Rettigheder til Jazz-standards
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 10-05-01 16:05

Hej

Jeg sad lige og surfede mp3.com, og så kom jeg til at tænke på, om man
egentlig skal betale en eller anden afgift, hvis man lægger en jazz-standard
som Autumn Leaves ud på mp3.com?
Nogen der ved noget om dette? Er der evt. et sted hvor man kan se hvilke
numre man kan spille/udgive uden afgift...?

Morten

--
http://www.mortenbock.dk

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 10-05-01 18:41

Hej Morten

Musik i Danmark er beskyttet i 70 år fra komponistens dødsår. Autumn Leaves er skrevet af Joseph Kosma som døde i 1969. Derfor er hans musik først fri i 2039 så lad endelig vær' med at lægge nogen mp3 fil ud på nettet!

Mvh

Jørgen

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 10-05-01 18:46