MS Windows
briani 27239
Billeder på formateret SD-kort
Fra : Per Hansen

Dato : 28-08-04 11:39

Hej derude!

Jeg har ved en fejl formateret kortet i mit kamera.
Findes der et (gratis) program, som kan redde min dag?
Jeg har prøvet med PC-Inspector.
Det finder billederne, men jeg kan ikke åbne dem med de programmer, jeg har
på PC'en.

Per Hansen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 28-08-04 15:48

"Per Hansen" <p.hansen@fritid.tele.dk> skrev i melding
> [...]
> Jeg har prøvet med PC-Inspector.
> Det finder billederne, men jeg kan ikke åbne dem med de programmer, jeg

Har med hell brukt programmet Photorescue. Det klarer formatterte minnekort
og til og med minnekort med feil.
Det er imidlertid ikke gratis, men det er da også heller ikke de fleste
brukbare programmer.....
http://www.datarescue.com/photorescue/
Programmet er lite og en demokjøring viser om det kan redde dine bilder (og
det kan det sikkert),
Etter kjøp (USD 29) låses programmet opp og hjerterytmen blir igjen
normal....

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Per Hansen

Dato : 28-08-04 16:11

> [...]
>
> --
> Asle Bjerva,Oslo
> For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Programmet fandt desværre ingen billeder på kortet.

Per Hansen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-08-04 19:24

"Per Hansen" <p.hansen@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har prøvet med PC-Inspector.
> Det finder billederne, men jeg kan ikke åbne dem med de programmer, jeg

Det er vel Smart Recovery fra Pcinspector du bruger.
Du skriver, at den finder billederne, men du kan ikke åbne dem. Har de fået
et forkert navn-gemmer du dem på harddisk først eller hvad sker der helt
præcist?

Kurt

Fra : Per Hansen

Dato : 28-08-04 21:40

> [...]
fået
> et forkert navn-gemmer du dem på harddisk først eller hvad sker der helt

Ja programmet er Smart Recovery.
Billederne bliver gemt på harddisken.
De gemmes som CONVAR1.jpg, CONVAR2.jpg o.s. v.
Jeg har prøvet at åbne med flere forskellige programmer bl. a. IrfanView.
Det giver følgende:

JPEG Decode error! Invalid JPEG file structure: SOS before SOF.

I løbet af dagen har jeg prøvet en del forskellige programmer hentet på
nettet.
Det jeg tror mest på nu, er Active UNDELETE.
Det finder billederne incl. mapper og videoklip.
Desværre er der begrænsning på størrelsen af billederne på demo'en.
Jeg ved derfor ikke om programmet virkelig kan redde mine billeder.

Med venlig hilsen

Per Hansen

Fra : Torben

Dato : 29-08-04 17:22

Hej

> [...]
> Desværre er der begrænsning på størrelsen af billederne på demo'en.
> Jeg ved derfor ikke om programmet virkelig kan redde mine billeder.

Jeg her med succes brugt BadCopy Pro v3.72 ikke efter en formattering men,
efter ved et uheld at have slettet alle billederne (ca 100 stk) .Den fandt
alle billeder + tillige nogle fra før en tidligere formattering.

Torben

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-08-04 20:19

Torben wrote:

> [...]
> men, efter ved et uheld at have slettet alle billederne (ca 100 stk)
> .Den fandt alle billeder + tillige nogle fra før en tidligere

Brugte samme program hentede vigtige data ud af en diskette der havde smidt
FAT-tabellen.

mvh
Henning

Fra : Per Hansen

Dato : 29-08-04 22:33

> Brugte samme program hentede vigtige data ud af en diskette der havde
smidt
> FAT-tabellen.
>
> mvh
> Henning

Jeg har hentet en prøveversion på nettet.
Programmet finder mine billeder, som kan ses i et preview i et lille vindue.
Det ser ud som om, der mangler en del af nogle af billederne.
Tak for hjælpen.

Per Hansen