MS Windows
briani 27239
WinXp ovenpå Win 98SE
Fra : Hans Houmøller

Dato : 29-08-04 21:19

Kan jeg 'opgradere' fra Win 98SE til WinXP direkte, dvs uden at
reformattere og gøre alt forfra?
) Hans

Fra : emj

Dato : 31-08-04 21:41

On Sun, 29 Aug 2004 22:19:01 +0200, Hans Houmøller
<hanshoumoller@mail.dk> wrote:

>Kan jeg 'opgradere' fra Win 98SE til WinXP direkte, dvs uden at
>reformattere og gøre alt forfra?

Det kan du godt, men så får du en winXP med FAT32 filsystem i stedet
for NTFS filsystemet, som er det bedste til win XP.
Hilsen emj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-08-04 22:34

emj skrev:

>Det kan du godt, men så får du en winXP med FAT32 filsystem i stedet
>for NTFS filsystemet, som er det bedste til win XP.

Man kan jo nemt konvertere efter installation.
--
Knud

Fra : emj

Dato : 31-08-04 22:50

On Tue, 31 Aug 2004 23:34:21 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Man kan jo nemt konvertere efter installation.
Kan man det? Er det ikke kun muligt at konvertere fra NTFS til FAT32
og ikke den anden vej.
Hilsen emj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-08-04 23:09

emj skrev:

> Kan man det?

Sagtens.

>Er det ikke kun muligt at konvertere fra NTFS til FAT32
>og ikke den anden vej.

Det kan man ikke uden brug af et tredje parts program som
Partition Magic, Windows selv kan ikke.
--
Knud

Fra : Hans Houmøller

Dato : 30-08-04 01:18

Foreløbig tak for mange, gode svar! Jeg har noget at arbejde med nu!
) Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-08-04 21:42

Hans Houmøller skrev:

>Kan jeg 'opgradere' fra Win 98SE til WinXP direkte, dvs uden at
>reformattere og gøre alt forfra?

Ja, hvis det er samme sprogversion og din XP ikke er en
oemversion..

Men jeg vil da absolut anbefale en ren installation, så vil XP
køre langt bedre.

Hvis din nuværende windowsinstallation er blot lidt gammel, så
vil den være fyldt med snavs.
--
Knud