MS Windows
briani 27239
Nyt bundkort - hvad med HD
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-08-04 11:24

Hej,
jeg skal have nyt bundkort og processor,
XP ligger på en lille HD, men jeg har alle
mine data på en anden HD, jeg skal forhåbentlig
ikke til at formattere den, så ryger mine data jo.
Det gør intet hvis jeg skal reinstallere XP
Bliver der problemer ?
mvh Ebbe

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-08-04 12:02

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mine data på en anden HD, jeg skal forhåbentlig
> ikke til at formattere den, så ryger mine data jo.
> Det gør intet hvis jeg skal reinstallere XP
++++++++++++++++++++++

Hej Ebbe.

Du skrive data, har du dine programmer installeret der også?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-08-04 12:39

On Thu, 26 Aug 2004 13:01:51 +0200, "Jørgen Nielsen"
<jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
klip

>Hej Ebbe.
>
>Du skrive data, har du dine programmer installeret der også?

Nej, jeg har XP og installerede programmer på den lille (20 GB),
på den store har jeg data, billedfiler m.m., så dem ville jeg
gerne kunne bruge ude uden videre.
Hvis jeg skal formattere den lille med XP + programmer, er det
intet problem, men jeg har ikke backup af alt på den store.
mvh Ebbe

Fra : JSH [9800]

Dato : 26-08-04 12:46

> [...]
> Hvis jeg skal formattere den lille med XP + programmer, er det
> intet problem, men jeg har ikke backup af alt på den store.

Hvis det blot er data - dokumenter, billedfiler m.m. er det intet problem.
Disken bruges som var den på det gamle bundkort!

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-08-04 15:04

On Thu, 26 Aug 2004 13:46:00 +0200, "JSH [9800]"
<jstenbak[fjern_dette]@e-box.dk> wrote:
klip
> [...]

Tak for jeres svar, også Jesper G.
nu er jeg lidt mere rolig
mvh Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-08-04 12:53

Ebbe Hansen wrote:

> Bliver der problemer ?

Hvis du bruger ´repair'-funktionen skal du slet ikke reinstallere noget.

Jesper G. Poulsen

Fra : Casper Bang

Dato : 26-08-04 16:43

> Hvis du bruger ´repair'-funktionen skal du slet ikke reinstallere noget.

Er en repairet installation, ligeså god som en installation fra en
formateret harddisk?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-08-04 18:53

Casper Bang wrote:

> Er en repairet installation, ligeså god som en installation fra en
> formateret harddisk?

Ja.

Jesper G. Poulsen

Fra : Sørensen

Dato : 26-08-04 18:59

> Ja.

Ah, kan det nu passe? En af fordelene ved at formattere er da, at man får
fjernet en masse "snavs" både fra windows og andet software, som i tidens
løb er efterladt og med til at gøre systemet langsommere.
Det løses vel ikke hvis man kun laver en repair...
sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-08-04 19:10

Sørensen wrote:

> [...]

> får fjernet en masse "snavs" både fra windows og andet software, som
> i tidens løb er efterladt og med til at gøre systemet langsommere.

Hvis man har snavs i Windows er det ens egen skyld. En vel-vedligeholdt
Windows yder bedre en en frisk installation, idet alt standard-gejlet
er fjernet og det der er tilbage er veltrimmet.

> Det løses vel ikke hvis man kun laver en repair...

En repair sikrer at ens hårde slid med at få Windows barberet ned ikke
går fløjten. Derfor yder en repareret Windows også bedre end en frisk
installation.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-08-04 12:07

> Hvis man har snavs i Windows er det ens egen skyld.
KLIP
> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen
+++++++++++++++++++++

Hej Jesper.

Så derfor er det ikke altid at en repair er bedre. For der er mange der har
snavs i deres pc

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-08-04 14:10

Jørgen Nielsen wrote:

> Så derfor er det ikke altid at en repair er bedre. For der er mange
> der har snavs i deres pc

En repair giver dig lige nøjagtigt det du havde før, med alt hvad der
er installeret. Derfor må en repair nødvendigvis være bedre end en
frisk installation.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-08-04 12:28

> En repair giver dig lige nøjagtigt det du havde før, med alt hvad der
> er installeret. Derfor må en repair nødvendigvis være bedre end en
> [...]
+++++++++++++++

Hej Jesper.

Ja, og hvis folk har snavs på deres pc, så får de også det med, håber du
forstå hvad jeg mener.

Fra : Casper Bang

Dato : 28-08-04 21:34

> Ja, og hvis folk har snavs på deres pc, så får de også det med, håber du
> forstå hvad jeg mener.

Det er klart - men vidste ikke at den ville være lige så god som på den
originale installation... så er jeg da fri for at formatere næste gang jeg
skal have ny hardware!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-08-04 23:48

Casper Bang wrote:

> Det er klart - men vidste ikke at den ville være lige så god som på
> den originale installation... så er jeg da fri for at formatere næste
> gang jeg skal have ny hardware!

Hvis du ikke sviner med din PC (hvilket jeg går ud fra at du ikke gør),
så er der absolut ingen grund til reinstall.

Husk at fylde Service Packs på igen.

Alt-i-alt tager det et øjeblik og alt er som det plejer at være... Kan
det blive bedre?

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-08-04 23:46

Jørgen Nielsen wrote:

> Ja, og hvis folk har snavs på deres pc, så får de også det med, håber
> du forstå hvad jeg mener.

Jo, men jeg går ud fra at folk ikke sviner med deres PC. Det er muligt
at _du_ fylder din PC med snavs, men ingen i min omgangskreds gør.

Set udfra det, så er repair den ubetingede vej frem.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 29-08-04 11:56

> Jo, men jeg går ud fra at folk ikke sviner med deres PC. Det er muligt
> at _du_ fylder din PC med snavs, men ingen i min omgangskreds gør.

> [...]

Hej Jesper.

Det kan godt være at der ikke er nogen i din omgangskreds der har snavs, men
det er der jo mange der har, kig f.eks. i nyhedgruppen
"dk.edb.sikkerhed.virus", og det er bare dem som ved det, så er der alle dem
som, ikke ved de har. Hvis der ikke er snavs på, er det helt sikkert bedre,
som du skriver med en repair.