Overstregning?
Fra : Rune Pilgaard

Dato : 23-11-00 12:52

kan det lade sig gøre at overstrege i PP og word? (det modsatte af
understregning).

MVH
Pilgaard

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-11-00 01:34

Hvis du vil have en streg oven I bogstaverne vælger du formater/skrifttype
og markerer "gennemstregning".
Hvis du vil have en streg oven OVER bogstaverne ved jeg det ikke.
m.v.h.
Mogens

Fra : Rune Pilgaard

Dato : 25-11-00 11:23

det skal være OVER bogstaverne. Da de skal betegne vektorer.

Pilgaard

Fra : Hans Peter Holm

Dato : 25-11-00 12:46

Rune Pilgaard skrev:

> det skal være OVER bogstaverne. Da de skal betegne vektorer.

Prøv funtionerne i formel (Indsæt - Objekt - Microsoft Equation)
Start med en brøkstreg og skriv teksten under den.

Ellers kan man sikkert lave noget med en tabel med én celle
eller en tekstbox, hvor man laver en ramme-streg over, men
det bliver lidt mere kluntet.

____
Hans

Fra : Leo Heuser

Dato : 25-11-00 16:14

Rune

Hvis du kan leve med, at overstregningen går lidt
ud over ordet/ordene i begge sider, kan denne lille
rutine klare "ærterne". Den indsætter et felt af
typen EQ.

Indsæt den i et modul i Normal.dot, så du kan
bruge den fra alle dokumenter. Opret evt. en
knap til at kalde rutinen.

Den virker således:
Stå lige efter det ord, der skal overstreges.
eller
Stå lige efter mellemrummet efter det ord, der
skal overstreges.
eller
Marker det ord/de ord, der skal overstreges.
og
Kør makroen.

Sub Overstreg()
'leo.heuser@get2net.dk, november 2000
Dim Tekst As String

If Len(Selection) = 1 Then
Selection.MoveLeft Unit:=wdWord, Count:=1, Extend:=wdExtend
End If
Tekst = Trim(Selection)
Selection.Delete
ActiveDocument.Fields.Add Range:=Selection.Range, _
Type:=wdFieldFormula, Text:="\x \to (" & Tekst & ")", _
preserveformatting:=False
ActiveDocument.ActiveWindow.View.ShowFieldCodes = False
End Sub

Med venlig hilsen
LeoH

Fra : Rune Pilgaard