Seat Altea
Fra : Ann Nielsen

Dato : 23-08-04 09:27

Så blev kæresten og jeg så nysgerrige efter at se den nye Altea, som er
bruset frem på reklame skærmen! Jeg syntes at der var god plads i, skønt for
os skandinavere, og udseendet - tja det skal man vel vænne sig til! Vi
skulle selvfølgelig ud at prøvekøre "dyret", og sikke en motorlarm. Det var
en 1,6'er med 102 HK, og sikke en larm. Sælgeren prøvede at prøvede presse
os til at købe, på trods af at jeg sagde at vi ihvertfald også ville prøve
en bil med større motor! Men så bliver prisen også NOGET anderledes..

Har nogen af jer erfaring med Seat, og har eventuelt prøvekørt den nye
Altea?

Mvh.

Ann

Fra : Janner

Dato : 23-08-04 09:47

> Har nogen af jer erfaring med Seat, og har eventuelt prøvekørt den nye
> Altea?

2.0 udgaven med diesel kværnen går som en drøm *S* Der stod foresten en
masse om Seat i Ekstrabladet i weekenden

Hygge

Jan

Fra : Carsten Petersen

Dato : 24-08-04 23:48

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en bil med større motor! Men så bliver prisen også NOGET anderledes..
>
> Har nogen af jer erfaring med Seat, og har eventuelt prøvekørt den nye

Har en del erfaring med Seat, både benzin og diesel, og kan varmt anbefale
mærket.
Har prøvekørt Altea i alle versioner, og kan tilslutte mig di bemærkning om
pladsen, dejligt rummelig vogn, med en udpræget bagsædekomfort. Udseendet,
tjaah det er jo en smagssag, jeg synes den er kanon forfra og i profil, og
har vænnet mig til bagenden. Motorlarmen kan jeg ikke genkende, den lille
1,6'er er da pænt afdæmpet, både i lyd og præstationer Men OK, den skal
have stryg for at komme fremad, så naturligvis er der motorlyd. IMHO er de 2
dieselmotorer absolut bedste motorisering af (også) denne bil, 1,9 105 hk
TDI er harmonisk og momentstærk, 2,0 140 hk TDI kan vist tilfredsstille de
fleste! Men du har ret, så koster den også penge. Hos hvilken forhandler
prøvede I bilen?

Carsten som får sin 2,0 TDI 140 hk i denne uge.

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : Ann Nielsen

Dato : 25-08-04 08:26

> [...]
>
> --
> Mvh
> Carsten som får sin 2,0 TDI 140 hk i denne uge.

Hej :)

Vi prøvede den i Taastrup, på Vandmestervej, hvor jeg ikke engang vidste at
der havde ligget en Seat forhandler i over 25 år :) Kender du en forhandler
på Sjælland der er til at tale med ???

Mvh.

Ann Nielsen

Fra : Lars

Dato : 25-08-04 10:15

On Wed, 25 Aug 2004 09:26:14 +0200, "Ann Nielsen"
<annn@adslhome.dk> wrote:

>Vi prøvede den i Taastrup, på Vandmestervej, hvor jeg ikke engang vidste at
>der havde ligget en Seat forhandler i over 25 år :) Kender du en forhandler
>på Sjælland der er til at tale med ???

Hvad var der da galt med SEAT i Taastrup?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Ann Nielsen

Dato : 25-08-04 14:34

"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> wrote in message

> Hvad var der da galt med SEAT i Taastrup?
>
> --
> Lars,
> <http://www.gaarde.org/acronyms/>

Galt og galt... vi klikkede vist bare ikke... jeg fortalte at jeg ville
prøve en model med større motor, der evt. ikke havde den motorlarm, og han
snakkede så kun til min kæreste og prøvede at få os til at skrive under!
Besynderligt! Derfor ville det jo være rart at høre om der var nogen der
havde nogle gode erfaringer med andre Seat forhandlere :)

Fra : Lars

Dato : 25-08-04 15:38

On Wed, 25 Aug 2004 15:34:01 +0200, "Ann Nielsen"
<annn@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>snakkede så kun til min kæreste og prøvede at få os til at skrive under!

Tja, han er jo sælger og hvad ved kvinder om biler med større
motorer Nå, seriøst, så har jeg kun godt at sige om SEAT i
Taastrup og det har min kæreste også, vi har fået god betjening
af både Morten og Martin de gange vi har været der.

> Derfor ville det jo være rart at høre om der var nogen der
>havde nogle gode erfaringer med andre Seat forhandlere :)

Jeg har kun været hos to: den i Brøndby og den i Taastrup (hvor
vi har købt begge vores nuværende SEAT'er). Den i Brøndby har jeg
også gode erfaringer med, der har vi været begge gange også og
jeg synes han (Michael, tror jeg han hedder) virker som en rigtig
behagelig fyr, så det kan bestemt anbefales at tage en tur forbi
dem.

Fra : Ann Nielsen

Dato : 26-08-04 00:01

> [...]
> Taastrup og det har min kæreste også, vi har fået god betjening
> af både Morten og Martin de gange vi har været der.

Hi hi ja hvad ved et styk hunkønsvæsen om sådan noget!!!! Hmm han burde
havde set mit kørekort og se at jeg har samtlige bogstaver i det - plus er
en "garvet" lastvognschauffør (dette ved jeg dog godt at man ikke kan se i
kørekortet *GG*)

Han var vist heller ikke så kvik den dag - havde været til bryllup til kl.
5, men hva' fa'n han vidste jo at han skulle op næste dag, så ingen
medlidenhed der ;)

Ann