MS Windows
briani 27239
Forskel mellem to Registreringsfiler (rege~
Fra : news.tele.dk

Dato : 29-08-04 22:03

Hej,

Der må være nogen, der er i samme situation, som kan fortælle mig den nemme
løsning - hvis en sådan findes?

Jeg re-installerer ofte mit system (WinXP) når jeg har spillet
tilstrækkeligt mange spil eller haft for meget shareware på maskinen. Så får
jeg nemlig et dejligt rent C-drev uden alt muligt mærkeligt og uden
"efterladenskaber" fra diverse programmer. Men jeg mister også mine spil. De
er nemlig installeret på mit e-drev, men alle registreringer forsvinder jo
ved re-installation af XP. Og så skal jeg til at finde cd'er frem igen, og
installere forfra med alle spillene. Og det er jo lidt af et slid....

Så jeg leder efter en metode til at finde forskellen mellem to
registreringsfiler (FØR og EFTER installation), og trække disse ud i en
separat reg-fil. Så kan jeg jo bare køre en lille ekstra reg-fil uden at
skulle installere hele spillet.

Nogen der har erfaring eller gode ideer ?

mvh
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-08-04 21:35

Langt de fleste spil vil virke blot du laver en genvej til den
exekverbare fil eller kører den direkte. Det er sjældent at spil
gemmer deres indstillinger i registret men der findes undtagelser som
Civilization3.
For disse udtagelser kan du finde deres hovednøgle i registret og
eksportere til en .reg fil som du senere kan importere ved at
dobbeltklikke filen.

Fra : news.tele.dk

Dato : 30-08-04 19:06

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message

> gemmer deres indstillinger i registret men der findes undtagelser som
> Civilization3.

Ja, og dette guddommelige spil er netop et af dem. Men jeg er med på, at en
del (de fleste) spil, selv laver de nødvendige registreringer blot ved at
afvikle dem igen, og dermed er behovet jo selvfølgelig lidt mindre.

> For disse udtagelser kan du finde deres hovednøgle i registret og
> eksportere til en .reg fil som du senere kan importere ved at
> dobbeltklikke filen.

Enig, men frem for selv at skulle finde den eller de rigtige nøgler, ville
jeg derfor gerne have et præcist billede af forskellen mellem før og efter
installation.

Tak for svaret.

/Peter Hertz

Fra : LarsS

Dato : 30-08-04 00:29

"news.tele.dk" <pppeater@hotmail.com> wrote in message
> Hej,
[cut]
> [...]
> skulle installere hele spillet.
>
> Nogen der har erfaring eller gode ideer ?

Ja det kan gøres med f.eks. AdvancedRegistryTracer
eller Regsnap (begge shareware).
Vær dog opmærksom på at der hele tiden vil komme
uvedkommende registry-værdier med som bør sorteres
fra.
Endvidere vil nogen programmer installere filer til f.eks.
system-mapper og disse filer skal jo osse findes og
gemmes. Til dette er f.eks. Norton's CleanSweep fint
(men Regsnap registrerer osse ændringer i windows-
og system-mappe).
http://www.elcomsoft.com/art.html
http://lastbit.com/regsnap/

/LarS

Fra : news.tele.dk

Dato : 30-08-04 19:09

Hej LarS

"LarsS" <sidenius@NOSPAMandelsmail.dk> wrote in message

> [...]
> eller Regsnap (begge shareware).
> Vær dog opmærksom på at der hele tiden vil komme
> uvedkommende registry-værdier med som bør sorteres

Jeps, det er rigtigt, at jeg skal huske at fjerne referencer til temporære
filer og andet "snask" - de skal jo ikke med i en fin lille reg-fil god
point, som jeg faktisk ikke havde tænkt på.

> http://www.elcomsoft.com/art.html
> http://lastbit.com/regsnap/

Kender ikke disse, men er i gang med at dl lige om et øjeblik.

Tak for hjælpen

mvh
Peter Hertz

Fra : Casper Bang

Dato : 30-08-04 17:10

> [...]
> jeg nemlig et dejligt rent C-drev uden alt muligt mærkeligt og uden
> "efterladenskaber" fra diverse programmer.

Har du overvejet at formatere, installere alle spil - og lave et image?
Med det image kan du så altid få computeren tilbage til hvad den var -
samtidig med at spillene er installeret!

Fra : news.tele.dk

Dato : 30-08-04 19:19

Hej Casper Bang,

> Har du overvejet at formatere, installere alle spil - og lave et image?

Ud over et par gamle klassikere, så skifter interessen jo lidt. CS, MOHAA
m.v. kommer jo også jævnligt med nye versioner, som jo så skal erstatte
tidligere versioner.Og der er jo også de spil, som man spiller en kort
periode, og så er de 'gone forever'. Ungernes Barbie spil, Starsky & Hutch,
Renegade er vel blot et eksempler på noget med en begrænset holdbarhed

Men ja, det er præcis det jeg gør med C-drevet (men altså uden spil
registreringer). Jeg kunne selvfølgelig lave et ghost af mit spildrev, men
p.t. har jeg omkring 35 Gb installeret - og et ghost image skal også
opdateres og ikke mindst opbevares. Men det er en god ide - jeg har bare
accepteret, at spil gider jeg ikke tage backup af, og skulle uheldet være
ude, så må jeg re-installere mit spil drev.

Tak for svaret

mvh
Peter Hertz