Kør en tur i de to biler.

Det ville jeg gerne ...
(allerhelst ville jeg prøve en tur i en lækker XM'er.. gerne V6!! )

P3R



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 19:19

> Det ville jeg gerne ...

Snild sag. Der skal blot køres ud til to brugtvognsforhandlere...

Hvem ved - måske ender du med at ville hve en ældre 520´er.

--
/Jan W Nielsen



Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 20:40

Jan W. Nielsen wrote:
>> Det ville jeg gerne ...
>
> Snild sag. Der skal blot køres ud til to brugtvognsforhandlere...
>
> Hvem ved - måske ender du med at ville hve en ældre 520´er.

Det tror jeg ikke...

Bla. a. fordi du selv har gjort mig opmærksom på stilen...

Hvad mener du med ældre 520'er

smid et link !!

P3R



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 20:52

> Hvad mener du med ældre 520'er
> smid et link !!

http://tinyurl.com/6juu3

--
/Jan W Nielsen



Niels Skaaning (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 24-08-04 22:01

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:412b9c47$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Hvad mener du med ældre 520'er
> > smid et link !!
>
> http://tinyurl.com/6juu3

Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.

NS



Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 22:07

Niels Skaaning wrote:
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> news:412b9c47$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Hvad mener du med ældre 520'er
>>> smid et link !!
>>
>> http://tinyurl.com/6juu3
>
> Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.

Ja det ligner en campingsvågn LOL

P3R



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 22:16

> > http://tinyurl.com/6juu3

> Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.

Jeg skal undlade at komme ind på ligende forhold ved en XM´er.

Men hvis man ikke kender 5´erens styrker i den store mellemklasse, så ved
man ikke meget om biler.

--
/Jan W Nielsen



Deaster (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 25-08-04 11:20



-- "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:412bac29$0$38604$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> news:412b9c47$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > Hvad mener du med ældre 520'er
> > > smid et link !!
> >
> > http://tinyurl.com/6juu3
>
> Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.

Ja, for det her er da superlækkert ;-.)
http://grumlt.citrina.lt/autos/XM/1989_Citroen_XM_V6_dash.jpg



Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Henrik B. (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-08-04 11:46


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:2p37eaFgdhcbU1@uni-berlin.de...

> > Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
>
> Ja, for det her er da superlækkert ;-.)
> http://grumlt.citrina.lt/autos/XM/1989_Citroen_XM_V6_dash.jpg

*Host* Ergonomi er og har da aldrig været Citroen's stærke side...

M.v.h.



Deaster (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 25-08-04 12:28


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:412c6df8$0$274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:2p37eaFgdhcbU1@uni-berlin.de...
>
> > > Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
> >
> > Ja, for det her er da superlækkert ;-.)
> > http://grumlt.citrina.lt/autos/XM/1989_Citroen_XM_V6_dash.jpg
>
> *Host* Ergonomi er og har da aldrig været Citroen's stærke side...

Jep, men hvis man tænder på indretningen af rumskibe i gamle 60'er scifi
film, så er f.eks. en CX et stort hit.


--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Niels Skaaning (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 25-08-04 15:45

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:412c6df8$0$274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:2p37eaFgdhcbU1@uni-berlin.de...
>
> > > Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
> >
> > Ja, for det her er da superlækkert ;-.)
> > http://grumlt.citrina.lt/autos/XM/1989_Citroen_XM_V6_dash.jpg
>
> *Host* Ergonomi er og har da aldrig været Citroen's stærke side...

Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu, så gør
du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.

NS




Henrik B. (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-08-04 15:51


"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:412ca57f$0$88344$14726298@news.sunsite.dk...

> > > > Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
> > >
> > > Ja, for det her er da superlækkert ;-.)
> > > http://grumlt.citrina.lt/autos/XM/1989_Citroen_XM_V6_dash.jpg
> >
> > *Host* Ergonomi er og har da aldrig været Citroen's stærke side...
>
> Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu, så gør
> du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.

*LOL*

M.v.h.



Niels Skaaning (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 25-08-04 16:24

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:412ca754$0$222$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:412ca57f$0$88344$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > > > > Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
> > > >
> > > > Ja, for det her er da superlækkert ;-.)
> > > > http://grumlt.citrina.lt/autos/XM/1989_Citroen_XM_V6_dash.jpg
> > >
> > > *Host* Ergonomi er og har da aldrig været Citroen's stærke side...
> >
> > Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu, så
gør
> > du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.
>
> *LOL*

Jeg kan ikke se det sjove. Du udtaler dig om noget du ikke har sat dig ind
i... nå, jeg gider ikke spilde tid på dumme mennesker.

NS



Ukendt (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-08-04 17:51

> Jeg kan ikke se det sjove. Du udtaler dig om noget du ikke har sat dig ind
> i... nå, jeg gider ikke spilde tid på dumme mennesker.

*ROFL*

--
/ Jan W Nielsen



Ukendt (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-08-04 16:02

> Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu, så gør
> du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.

*ROFL*

--
/ Jan W Nielsen



Niels Skaaning (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 25-08-04 16:26

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:412ca9ca$0$257$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu, så
gør
> > du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.
>
> *ROFL*

Ja, det er fantastisk morsomt ikke..., men det viser nu bare mere om dig end
om bilen.

NS



Ukendt (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-08-04 17:52

> > *ROFL*

> Ja, det er fantastisk morsomt ikke..., men det viser nu bare mere om dig
end
> om bilen.

*ROFLMAO*

--
/ Jan W Nielsen



Niels Skaaning (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 25-08-04 17:59

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:412cc39a$0$231$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > *ROFL*
>
> > Ja, det er fantastisk morsomt ikke..., men det viser nu bare mere om dig
> end
> > om bilen.
>
> *ROFLMAO*

Er du fatsvag eller sådan noget!? Du opfører dig sku da som en primitiv
teenager, men det har du åbenbart ikke fattet endnu.

NS



Ukendt (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-08-04 18:33

> > *ROFLMAO*

> Er du fatsvag eller sådan noget!? Du opfører dig sku da som en primitiv
> teenager, men det har du åbenbart ikke fattet endnu.

*klasker sig på lårene af grin*

Du er da dagens underholdende indslag...

--
/Jan W Nielsen



Niels Skaaning (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 25-08-04 19:18

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:412ccd5a$0$283$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > *ROFLMAO*
>
> > Er du fatsvag eller sådan noget!? Du opfører dig sku da som en primitiv
> > teenager, men det har du åbenbart ikke fattet endnu.
>
> *klasker sig på lårene af grin*
>
> Du er da dagens underholdende indslag...

.... og du er ugens klovn. Du tramper bare rundt i blomsterbedet for egen
morskabs skyld. Lidt lige som en underudviklet drengerøv for voken er du
vist ikke blevet endnu. Men nu gider jeg ikke dit pjat mere så du må hygge
dig alene i kravlegården.

NS



Ukendt (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-08-04 20:31

> > Du er da dagens underholdende indslag...

> ... og du er ugens klovn.

Ha-ha-ha....

--
/Jan W Nielsen



John Sahl (25-08-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 25-08-04 16:20

Niels Skaaning wrote:
> Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu,
> så gør du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.

God ergonomi er ikke lig med store bløde omklamrende
sofaer?

Det er sådan jeg har opfattet de eksemplarer jeg har prøvet
af XM

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Niels Skaaning (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 25-08-04 16:27


"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cgiads$1u39$1@news.cybercity.dk...
> Niels Skaaning wrote:
> > Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu,
> > så gør du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.
>
> God ergonomi er ikke lig med store bløde omklamrende
> sofaer?
>
> Det er sådan jeg har opfattet de eksemplarer jeg har prøvet
> af XM

XM er den bil jeg har kunnet sidde længst i uden at blive træt og det gælder
både sæder og betjening.

NS



Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 22:05

Jan W. Nielsen wrote:
>> Hvad mener du med ældre 520'er
>> smid et link !!
>
> http://tinyurl.com/6juu3

Nej du, det her er en ordenli' vågn


CITROEN XM 3.0i V6 Exclusive 4/5-Türer EUR 3.850
Preis- -EUR 3.850
Erstzulassung- -03/1995
Kilometerstand- -151000
Kraftstoff- -Benzin
kW/PS- -123/167
Außenfarbe- -Schwarz metallic
Innenfarbe- -Schwarz
Getriebeart- -Handschaltung
Gänge- -5
Zylinder- -6
Hubraum- -2963 cm³
Türen- -5
Sitze- -5
Fahrzeugart- -Gebrauchtwagen
Leergewicht- -1470 kg
TÜV-Prüfung- -12/2005
Garantie- -12 Monate

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=8267844&id=modks4odsqt

Jeg kunne ikke finde en i DK

P3R



Jacob Rungwald (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 25-08-04 08:45


"Per Wildau" <xy@z> wrote in message
news:412bad29$0$26381$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jan W. Nielsen wrote:
> >> Hvad mener du med ældre 520'er
> >> smid et link !!
> >
> > http://tinyurl.com/6juu3
>
> Nej du, det her er en ordenli' vågn
>
>
> CITROEN XM 3.0i V6 Exclusive 4/5-Türer EUR 3.850
> Preis- -EUR 3.850
> Erstzulassung- -03/1995
> Kilometerstand- -151000
> Kraftstoff- -Benzin
> kW/PS- -123/167
> Außenfarbe- -Schwarz metallic
> Innenfarbe- -Schwarz
> Getriebeart- -Handschaltung
> Gänge- -5
> Zylinder- -6
> Hubraum- -2963 cm³
> Türen- -5
> Sitze- -5
> Fahrzeugart- -Gebrauchtwagen
> Leergewicht- -1470 kg
> TÜV-Prüfung- -12/2005
> Garantie- -12 Monate
>
> http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=8267844&id=modks4odsqt

Ja, det giver jo en stof til eftertanke når denne "lækre" XM'er står på en
opkørselsrampe med højre baghjul, det er jo sådan man oftest ser en
citrobang :)

Mvh
Jacob



Niels Skaaning (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 24-08-04 19:14

"Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse
news:412b7a5a$0$26380$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> > Måske - men det er vel ok, at man ikke står på hovedet for at "bevise"
> > alverdens efter min mening åbenlyse ting, blot man nævner dem.
> >
> > Jeg har kun een ting at sige: Kør en tur i de to biler.
>
> Det ville jeg gerne ...
> (allerhelst ville jeg prøve en tur i en lækker XM'er.. gerne V6!! )
>
> P3R

Det forstår jeg godt for den er virkelig lækker :)... ikke lige som de der
kliniske tyskervogne som appelerer til ignoranterne = dem der køber biler
fordi de er statussymboler og ikke fordi de er biler.

NS



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 19:46

> Det forstår jeg godt for den er virkelig lækker :)... ikke lige som de
der
> kliniske tyskervogne som appelerer til ignoranterne = dem der køber biler
> fordi de er statussymboler og ikke fordi de er biler.

Ahh...

Skønt at høre den gamle sang fra de frankofile trækrammere og
gymnasielærere, der i tågen fra deres piber synger den gamle sang om sjæl og
charme.

Hvor belejligt - for skulle tågerne fra snaden en dag lette, ville
trækrammerne stå tilbage med ikke andet end sur pibesovs og de barske
realiteter.

)

--
/Jan W Nielsen



Niels Skaaning (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 24-08-04 19:55

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:412b8cec$0$266$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Det forstår jeg godt for den er virkelig lækker :)... ikke lige som de
> der
> > kliniske tyskervogne som appelerer til ignoranterne = dem der køber
biler
> > fordi de er statussymboler og ikke fordi de er biler.
>
> Ahh...
>
> Skønt at høre den gamle sang fra de frankofile trækrammere og
> gymnasielærere, der i tågen fra deres piber synger den gamle sang om sjæl
og
> charme.
>
> Hvor belejligt - for skulle tågerne fra snaden en dag lette, ville
> trækrammerne stå tilbage med ikke andet end sur pibesovs og de barske
> realiteter.
>
> )

Ja, folk som dig vil vel hellere have fældet alle skove så der kan blive
bygget nogle flere motorveje og anlagt nogle store, asfalterede
parkeringspladser, så I kan lave donuts i jeres tyske bagbordsindianere.

En XM har ikke behov for billardbordsveje for at komme frem - den kan klare
de fleste veje, der følger naturens bugtninger.

NS



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 20:11

> Ja, folk som dig vil vel hellere have fældet alle skove så der kan blive
> bygget nogle flere motorveje og anlagt nogle store, asfalterede
> parkeringspladser, så I kan lave donuts i jeres tyske bagbordsindianere.

*ROFL*

> En XM har ikke behov for billardbordsveje for at komme frem - den kan
klare
> de fleste veje, der følger naturens bugtninger.

*ROFL*

--
/Jan W Nielsen



Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 20:38

Jan W. Nielsen brak:
>> Det forstår jeg godt for den er virkelig lækker :)... ikke lige som
>> de der kliniske tyskervogne som appelerer til ignoranterne = dem der
>> køber biler fordi de er statussymboler og ikke fordi de er biler.
>
> Ahh...
>
> Skønt at høre den gamle sang fra de frankofile trækrammere og
> gymnasielærere, der i tågen fra deres piber synger den gamle sang om
> sjæl og charme.
>
> Hvor belejligt - for skulle tågerne fra snaden en dag lette, ville
> trækrammerne stå tilbage med ikke andet end sur pibesovs og de barske
> realiteter.

Jeg tør ikke citere dig for hvad du plejer at kalde BMW - stilen

P3R




Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 20:44

> Jeg tør ikke citere dig for hvad du plejer at kalde BMW - stilen


Tak.

--
/Jan W Nielsen





Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 20:37

Niels Skaaning wrote:
> "Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse
> news:412b7a5a$0$26380$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>>> Måske - men det er vel ok, at man ikke står på hovedet for at
>>> "bevise" alverdens efter min mening åbenlyse ting, blot man nævner
>>> dem.
>>>
>>> Jeg har kun een ting at sige: Kør en tur i de to biler.
>>
>> Det ville jeg gerne ...
>> (allerhelst ville jeg prøve en tur i en lækker XM'er.. gerne V6!!
>> )
>>
>> P3R
>
> Det forstår jeg godt for den er virkelig lækker :)... ikke lige som
> de der kliniske tyskervogne som appelerer til ignoranterne = dem der
> køber biler fordi de er statussymboler og ikke fordi de er biler.

Måske skulle jeg ose på en...

P3R



Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 16:13

Jan W Nielsen wrote:
>> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
>
>> "Mage til møgspand"
>
> Måske - men jeg gider ikke.

Det var på tale på et tidspunkt at C5 var sidevindsfølsom. Men jeg har ikke
kunnet finde noget som helst på nettet som kan underbygge det.

Man må kunne henvise til et eller andet.

Svaret på om den /er/ sidevindsfølsom eller ej, blæser i vinden indtil da.

Indtil jeg har en seriøs reference vil jeg anse det for rygter.

P3R




Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 16:31

> Indtil jeg har en seriøs reference vil jeg anse det for rygter.

Det har du naturligvis din frihed til.

--
/Jan W Nielsen



Fly Christensen (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 24-08-04 18:30

On Tue, 24 Aug 2004 17:12:41 +0200, "Per Wildau" <xy@z> wrote:

>Indtil jeg har en seriøs reference vil jeg anse det for rygter.

Ligesom når det påståe at den nyeste BMW 7 er mere komfortabel end en
Ford Taunus?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 19:20

> >Indtil jeg har en seriøs reference vil jeg anse det for rygter.

> Ligesom når det påståe at den nyeste BMW 7 er mere komfortabel end en
> Ford Taunus?

Hey - biler er alt andet lige IKKE blevet bedre de seneste 30 år..!!!!!!!

(husker en gammel diskussion - og græmmes)



--
/Jan W Nielsen



Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 20:33

Jan W. Nielsen wrote:
>>> Indtil jeg har en seriøs reference vil jeg anse det for rygter.
>
>> Ligesom når det påståe at den nyeste BMW 7 er mere komfortabel end en
>> Ford Taunus?
>
> Hey - biler er alt andet lige IKKE blevet bedre de seneste 30
> år..!!!!!!!
>
> (husker en gammel diskussion - og græmmes)

Det har jeg sgu aldrig sagt ...

I en og anden henseende ville jeg ikke have noget imod du overhale mig, men
....

.... du må skærpe din hukommelse..

.... diskussionen kørte i et helt andet gear:

----------------
Jeg sagde:

Det kan godt være jeg lige skulle trække min pointe op. Sammenligner man den
her:

http://mikes.railhistory.railfan.net/r026.html

med

http://www.wforum.com/shishi/posts/49416.shtml

- så kan vi da vist blive enige om at der er sket et og andet.

Men tager man og sammenligner:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=630852

med

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7782798&id=20897023

- så mener jeg ikke at der er nogen særlig forskel. Grunden til det er, at
der til syvende og sidst ikke er sket det helt store med biler- der er ikke
meget nyt under solen.

http://tinyurl.com/6c5ej

-------------------

P3R



Ukendt (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-04 20:45

> Det har jeg sgu aldrig sagt ...

[snip - en telefonbog]

Damned...!!



--
/Jan W Nielsen



Per Wildau (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-08-04 22:05

Jan W. Nielsen wrote:
>> Det har jeg sgu aldrig sagt ...
>
> [snip - en telefonbog]
>
> Damned...!!

Linkene virker desværre ikke mere

P3R



Henrik B. (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-08-04 15:43


"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:412b4a54$0$272$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Der er en tilbøjelighed til at enten elsker man Citroën eller også hader
> > man, sådan er det,
>
> Nå, nå, du...

Så'n er dét....

> P.S: I 1996 kostede 520i´eren 419.000 kroner - XM´eren kostede i en
> effekttilsvarende model 394.000 kroner. I dag indbrimger salget af en XM
vel
> stort set lige nok til at tur ved pølsevognen på vej på cykel...

*Hi Hi*

M.v.h.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste