MS Windows
briani 27239
Microsoft Baseline Security Analyzer V1.2.~
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-09-04 13:48

Er der nogen herinde, som har prøvet MBSA 1.2.1 på WinXP SP2?
<http://www.microsoft.com/technet/security/tools/mbsahome.mspx>.

Jeg fatter ikke denne advarsel:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/bsa_telnet.png>.

Hvis jeg klikker på: 'How to correct this', får jeg:
1. Open the Control Panel.
2. Double-click Administrative Tools, and then click Services.
3. Double-click the service that you want to disable.
4. Click Stop to stop the service.
5. Under Startup type, click Disabled.

Telnet-tjenesten er allerede deaktiveret, så hvad hulen advarer
den mig for? Det ligner nærmest en bug i MBSA 1.2.1 medmindre
det kun sker her.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-09-04 13:33

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg fatter ikke denne advarsel:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/bsa_telnet.png>.

Nå men ifølge en MS-gut så er årsagen, at MBSA mener, at Telnet-
tjenesten skal afinstalleres af sikkerhedsmæssige årsager (hvor-
for MBSA nøjes med at sige, at tjenesten skal deaktiveres selvom
den allerede er deaktiveret, har jeg endnu ikke fået svar på.
Det er nok en bug).

Man kan afinstallere Telnet ved at slette filen tlntsvr.exe i sin
%Windir%\System32-mappe og efterfølgende slette henvisningerne
til den i registreringsdatabasen.

Man kan også nøjes med at åbne Services.txt inde i den mappe, hvor
MBSA er installeret og fjerne TlntSvr fra listen. Så vil MBSA ikke
længere skanne den tjeneste.

--
Hilsen
Madsen