MS Windows
briani 27239
Johnny Castaway screensaver i WinXP
Fra : Koeffe

Dato : 26-08-04 19:39

Jeg har hentet verdens bedste screensaver her:
http://store.yahoo.com/screensavers1/johnnycastaway.html

Men jeg kan ikke få den til at køre i mit Windows XP. Hvordan gør jeg?

Jeg kan smide JohnCas.scr ind i c:\windows\system32, men jeg kan stadigvæk
ikke se den der inde hvor man vælger screensavers? Desuden er der også en
masse andre filer i den pakkede filer man downloader. De må da skulle bruges
til noget.

Jeg mener at Johnny Castaway plejede at skifte mellem nat og dag alt efter
hvad det var i virkeligheden. Eller husker jeg forkert?

--
Koeffe

Fra : Gevaldi

Dato : 26-08-04 20:08

Koeffe skriblede:
> [...]
> screensavers? Desuden er der også en masse andre filer i
> den pakkede filer man downloader. De må da skulle bruges

Ja, Johnny Castaway screensaveren er
af den type der *skal* installeres og der
er jo nok en setup fil iblandt de mange
filer.

> Jeg mener at Johnny Castaway plejede at skifte mellem nat
> og dag alt efter hvad det var i virkeligheden. Eller
> husker jeg forkert?

Nej det gør du ikke.

--
/Gevaldi

Fra : Koeffe

Dato : 26-08-04 20:24

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, Johnny Castaway screensaveren er
> af den type der *skal* installeres og der
> er jo nok en setup fil iblandt de mange
> filer.

Det er en selvudpakkende zip fil. Men den pakker lynhurtigt ud og siger
installation fuldført, og så sker der ikke rigtig mere...

--
Koeffe

Fra : Gevaldi

Dato : 26-08-04 20:31

Koeffe skriblede:

> Det er en selvudpakkende zip fil. Men den pakker
> lynhurtigt ud og siger installation fuldført, og så sker
> der ikke rigtig mere...

En zip fil kan ikke installeres, så du har
nogle filer liggende et eller andet sted
på din hd som du så skal have fundet
før du kan installere programmet.

En zip fil kan heller ikke være selvudpakkende
det er kun hvis den er konverteret til en exe
fil. Så prøv lige at holde øje med til hvilket
bibliotek den pakker filerne ud.

--
/Gevaldi

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 26-08-04 20:47

Koeffe, du skrev:

> Men jeg kan ikke få den til at køre i mit Windows XP. Hvordan gør jeg?

Omdøb den fil der ligger i windows fra SCRANTIC.SCR til ssSCRANTIC.SCR
så virker det.

--
Henrik

Fra : Henri

Dato : 27-08-04 12:34

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote in

> [...]
> http://store.yahoo.com/screensavers1/johnnycastaway.html
>

> Men jeg kan ikke få den til at køre i mit Windows XP. Hvordan gør jeg?

Her kan du se mere om den gode Johnny.
Der er en guide til instl. under xp

http://web.onetel.net.uk/~gnudawn/johnny/index.html

Hilsen Henri