MS Windows
briani 27239
max RAM i windows?
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-08-04 20:20

Hej,

Nogen der har en oversigt over hvor meget RAM, der maksimalt understøttes i
de enkelte windows versioner? Her tænker jeg på W2K, XP Pro, Win 2003? Pga
behov for at bearbejde store datamængder er jeg interesseret i et 4GB
system.

hilsen
Uffe

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-08-04 20:49

Tja nu fandt jeg det faktisk for win 2003:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/features/compareeditions.mspx

For W2K server er det åbenbart 4 GB ifølge:
http://www.microsoft.com/windows2000/server/howtobuy/choosing/default.asp

For W2K og XP Pro kan jeg ikke finde det nogen steder.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-08-04 20:51

Så dukkede de sidste 2 OS'er også op:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/evaluation/whyupgrade/featurecomp.mspx

4 GB er grænsen i alle sammen.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-09-04 20:12

On Fri, 27 Aug 2004 21:51:14 +0200, "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote:

>Så dukkede de sidste 2 OS'er også op:
>http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/evaluation/whyupgrade/featurecomp.mspx
>
>4 GB er grænsen i alle sammen.
"W2K advance server" og "W2K & W2003, data center" kan håndterer
større mængder ram, men så koster det også.

/Hans

Fra : iddqd

Dato : 27-08-04 21:12

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
> de enkelte windows versioner? Her tænker jeg på W2K, XP Pro, Win 2003? Pga
> behov for at bearbejde store datamængder er jeg interesseret i et 4GB

Du skal være opmærksom på at der er noget med en 2GB grænse for hvor
meget proccesserne kan besidde!

http://www.brianmadden.com/content/content.asp?id=69

Jeg husker at havde læst om flere firmaer som har grebet 64 bit med
glæde alene for at komme ud over det problem, så måske du skal kigge på
AMD 64 bit CPU'erne og 64 bit Windows eller Linux/Unix.

Mvh

Bruno

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-08-04 21:50

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> wrote in message

> Du skal være opmærksom på at der er noget med en 2GB grænse for hvor
> meget proccesserne kan besidde!
>
> http://www.brianmadden.com/content/content.asp?id=69

Tak for linket. Meget interessant !
Der er bl.a. en beskrivelse af, hvordan man kan få 3 GB til én applikation /
proces.

> Jeg husker at havde læst om flere firmaer som har grebet 64 bit med
> glæde alene for at komme ud over det problem, så måske du skal kigge på
> AMD 64 bit CPU'erne og 64 bit Windows eller Linux/Unix.

Det er vist ikke relevant i mit tilfælde, måske om nogle år.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-08-04 22:10

Uffe Kousgaard wrote:

> Der er bl.a. en beskrivelse af, hvordan man kan få 3 GB til én
> applikation / proces.

Tricket virker ikke med 64-bit Windows.

Jesper G. Poulsen