MS Windows
briani 27239
Mest mystiske WIN XP fejl til dato
Fra : Peter Holm

Dato : 28-08-04 16:57

hejsa
jeg vil bare lige berette om den mest mystiske ting jeg nogensinde har
oplevet i win xp.
Jeg har netop geninstalleret hele xp på en nyformateret hd.
Pludselig - out of nowhere efter en genstart, har jeg fået DR's
programoversigt som webside på min desktop.
Denne side havde jeg ganske vist også som webside på desktoppen, men det er
altså 2 formatteriger og 2 winxp installationer siden. En ny xp installation
på en 2 gange formatteret HD har altså fundet frem til en web/desktop
setting jeg havde for 1 år siden.
Hvordan i himlens navn kan det lade sig gøre? Jeg er målløs.
Hvis dette virkelig er muligt, hvordan kan man så vide, at en ny
xp-installation virkelig ER en ny installation? Af og til er en
geninstallation jo eneste mulighed for at reparere en fejl i systemet, men
en geninstallation fjerner åbenbart ikke alt.

Bare lige min oplevelse delt med jer

Mvh
Peter

Fra : Hibbit

Dato : 28-08-04 23:36

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in

> [...]
> geninstallation jo eneste mulighed for at reparere en fejl i systemet,
> men en geninstallation fjerner åbenbart ikke alt.

Tjaaah.
Jeg har selv engang undret mig over, at jeg på en nyformatteret disk, havde
en bootmenu med dobbelte entries. Dette er siden forekommet masser af
gange.

Prøv at bruge en 3. parts utility, som eks. delpart til at slette partioner
med inden du geninstallerer. Jeg har en klar fornemmelse af, at Microsofts
indbyggede formateringsprogram i bedste fald sletter filindgange og intet
andet.

Keld

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 30-08-04 01:15

"Hibbit" <dont@email.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> indbyggede formateringsprogram i bedste fald sletter filindgange og intet

Ghost har gjort det samme et par gange hos mig.
Jeg plejer at formattere, slette partitioner og derefter lave ny
partitionering en anelse anderledes end tidligere..
Så dutter det...
Mvh
Jess

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 30-08-04 09:21

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> geninstallation jo eneste mulighed for at reparere en fejl i systemet, men
> en geninstallation fjerner åbenbart ikke alt.

Det er ikke bare fordi du er på et domæne med roaming profiles, så din
opsætning har ligget gemt på en server?

Hvis du har slettet partitionen da du installerede winxp, vil jeg mene at
ovenstående scenario er umuligt hvis ikke data hentes "udefra".

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 30-08-04 11:25

> Det er ikke bare fordi du er på et domæne med roaming profiles, så din
> opsætning har ligget gemt på en server?

nej, det er ikke tilfældet - det er blot en side fra dr.dk som jeg før har
haft som webside på desktoppen.

> Hvis du har slettet partitionen da du installerede winxp, vil jeg
> mene at ovenstående scenario er umuligt hvis ikke data hentes
> "udefra".

Partitionen blev slettet - hele hd'en dernæst formatteret (dog quick-format)
og winxp installeret. Dette er gjort 2 gange siden jeg sidst havde dr-siden
på desktoppen. Dvs. ved sidste winxp installation der har kørt 3-4 måneder,
har jeg intet set til websiden på min desktop. Pludselidt - totalt out of
nowhere - popper siden op på min desktop igen, og ser PRÆCIS ud som før.

Jeg troede bestemt også det var umuligt!

Mvh
Peter