MS Windows
briani 27239
Ljomjmgc.exe
Fra : Jackal

Dato : 30-08-04 12:05

Har denne fil kørende i baggrunden på min pc, og hver gang man skal reboote
eller bare lukke ned, så tager den en krig og en formiddag om at afslutte
denne fil, så jeg undrede mig lidt over, hva er dt for en fil, og hvilket
program har den med at gøre.... ?

Mvh
Jackal

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-08-04 15:29

Jackal skrev:

> [...]
> formiddag om at afslutte denne fil, så jeg undrede mig lidt
> over, hva er dt for en fil, og hvilket program har den med at

Hvilket styresystem bruger du?
Prøv at søge på filen og når du finder den, højreklikker du på den
og vælger Egenskaber. Er der et faneblad ved navn 'Version' og hvad
står der i så fald under det faneblad?
Filens placering på harddisken kan også nogle gange afsløre, hvilket
program den hører til.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-08-04 22:25

"Jackal" <jackal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne fil, så jeg undrede mig lidt over, hva er dt for en fil, og hvilket

Jeg er 99% sikker på, at det er virus.
1: 8 tilfældige bogstaver + exe er næsten altid virus.
2: Når man søger på filnavnet i google er det ukendt og det er særdeles ofte
også lig med virus.
3: Langsom nedlukning og rebootning kan typisk være en konsekvens af en
virus.
Bemærk herunder at det kan være, at den genererer nye filer med 8 tilfældige
bogstaver og hedder exe.
Et gæt - filen ligger i
C:\windows\system32 alternativt i system mappen.

Kurt