MS Windows
briani 27239
winXP: Kan man se, hvilket program der bru~
Fra : Carsten Riis

Dato : 29-08-04 10:12

Hej alle

jeg tror jeg har fået mig en "bredbånds-snylter" eller hvad den nu
hedder.

Altså et program som bruger min ADSL-forbindelse uden jeg får noget ud
af det. Udover en frygtelig langsom hastighed hvis overhovedet.
Fx er der et "popup"-vindue som dukker op med jævne mellemrum som
opfordrer at jeg besøger sitet www.spw7.com.
Hvilket jeg altså bare ikke gør

Jeg kan jo i Netværksforbindelser se at jeg har en netværksforbindelse
Og under Status, så kan jeg se at der bliver sendt en frygtelig masse
byte fra min computer ud til nettet.

Endvidere kan man under Windows Jobliste se en masse processer. Hvor
langt hovedparten jo er en gode processer. Forhåbentlig da

Det jeg savner er, at windows jo kan se, at der bliver sendt en masse
byte ud....og man kan hvilke processer som er igang i computeren.
Det jeg så gerne vil have er, at jeg så kan se hvilke processer som æder
min opkoblingshastighed.

Kan det lade sig gøre i Windows?
Hvis ja, hvordan
Hvis nej, hvilket program skal man så have?

Kan I evt. når jeg skriver listen over aktive processer her i gruppen
hjælpe med at fortolke, hvilke processer som tilhører windows og hvilke
der sandsynligvis er noget snavs?

Jeg har kørt Ad-aware og SpywareDoctor og de har fundet 3 processer hver
som skulle være noget snavs, men det hjælper ikke.

For hjælp vil jeg være yderst taknemlig

mvh

Carsten Riis

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 29-08-04 11:36

Carsten Riis wrote:

> [...]
> byte ud....og man kan hvilke processer som er igang i computeren.
> Det jeg så gerne vil have er, at jeg så kan se hvilke processer som æder

Du kan måske bruge "netstat" kommandoen i en prompt - se hvordan den
bruges med "netstat /?"

Mvh Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-04 11:47

Carsten Riis skrev den 29-08-2004 11:11:

> Fx er der et "popup"-vindue som dukker op med jævne mellemrum som
> opfordrer at jeg besøger sitet www.spw7.com.

Jeg tror du skal disable din mesenger service

Har du prøvet adaware SE - den har hos mig fundet ting som 'alm.'
adaware ikke fandt
http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/
Spy Sweeper er også nyttig
http://www.webroot.com/wb/products/spysweeper/index.php
Ta´ en scan eksempelvis ved Trend micro
http://housecall.trendmicro.com/

> [...]
> byte ud....og man kan hvilke processer som er igang i computeren.
> Det jeg så gerne vil have er, at jeg så kan se hvilke processer som æder

Netlimiter er ganske god til at overvåge hvad dine processer/programmer
på din pc laver
http://www.netlimiter.com/

> [...]
> Kan I evt. når jeg skriver listen over aktive processer her i gruppen
> hjælpe med at fortolke, hvilke processer som tilhører windows og hvilke

Her får du en fin forklaring på hvad de forskellige processer begår og
hvilke du med fordel kan slå fra.
Jeg går ud fra du kører XP
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Desuden er det en fordel at følge de ofte anbefalede råd om at updatere
sin windows etc.

Held og lykke
--
/Christian

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-08-04 12:58

Christian wrote:

> Netlimiter er ganske god til at overvåge hvad dine processer/programmer
> på din pc laver
> http://www.netlimiter.com/

Takker.

Netlimiter fandt synderene i løbet af meget kort tid.

winmngr.exe
winupdate32.exe
win32d~1.exe

tilsyneladende nogen windowsprogrammer, men det er det ikke.

> Desuden er det en fordel at følge de ofte anbefalede råd om at updatere
> sin windows etc.

takker for tipsene. windows er fuldtopdateret.

mvh

Carsten Riis

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-08-04 16:31

Carsten Riis wrote:

> Takker.

Nu takkede jeg vist for hurtig.

Nu kan jeg ikke starte Netlimiter (28 dages sharewareudgave) ej heller
kan jeg starte tilføj/fjern programmer- funktionen i kontrolpanel.

hvad helvede foregår der i min windows?

mvh

Carsten Riis

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-08-04 16:43

Carsten Riis wrote:

> Nu takkede jeg vist for hurtig.
>
> Nu kan jeg ikke starte Netlimiter (28 dages sharewareudgave) ej heller
> kan jeg starte tilføj/fjern programmer- funktionen i kontrolpanel.
>
> hvad helvede foregår der i min windows?

I hele taget er alle forbindelser røget til programmerne.

Fx vil jeg geninstallere ICQ, men jeg får fejlmeldingen, at icq ikke
findes på den nævnte placering og jeg bør bruge søge-funktionen til at
finde filen. Men jeg står på filen?

Er det FAT-tabellen som er røget sig en tur eller noget der er værrere?

Og vigtigst af alt: Hvordan får jeg min computer igen?

mvh

Carsten Riis

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-04 17:36

Carsten Riis skrev den 29-08-2004 17:43:

> [...]
> finde filen. Men jeg står på filen?
>
> Er det FAT-tabellen som er røget sig en tur eller noget der er værrere?

Det er s* ikke godt at høre :-/

Det er jeg ikke sikker på at jeg kan hjælpe dig med..
Men prøv at skriv hvilken version af windows du kører med.
Skriv også hvad du har gjort siden sidst og gerne mere detaljeret.
Måske der så er nogle herinde der kan hjælpe dig.

Hvis du kører XP.. - har du prøvet et tidligere gendannelsespunkt ?

--
/Christian

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-08-04 18:03

Christian wrote:

> Det er jeg ikke sikker på at jeg kan hjælpe dig med..
> Men prøv at skriv hvilken version af windows du kører med.

I emnelinjen har jeg skrevet XP... sorry, at det ikke fremgår tydeligere
af indlægget.

> Skriv også hvad du har gjort siden sidst og gerne mere detaljeret.

Jeg har kun kørt den der netlimiter.
Og så kører det hele af helvede til.

Jeg skal nok starte forfra.... Hold da ferie, hvor er jeg glad for, at
jeg ikke har nogen regnskaber eller universitetsopgaver som skal laves
færdig om kort tid.

Alle mine data kan jeg få fat på via Stifinder (som sjovt nok virker
endnu). For intet i Programmer i start-knappen virker ellers.

> Måske der så er nogle herinde der kan hjælpe dig.
>
> Hvis du kører XP.. - har du prøvet et tidligere gendannelsespunkt ?

Jeg kan ikke komme ind i Tilføj/Fjern programmer-funktionen, hvor
gendannelsespunkterne jo også gemmer sig (svjh).

mvh

Carsten Riis

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-08-04 18:08

Carsten Riis wrote:

> Og så kører det hele af helvede til.

Altså jeg har da fået min båndbredde igen, men det på bekostning af at
resten af windows er fucked op.

Det var jo ligesom ikke formålet med operationen.

Det et altid noget, at jeg stadig har adgang til usenet.....for hvad
skulle man da gøre uden usenet/jer.

mvh

Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-08-04 18:50

Carsten Riis wrote:

> Og så kører det hele af helvede til.

Det er sikkert ikke Netlimiter, der er skyld i alle dine problemer. Du
har haft flere forskellige bagdøre inde på din computer, og trafikken
tyder på, at de er blevet brugt flittigt. Der er kun én vej. Lav en
backup af alle dine data og geninstaller Windows.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-08-04 21:01

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> tyder på, at de er blevet brugt flittigt. Der er kun én vej. Lav en
> backup af alle dine data og geninstaller Windows.

Tja, så er det jo godt man har en lille harddisk i overskud

mvh

Carsten Riis

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-04 21:22

Carsten Riis skrev den 29-08-2004 22:01:

> [...]

Det tror jeg du har ret i.

Der er kun én vej. Lav en

Jeg syn´s det er en lidt drastisk løsning. Var det ikke en option at få
undersøgt og rettet hvad der forårsager fejlene ?
Ellers må man formodes at begå samme fejl/uopmærksomhed igen og igen.
Kan godt se problemet i oplevelsen af usikkerhed efter et 'angreb'
Personligt har jeg ikke haft brug for geninstallation i pga.
virus/spycrap i 4 år - men jeg har måske været heldig.

> Tja, så er det jo godt man har en lille harddisk i overskud

Fandt div. foreslåede spywarescans og virusscans ikke noget ?

Hvis du vælger en ny installation vil jeg anbefale
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

vh

--
/Christian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-08-04 21:59

Christian wrote:

> Jeg syn´s det er en lidt drastisk løsning. Var det ikke en option at få
> undersøgt og rettet hvad der forårsager fejlene ?

Med en kendt virus kan man ofte fjerne de inficerede filer og dermed
rense systemet. Men når man har haft en bagdør installeret, og den har
været brugt, er det umuligt at vide, hvilke filer der er manipuleret med
eller hvilke andre bagdøre, der er installeret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-08-04 08:40

Christian wrote:

> [...]
> Personligt har jeg ikke haft brug for geninstallation i pga.
> virus/spycrap i 4 år - men jeg har måske været heldig.

Alle filerne er der endnu. Windows kan bare ikke kende placeringerne.

Jeg kan jo se filerne i stifinder....Klikker jeg på dem, så skriver
windows, at jeg skal indtaste stien til filen korrekt og evt. søge filen
med søgefunktionen.

er det jo godt man har en lille harddisk i overskud

> Fandt div. foreslåede spywarescans og virusscans ikke noget ?

Nope

> Hvis du vælger en ny installation vil jeg anbefale
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

tak

mvh

Carsten Riis

Fra : Torben

Dato : 29-08-04 18:15

> Jeg kan ikke komme ind i Tilføj/Fjern programmer-funktionen, hvor
> gendannelsespunkterne jo også gemmer sig (svjh).

Hvad med at gå gennem hjælp og support.
--
Mvh Torben

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-08-04 18:36

Torben wrote:

> Hvad med at gå gennem hjælp og support.

God ide, men er afprøvet.

mvh

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-04 18:19

Carsten Riis skrev den 29-08-2004 19:02:

> I emnelinjen har jeg skrevet XP... sorry, at det ikke fremgår tydeligere
> af indlægget.

ahh silly me

> Jeg har kun kørt den der netlimiter.
> Og så kører det hele af helvede til.

ok

> Jeg skal nok starte forfra.... Hold da ferie, hvor er jeg glad for, at
> jeg ikke har nogen regnskaber eller universitetsopgaver som skal laves
> færdig om kort tid.

det må du nok sige

> Alle mine data kan jeg få fat på via Stifinder (som sjovt nok virker
> endnu). For intet i Programmer i start-knappen virker ellers.

man skulle tro noget virus spøgte ?

> Jeg kan ikke komme ind i Tilføj/Fjern programmer-funktionen, hvor
> gendannelsespunkterne jo også gemmer sig (svjh).

Kan du afinstallere netlimiter i fejlsikret tilstand?

Start/Help/undo changes to your computer with system restore
er en mulighed

vh
--
/Christian

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-08-04 18:37

Christian wrote:

> Kan du afinstallere netlimiter i fejlsikret tilstand?

Den havde jeg ikke lige tænkt på.....will do so in a minute.

Det er ikke sådan, når man ikke har haft brug for /fejlsikret tilstand/
de sidste par år.

mvh

Carsten Riis

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-08-04 20:17

Carsten Riis wrote:

> Endvidere kan man under Windows Jobliste se en masse processer. Hvor
> langt hovedparten jo er en gode processer. Forhåbentlig da

Nu ved jeg godt, at jeg er sent ude, men her kan du se hvad der er i Joblisten:
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

> Jeg har kørt Ad-aware og SpywareDoctor og de har fundet 3 processer
> hver som skulle være noget snavs, men det hjælper ikke.

Har du prøvet med:
http://www.spybot.info/en/index.html

mvh
Henning