Spirulinafoder og mund- og klovsyge?
Fra : Madsen

Dato : 10-05-01 16:11

Hej,

Hvad har de to ting lige med hinanden at gøre?
Svaret fra min normale forhandler af OSI Spirulinafoder har skrevet
at han pt. ikke kan få mere foder hjem pga. mund- og klovsygen.

Mig bekendt kommer OSI-foder fra USA og kan slet ikke forstå
hvad det har med sagen at gøre. Er der nogen der har en teori?

Er der køer i mit fiskefoder!? ;)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Madsen

Dato : 10-05-01 16:23

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> Svaret fra min normale forhandler af OSI Spirulinafoder har skrevet..

Flot formuleret, men I ved forhåbentlig hvad jeg mener.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-05-01 16:38

Madsen <madsens@whomail.dk> skrev i en
> [...]
>
> Mig bekendt kommer OSI-foder fra USA og kan slet ikke forstå
> hvad det har med sagen at gøre. Er der nogen der har en teori?

nej, men der kan være benmel i.

Carsten

Fra : M Sørensen

Dato : 13-05-01 00:11

SÅ er der jo køer i ;-D

Fra : Torben

Dato : 10-05-01 17:41

Hej,

Det har meget med sagen at gøre. Myndighederne er gået helt grassat over
kogalskaben og mund og klovsygen. Der er blevet strammet meget op på
reglerne, med nye sundhedscertifikater. Selv når det drejer sig om
fiskefoder over grænserne inden for EU er det blvet svært. Dog kan det lade
sig gøre at importere foderet, også fra USA. Der skal bare medfølge de rette
sundhedscertifikater. Der imod er er der importstop for fiskefoder i USA. De
kan ikke importere f.eks. Tetra, Vita kraft mm. da det indeholder kød og
benmel. Hvis det kun er fiskemel er det en anden sag.
Hvis foderet fra USA kun indeholder fiskemel o.lign skulle det ikke være
noget problem at få foderet hjem fra USA.

Mvh

Torben

Fra : Madsen

Dato : 10-05-01 19:35

"Torben" <nope@nope.dk> skrev:

> Hvis foderet fra USA kun indeholder fiskemel o.lign skulle det ikke være
> noget problem at få foderet hjem fra USA.

Jeg kan så ikke tyde alle de ingredienser der står på den label,
men et eller andet må der jo være i som er skyld i, at det pt.
ikke kan skaffes her til landet. Tak for forklaringen.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 10-05-01 20:01

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mig bekendt kommer OSI-foder fra USA og kan slet ikke forstå
> hvad det har med sagen at gøre. Er der nogen der har en teori?

Hej.
Grunden til at foderet ikke kommer ind til Danmark er sikkert pga
importforbudet som har været.
Jeg bor i Norge, og da det er billigere at købe ind fodder i Danmark,
benytter jeg anledningen når jeg er på ferie hos familjen. Men denne gangen,
kunne jeg ikke tage nogen ting med mig hjem, for den norske grensen var
lukket for al indførsel av alle sorter madvarer (også det til dyr). Så det
er måske forklaringen på at du lige nu ikke kan få dit fodder.
Håber for din del ikke at det vil vare længe før du igen kan give dine fisk
det foretrukne fodderet.
Ditte Cecilie

Fra : Madsen

Dato : 10-05-01 21:37

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> skrev:

> Håber for din del ikke at det vil vare længe før du igen kan give dine fisk
> det foretrukne fodderet.

Tak for forklaringen og bekymringen :)
Jeg tror jeg ser om jeg ikke kan finde en anden forhandler
der har noget på lager. Det må da være muligt. Desværre
er der ikke særlig mange der har det her i Danmark, men
jeg har da et par stykker eller tre på hånden, som jeg lige
vil have kontaktet.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-05-01 00:38

> [...]
> er der ikke særlig mange der har det her i Danmark, men
> jeg har da et par stykker eller tre på hånden, som jeg lige

Jeg var for en 14 dagesa tid siden i Åalborg, hos Kalle.
Der mener jeg bestemt at han havde OSI foder, om det kun var artemia
flager
kan jeg ikke huske, men prøv at ringe til dem.

Carsten

Fra : Assassin

Dato : 11-05-01 07:47

prøv www.akvanet.dk de har noget der hedder spirulinaflager og veggieflager
kan jeg huske.

Fra : Kalle

Dato : 11-05-01 09:44

Hej gruppe

Jeg søger selv efter spirulina foder. Jeg købte et brugt akvarie og hun gav
mig adressen på en hjemmeside for Flyvefisken i Kbh.:
flyvefisken.dk

Jeg fik lidt med hjem til test og det synker utrolig hurtigt ned på bunden,
da det er flagefoder.

Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-05-01 10:10

Kalle <brydsoe@image.dk> skrev i en
> [...]
> flyvefisken.dk
>
> Jeg fik lidt med hjem til test og det synker utrolig hurtigt ned på

Det flage foder som du har fået i Flyvefisken er ikke OSI flager, men
sandsynligvis JBL,
et udemærket foder, som jeg selv har brugt et par kilo af.
Næste gang(meget snart) jeg skal ud og købe spirulinaflager, bliver det
fra Planteimporten.
De er noget billigere med det, end flyvefisken, og kvaliteten er den
samme.

Carsten

Fra : Brian Christensen

Dato : 11-05-01 20:46

> [...]
>
> Mig bekendt kommer OSI-foder fra USA og kan slet ikke forstå
> hvad det har med sagen at gøre. Er der nogen der har en teori?

hej

Jeghar også snakket sikkert med den samme forhandler.. problemet er ikke at
det kommer fra USA men at det står i Holland som har hele distributions
retten til EU - og da der jo er M&K syge der og der er sikkert også noget i
OSI fodret som kan komme ind under en eller anden paragraf hvor det ikke må
indføres, så er grunden der.. Så det er nok primært det at det kommer fra
Holland der er problemet.

Brian

Fra : Madsen

Dato : 11-05-01 22:29

"Brian Christensen" <bc@time4media.dk> skrev:

> .. problemet er ikke at det kommer fra USA men at det står i Holland som
> har hele distributions retten til EU...

Aha! Så kan jeg bedre forstå det.

--
Mvh. Madsen