MS Windows
briani 27239
firewall- gratis
Fra : Filip

Dato : 02-09-04 13:53

Hej NG

Jeg søger en gratis firewall, hvor man kan på en let og overskuelig måde
sortere hvilke computere der må få adgang til min filer. Evt med at der
kræves en adgangskode, eller at jeg skal tillade hver gang en ipadresse vil
have adgang til mine filer. Jeg bruger selv Sygate personal firewall 5.5,
men den er helt umulig at sætte op til det den skal. Desuden tror jeg det
kun er en shareware udgave jeg har anskaffet mig, og det gør det jo ikke
bedre

Filip

Fra : iddqd

Dato : 02-09-04 16:19

Filip wrote:

> [...]
> kun er en shareware udgave jeg har anskaffet mig, og det gør det jo ikke

ZoneAlarm er helt fin imho., den mindste udgave er gratis og man kan
give fuld adgang til bestemte IP-adresser eller serier af ip-adresser.

Hvis du vil havde noget med adgangskode, så må du istedet bruge det som
er indbygget i Windows eller også sætte noget FTP server op + FTP
klienter på de andre maskiner. En firewall på din PC kan jo ikke trylle
en dialog frem på en anden maskine, uden at den får noget software til det.

Mvh

Bruno

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-04 16:23

Filip skriver:

> [...]
> kun er en shareware udgave jeg har anskaffet mig, og det gør det jo ikke

Prøv at søg lidt på sourceforge.net

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-09-04 17:40

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Filip skriver:

> Prøv at søg lidt på sourceforge.net

Spørgsmålet er så om man tør instalere en firewall på sin PC på
baggrund af en side på sourceforge.net, jeg gør ikke!
Jeg tror at OP stillede spørgsmålet for at få erfaringer.

Jeg bruger zonealarm.

--
What's in a name?
That which we call a rose by any other name would smell as sweet.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-09-04 18:45

Bertel Brander wrote:

> Spørgsmålet er så om man tør instalere en firewall på sin PC på
> baggrund af en side på sourceforge.net, jeg gør ikke!
> Jeg tror at OP stillede spørgsmålet for at få erfaringer.

Øh hvad er forskellen ?

Klaus skriver om en der findes - og du skriver hvilken du har.

Så vidt jeg kan se, så skriver ingen af jer noget med erfaringer med jeres
firewall - I skriver begge bare at den findes ?

Jeg kan i øvrigt indskyde at jeg har router, så jeg bruger ikke en
software-firewall - men har tidligere brugt den indbyggede i Windows XP - og
den fungerede egentlig ganske OK - jeg har også prøvet Zonealarm, men fik
egentlig ikke mere ud af den, som jeg havde brug for, så jeg gik tilbage til
XP's igen - og kørte med den til jeg fik router.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-09-04 20:04

Jan Vestergaard wrote:

> Øh hvad er forskellen ?
>
> Klaus skriver om en der findes - og du skriver hvilken du har.

Klaus skriver at der måske findes en eller flere på sourceforge.net,
hvilket stort set er det samme som at svare "hvad siger google?" til
spørgsmålet "Hvad er meningen med livet?"

Jeg skrev at jeg bruger zonealarm, jeg burde måske skrive at det gør
jeg fordi den blev mig anbefalet, og fordi den ser ud til at virke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-04 22:27

Bertel Brander skriver:

> Spørgsmålet er så om man tør instalere en firewall på sin PC på
> baggrund af en side på sourceforge.net, jeg gør ikke!

Hvorfor ikke

> Jeg bruger zonealarm.

Jeg bruger ingen (ud over min router), men brugte TinyPersonalFirewall
til forsøg (gratisudgaven).

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-09-04 22:49

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Bertel Brander skriver:

> Hvorfor ikke

Fordi en hullet firewall kan slippe uhyggeligt meget skrammel
ind på komputeren på ingen tid.
Og fordi en firewall er den perfekte trojan.
Det er ikke specielt sourceforge.net der er et problem.

> Jeg bruger ingen (ud over min router), men brugte TinyPersonalFirewall
> til forsøg (gratisudgaven).

Jeg har ikke router.

--
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-04 05:15

Bertel Brander skriver:

> Fordi en hullet firewall kan slippe uhyggeligt meget skrammel
> ind på komputeren på ingen tid.

Via et lokalnet ?

> Det er ikke specielt sourceforge.net der er et problem.

Okay

> Jeg har ikke router.

Prøv det (det gør verden pisselet).

Fra : Bertel Brander

Dato : 03-09-04 18:52

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Bertel Brander skriver:

> Via et lokalnet ?

Hvem snakker om lokalnet?
Formålet med en firewall er vel stadig at lukke skrammel ude?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-04 22:12

Bertel Brander skriver:

> Hvem snakker om lokalnet?

Jeg formoder at det er via lokalnet, jeg turde aldril lade mine filer
dele på den måde via internet. Der vil det være en FTP server.

> Formålet med en firewall er vel stadig at lukke skrammel ude?

Eller spærre for uvedkommende adgang.

Fra : John

Dato : 02-09-04 18:23

"Filip" skrev i en meddelelse

> Jeg søger en gratis firewall, hvor man kan på en let og overskuelig måde
> sortere hvilke computere der må få adgang til min filer.

Måske noget i denne retning:

http://majorgeeks.com/download.php?det=1056

eller: http://www.snapfiles.com/get/keriofirewall.html

Mvh John