MS Windows
briani 27239
Skærmfrekvens
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 26-08-04 10:00

Hej.

Jeg har lige installeret Windows XP.

Jeg har set, at man kan højreklikke på desktop, og vælge
properties->advanced->monitor, og herfra vælge en skærmfrekvens.

Det kan jeg imidlertid ikke her på den version jeg har installeret.

Hvad kan jeg så gøre ?.

Jeg vil mene, at frekvensen lige nu er 60Hz.

Med venlig hilsen

Erik Jakobsen

Fra : BorreBoy

Dato : 26-08-04 10:23

"Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan jeg så gøre ?.
>
> Jeg vil mene, at frekvensen lige nu er 60Hz.

Installer drivere til din skærm - så kan du indstille frekvensen.

Fra : SonnyBoy

Dato : 26-08-04 10:17

On Thu, 26 Aug 2004 10:59:51 +0200, Erik Jakobsen <eja@urbakken.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det kan jeg imidlertid ikke her på den version jeg har installeret.

>Jeg vil mene, at frekvensen lige nu er 60Hz.

60 Hz på en CRT skærm er helt ulideligt - men fungerer fint på LCD
skærme..

Prøv lige at fortælle hvilket grafikkort og hvilken skærm du anvender.

Håndteringen af skærmfrekvenser er kompliceret og afhænger af såvel
grafikdriver som skærmdriver. Hyppigt kan man finde obskure
indstillinger dybt inde i grafikkortets opsætning der har har
betydning for skærmtiming.

<mlr>

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 27-08-04 07:56

Hej.

Tak til jer begge for svarene.

Det virker nu, efter at jeg fik installeret drivere til grafikkortet.

Med venlig hilsen

Erik Jakobsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-08-04 08:14

"Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Tak til jer begge for svarene.
>
> Det virker nu, efter at jeg fik installeret drivere til grafikkortet.

Ja det er en god ting at installere drivere til graffikkortet det er
også en fin ting at installere drivere til skærmen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-08-04 09:13

Bjarke Hansen wrote:

> Ja det er en god ting at installere drivere til graffikkortet det er
> også en fin ting at installere drivere til skærmen.

Kan man kalde det en driver? Er det ikke bare identifikation af skærmen
samt informationer til styresystemet om, hvad skærmen kan klare af
opløsninger?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : BorreBoy

Dato : 27-08-04 09:21

> Kan man kalde det en driver? Er det ikke bare identifikation af skærmen
> samt informationer til styresystemet om, hvad skærmen kan klare af
> opløsninger?

Jo, det har du ret i; men jeg kunne ikke indstille frekvensen på min gamle
skærm, uden først at have installeret en driver/id til den.

Fra : Poul Erik

Dato : 27-08-04 13:02

On Fri, 27 Aug 2004 10:21:09 +0200, "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk>
wrote:

>"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse

>Jo, det har du ret i; men jeg kunne ikke indstille frekvensen på min gamle
>skærm, uden først at have installeret en driver/id til den.

Nogle skærme har en særlig driver, men de fleste kan kendes af f.eks.
windows.