MS Windows
briani 27239
Lyd og lydindstillinger
Fra : Jørgen

Dato : 27-08-04 13:19

Hvordan fungerer lydindstillingerne på min WinXP? Jeg går ind i
VolumeControl og ser alle mulighederne: Wave, SW Synth., CD player, Line in
og Microphone. Ingen af dem er slået fra. Alle potetiometrene står på halv
eller hel styrke. Alligevel optager jeg ingen lyd på mit Logitech WebCamera.
Så sætter jeg en microfon i stikket foran på min Fujitzu-Siemens Scaleo 600.
Den er tavs som graven. Hvor skal jeg finde årsagen?
Mvh Jørgen

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-08-04 13:23

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
600.
> Den er tavs som graven. Hvor skal jeg finde årsagen?

Det er sikkert afspilningsindstillingerne du kigger på.
Du skal under egenskaber have valgt INDspilningsindstillingerne
og her have valgt den rigtige kilde at optage fra:
Indstillinger -> Egenskaber -> marker "Indspilning" -> OK
--
Peter J

Fra : Jørgen

Dato : 27-08-04 14:21

> Du skal under egenskaber have valgt INDspilningsindstillingerne
> og her have valgt den rigtige kilde at optage fra:
> Indstillinger -> Egenskaber -> marker "Indspilning" -> OK

Hvor finder jeg "Indstillinger -> Egenskaber -> marker "Indspilning"" ?
Jørgen

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-08-04 14:32

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor finder jeg "Indstillinger -> Egenskaber -> marker "Indspilning"" ?

I mixeren ... ser nu at den Volume Control du omtaler kunne
tyde på du har noget software til lydkortet installeret der
"erstatter" windows standard mixer. Noget soundblaster måske ?
Eller er det en engelsk windows du kører med ?
guiden jeg kom med var til standard windows mixer som findes
ved at klikke på det lille højttaler ikon i proceslinien eller
via Kontrolpanel -> Lyde og lydenheder ->
Lydstyrke for enhed -> Avanceret
--
Peter J

Fra : Jørgen

Dato : 27-08-04 14:54

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved at klikke på det lille højttaler ikon i proceslinien eller
> via Kontrolpanel -> Lyde og lydenheder ->

Nej, det er det, jeg ikke forstår.
Jeg har intet ekstra monteret. Det er en ren standardudgave, og programmet
er pæredansk.

I Kontrolpanel - Lyde- og lydenheder er det tydeligst at se:
Der finder jeg "Lydenheder" og "Indspilning af lyd". (Indspilning... der er
ikke noget at tage fejl af)
Standardenheden viser "Logitech microphone (Web)"
"Slå alt fra" er tom, og regulatoren er skruet helt i top.
Og alligevel får jeg ikke nogen lyd med.
Jørgen

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-08-04 16:26

> [...]
> "Slå alt fra" er tom, og regulatoren er skruet helt i top.
> Og alligevel får jeg ikke nogen lyd med.

Nup lige for god ordens skyld:
Kontrolpanel -> Lyd og lydenheder -> Fanen "lydstyrke"
Sektionen "Lydstyrke for enhed" -> Avanceret.
Indstilinger -> Egenskaber -> Indspilning -> OK.
Smid din mikrofon i indgangen og sæt flueben
ved Mikrofon i mixeren og se om der kommer lyd.
Derfra kan vi så kigge nærmere på Logitech delen
hvis det andet funker.
--
Peter J

Fra : Jørgen

Dato : 27-08-04 17:47

> Smid din mikrofon i indgangen og sæt flueben
> ved Mikrofon i mixeren og se om der kommer lyd.
> Derfra kan vi så kigge nærmere på Logitech delen
> [...]

Nej, der er bare en meget kraftig støj
Jørgen