MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Dele printer under Windows XP pro
Fra : Kim Schulz

Dato : 31-08-04 21:42

hejsa
sidder med en XP Pro maskine som er forbundet med en printer. Denne
printer skal andre maskiner i netværket have adgang til og jeg har
derfor sagt at printeren skal være delt.

Desværre så kan jeg ikke få adgang til printeren fra andre maskiner.
På en linux maskine som jeg forsøger at forbinde fra (den er nemmest at
få brugbar debug info fra) får jeg følgende :
Error returning browse list: NT_STATUS_ACCESS_DENIED

Hvad er det lige jeg har glemt at slå til/fra for at få den til at give
mig adgang. Jeg har forsøgt med forskellige brugernavne fra maskinen
samt Administrator go guest/gæst men det giver samme svar hver gang.
Jeg har også prøvet at slå plaintext passwords til/fra uden at det gav
nogen ændring.
browser jeg ind på maskinen via en af dens egne brugere (altså sidder
fysisk på maskinen men går ind på den via shares) så virker det fint
nok, så det virker som om det er noget med eksterne forbindelser eller
lignende.
under netværksopsætningen->sikkerhed er firewall slået fra, og den
firewall som normalt kører på maskinen er slukket også.

Nogen ideer?

--
Kim Schulz | Got Freedom? Software Freedom Day 2004 - 28th of
Geek by nature | August http://www.softwarefreedomday.org/

Fra : Torben

Dato : 01-09-04 07:14

> [...]
> under netværksopsætningen->sikkerhed er firewall slået fra, og den
> firewall som normalt kører på maskinen er slukket også.

Du skal i netværksforbindelser - højreklikke på landforbindelse -
egenskaber - Fil og udskriftdeling skal være slået til.
--
Mvh Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-09-04 08:46

Torben wrote:

> Du skal i netværksforbindelser - højreklikke på landforbindelse -
> egenskaber - Fil og udskriftdeling skal være slået til.

Det tror jeg ikke Palle skal.

Bare fordi Palle ikke kan finde ud af at svare på et indlæg, behøver du
jo ikke også at lave fejl.

Jesper G. Poulsen

Fra : Torben

Dato : 01-09-04 14:48

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dmqvue9plq7a001@dtext.news.tele.dk...

> Det tror jeg ikke Palle skal.
>
> Bare fordi Palle ikke kan finde ud af at svare på et indlæg, behøver
du
> jo ikke også at lave fejl.

Fejl ? Min virker ikke hvis det er slået fra.
--
Mvh Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-09-04 15:20

Torben wrote:

> Fejl ? Min virker ikke hvis det er slået fra.

Prøv nu lige at følge tråden... Du svarer på forkert et indlæg...

Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-09-04 11:48

On Wed, 1 Sep 2004 07:46:17 +0200
"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> wrote:

> Du skal højreklikke på printerikonet og dele den. Mere skal der ikke
> ske. Så kører det.

Ja tak så langt er jeg med (hvilket også burde være tydeligt ud fra mit
foregående indlæg).
Andre mere interessante forslag.

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-09-04 11:49

On Wed, 1 Sep 2004 08:14:06 +0200
[snip]
> Du skal i netværksforbindelser - højreklikke på
landforbindelse-
> egenskaber - Fil og udskriftdeling skal være slået til.

Dette er også gjort. Jeg tror helt sikkert at problemet ligger i XP's
håndtering af hvem der har adgang til hvad osv.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 02-09-04 23:37

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> [...]
> samt Administrator go guest/gæst men det giver samme svar hver gang.
> Jeg har også prøvet at slå plaintext passwords til/fra uden at det gav

Jeg rodede en gang med samme problem, og er ikke helt sikker på, hvad
jeg egentlig gjorde

Prøv følgende:

Kontrolpanel -> Administration -> Lokal sikkerhedspolitik -> Lokale
politikker -> Sikkerhedsindstillinger -> Netværksadgang: Anvend
tilladelsen Alle for anonyme brugere -> Slå den til.

Ellers må du vende tilbage...

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.