MS Windows
briani 27239
Programafvikling?
Fra : Olsen

Dato : 02-09-04 19:58

Jeg kan pludselig ikke bruge mit nodeprogram "Musicator"

Får flg. fejlmeddelelse: C:\windows\system32\autoexec.NT. Systemfilen er
ikke egnet til at køre MS-DOS og Windowsprogrammer.

Jeg bruger XPpro.

Har hidtil kunnet bruge programmet uden problemer.

Jeg har læst at andre efter XPopdatering har lignende problemer.

Har prøvet at køre i kompatibel med 95/98 etc.

Hvad skal jeg prøve?

\Olsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-09-04 20:10

"Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk> wrote:

>Jeg kan pludselig ikke bruge mit nodeprogram "Musicator"
>
>Får flg. fejlmeddelelse: C:\windows\system32\autoexec.NT. Systemfilen er
>ikke egnet til at køre MS-DOS og Windowsprogrammer.

Filen AUTOEXEC.NT er åbenbart blevet ødelagt / ændret.

Det er en tekst fil der bestemmer hvordan XP afvikler DOS programmer.

Prøv lige at vise os hva' den indeholder, så skal vi prøve at rette den til.

<mlr>

Fra : Olsen

Dato : 02-09-04 20:47

Michael Rasmussen wrote:
> Prøv lige at vise os hva' den indeholder, så skal vi prøve at rette
> den til.

@echo off

REM MS-DOS-mij>et initialiseres ikke med AUTOEXEC.BAT. I stedet bruges
REM AUTOEXEC.NT, hvis der ikke angives en anden startfil i en .PIF-fil.

REM Installer cd-rom-udvidelser
lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe

REM Installer netv'rksomdirigering (indl's f>r dosx.exe)
lh %SystemRoot%\system32\redir

REM Installer DPMI-underst>ttelse
lh %SystemRoot%\system32\dosx

REM F>lgende linje aktiverer Sound Blaster 2.0-underst>ttelse p? NTVDM.
REM Kommandoen til indstilling af BLASTER-milj>et er f>lgende:
REM SET BLASTER=A220 I5 D1 P330
REM hvor:
REM A angiver Sound Blaster-kortets basis-I/O-port
REM I angiver IRQ
REM D angiver 8-bit DMA-kanalen
REM P angiver MPU-401 basis-I/O-porten
REM T angiver Sound Blaster-korttypen
REM 1 - Sound Blaster 1.5
REM 2 - Sound Blaster Pro I
REM 3 - Sound Blaster 2.0
REM 4 - Sound Blaster Pro II
REM 6 - Sound Blaster 16/AWE 32/32/64
REM
REM Standardv'rdien er A220 I5 D1 T3 og P330. Hvis nogen af
parametrene
REM ikke angives, vil standardv'rdien blive brugt (BEM'RK! Da alle
REM portene er virtuelle, beh>ver de her angivne oplysninger ikke at
REM svare til den rigige hardwareindstilling.) NTVDM underst>tter
kun
REM Sound Blaster 2.0.
REM Hvis parametren T angives, skal den indstilles til 3.
SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3

REM Angiv en ugyldig basis-I/O-portadresse for at deaktivere Sound
Blaster
REM 2.0-underst>ttelsen p? NTVDM, f.eks.:
REM SET BLASTER=A0

Snip

Filen lå faktisk kun i C:\windows\repair
Det er da en fejl, ik'?

Har nylig haft en dum trojan indenbords, måske den har lavet ballade?

Skal jeg køre en sfc /scannow ?

\Olsen

Fra : Olsen

Dato : 03-09-04 00:10

Olsen wrote:

Fandt løsningen:

Havde autoexec.nt liggende i win\repair.
Kopierede den over i system32 mappen.

Vupti.

\Olsen