/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Nyt bundkort - hvad med HD
Fra : Ebbe Hansen


Dato : 26-08-04 11:24

Hej,
jeg skal have nyt bundkort og processor,
XP ligger på en lille HD, men jeg har alle
mine data på en anden HD, jeg skal forhåbentlig
ikke til at formattere den, så ryger mine data jo.
Det gør intet hvis jeg skal reinstallere XP
Bliver der problemer ?
mvh Ebbe

 
 
Jørgen Nielsen (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 26-08-04 12:02


"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:1aeri0hef1j2sji351a56840u6ls32e7bf@4ax.com...
> Hej,
> jeg skal have nyt bundkort og processor,
> XP ligger på en lille HD, men jeg har alle
> mine data på en anden HD, jeg skal forhåbentlig
> ikke til at formattere den, så ryger mine data jo.
> Det gør intet hvis jeg skal reinstallere XP
> Bliver der problemer ?
> mvh Ebbe
++++++++++++++++++++++

Hej Ebbe.

Du skrive data, har du dine programmer installeret der også?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk
Fjern nomorespam ved E-mail



Ebbe Hansen (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Hansen


Dato : 26-08-04 12:39

On Thu, 26 Aug 2004 13:01:51 +0200, "Jørgen Nielsen"
<jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote:

>
>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>news:1aeri0hef1j2sji351a56840u6ls32e7bf@4ax.com...
klip
>
>Hej Ebbe.
>
>Du skrive data, har du dine programmer installeret der også?

Nej, jeg har XP og installerede programmer på den lille (20 GB),
på den store har jeg data, billedfiler m.m., så dem ville jeg
gerne kunne bruge ude uden videre.
Hvis jeg skal formattere den lille med XP + programmer, er det
intet problem, men jeg har ikke backup af alt på den store.
mvh Ebbe


JSH [9800] (26-08-2004)
Kommentar
Fra : JSH [9800]


Dato : 26-08-04 12:46


"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:0liri0dcnm98i9to616s50vdjtd386hj59@4ax.com...
> On Thu, 26 Aug 2004 13:01:51 +0200, "Jørgen Nielsen"
> <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote:
>
> >
> >"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> >news:1aeri0hef1j2sji351a56840u6ls32e7bf@4ax.com...
> klip
> >
> >Hej Ebbe.
> >
> >Du skrive data, har du dine programmer installeret der også?
>
> Nej, jeg har XP og installerede programmer på den lille (20 GB),
> på den store har jeg data, billedfiler m.m., så dem ville jeg
> gerne kunne bruge ude uden videre.
> Hvis jeg skal formattere den lille med XP + programmer, er det
> intet problem, men jeg har ikke backup af alt på den store.
> mvh Ebbe

Hvis det blot er data - dokumenter, billedfiler m.m. er det intet problem.
Disken bruges som var den på det gamle bundkort!



Ebbe Hansen (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Hansen


Dato : 26-08-04 15:04

On Thu, 26 Aug 2004 13:46:00 +0200, "JSH [9800]"
<jstenbak[fjern_dette]@e-box.dk> wrote:
klip
>> On Thu, 26 Aug 2004 13:01:51 +0200, "Jørgen Nielsen"
>> <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote:

Tak for jeres svar, også Jesper G.
nu er jeg lidt mere rolig
mvh Ebbe

Jesper G. Poulsen (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 26-08-04 12:53

Ebbe Hansen wrote:

> Bliver der problemer ?

Hvis du bruger ´repair'-funktionen skal du slet ikke reinstallere noget.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Casper Bang (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 26-08-04 16:43

> > Bliver der problemer ?
>
> Hvis du bruger ´repair'-funktionen skal du slet ikke reinstallere noget.

Er en repairet installation, ligeså god som en installation fra en
formateret harddisk?



Jesper G. Poulsen (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 26-08-04 18:53

Casper Bang wrote:

> Er en repairet installation, ligeså god som en installation fra en
> formateret harddisk?

Ja.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Sørensen (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 26-08-04 18:59

> > Er en repairet installation, ligeså god som en installation fra en
> > formateret harddisk?
>
> Ja.

Ah, kan det nu passe? En af fordelene ved at formattere er da, at man får
fjernet en masse "snavs" både fra windows og andet software, som i tidens
løb er efterladt og med til at gøre systemet langsommere.
Det løses vel ikke hvis man kun laver en repair...
sørensen



Jesper G. Poulsen (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 26-08-04 19:10

Sørensen wrote:

> > Ja.
> Ah, kan det nu passe? En af fordelene ved at formattere er da, at man

Ja.

> får fjernet en masse "snavs" både fra windows og andet software, som
> i tidens løb er efterladt og med til at gøre systemet langsommere.

Hvis man har snavs i Windows er det ens egen skyld. En vel-vedligeholdt
Windows yder bedre en en frisk installation, idet alt standard-gejlet
er fjernet og det der er tilbage er veltrimmet.

> Det løses vel ikke hvis man kun laver en repair...

En repair sikrer at ens hårde slid med at få Windows barberet ned ikke
går fløjten. Derfor yder en repareret Windows også bedre end en frisk
installation.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jørgen Nielsen (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 27-08-04 12:07


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dmhid11r8zbg005@dtext.news.tele.dk...
> Hvis man har snavs i Windows er det ens egen skyld.
KLIP
> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen
+++++++++++++++++++++

Hej Jesper.

Så derfor er det ikke altid at en repair er bedre. For der er mange der har
snavs i deres pc

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk
Fjern nomorespam ved E-mail



Jesper G. Poulsen (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 27-08-04 14:10

Jørgen Nielsen wrote:

> Så derfor er det ikke altid at en repair er bedre. For der er mange
> der har snavs i deres pc

En repair giver dig lige nøjagtigt det du havde før, med alt hvad der
er installeret. Derfor må en repair nødvendigvis være bedre end en
frisk installation.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jørgen Nielsen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 28-08-04 12:28


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dmip162vz9yg003@dtext.news.tele.dk...
> En repair giver dig lige nøjagtigt det du havde før, med alt hvad der
> er installeret. Derfor må en repair nødvendigvis være bedre end en
> frisk installation.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen
+++++++++++++++

Hej Jesper.

Ja, og hvis folk har snavs på deres pc, så får de også det med, håber du
forstå hvad jeg mener.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk
Fjern nomorespam ved E-mail



Casper Bang (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 28-08-04 21:34

> Ja, og hvis folk har snavs på deres pc, så får de også det med, håber du
> forstå hvad jeg mener.

Det er klart - men vidste ikke at den ville være lige så god som på den
originale installation... så er jeg da fri for at formatere næste gang jeg
skal have ny hardware!



Jesper G. Poulsen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-08-04 23:48

Casper Bang wrote:

> Det er klart - men vidste ikke at den ville være lige så god som på
> den originale installation... så er jeg da fri for at formatere næste
> gang jeg skal have ny hardware!

Hvis du ikke sviner med din PC (hvilket jeg går ud fra at du ikke gør),
så er der absolut ingen grund til reinstall.

Husk at fylde Service Packs på igen.

Alt-i-alt tager det et øjeblik og alt er som det plejer at være... Kan
det blive bedre?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jesper G. Poulsen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-08-04 23:46

Jørgen Nielsen wrote:

> Ja, og hvis folk har snavs på deres pc, så får de også det med, håber
> du forstå hvad jeg mener.

Jo, men jeg går ud fra at folk ikke sviner med deres PC. Det er muligt
at _du_ fylder din PC med snavs, men ingen i min omgangskreds gør.

Set udfra det, så er repair den ubetingede vej frem.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jørgen Nielsen (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 29-08-04 11:56


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dmkvcm4vzp5z003@dtext.news.tele.dk...
> Jo, men jeg går ud fra at folk ikke sviner med deres PC. Det er muligt
> at _du_ fylder din PC med snavs, men ingen i min omgangskreds gør.
>
KLIP
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen
++++++++++++++++++++++++

Hej Jesper.

Det kan godt være at der ikke er nogen i din omgangskreds der har snavs, men
det er der jo mange der har, kig f.eks. i nyhedgruppen
"dk.edb.sikkerhed.virus", og det er bare dem som ved det, så er der alle dem
som, ikke ved de har. Hvis der ikke er snavs på, er det helt sikkert bedre,
som du skriver med en repair.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk
Fjern nomorespam ved E-mail



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste