MS Windows
briani 27239
Jeg ser ud til at ikke kunne få min joysti~
Fra : torben

Dato : 25-08-04 16:48

Hej
Jeg ser ud til at ikke kunne få min joystick til at blive "accepteret". I
'Gaming options' i kontrolpanelet (jeg har wind 98se) vil min microsoft
sidewinder precision pro ikke andet end 'not connected'.
Jeg har installeret softwaren til microsoft sidewinder precision pro
Endag prøvet at fjerne gameport joystick i enhedshåndteringen og genstartet.

Er der en almindelig ting man skal gøre, som jeg bare ikke lige vednoget om?
-
Torben

Fra : Mads

Dato : 25-08-04 17:08

On Wed, 25 Aug 2004 17:48:05 +0200, "torben" <spamfri@spamfri.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg har installeret softwaren til microsoft sidewinder precision pro
>Endag prøvet at fjerne gameport joystick i enhedshåndteringen og genstartet.

Gør det nogen forskel hvis du vælger et standard
joystick fra listen ? F.eks. "2 axis - 4 buttons" ell. lign.

Jeg har selv et MS Sidewinder 3D Pro og det kan jeg
kun få til at virke hvis jeg vælger et standard joystick fra
listen. Så er det bare et spørgsmål om at vælge et der
har ca. de samme features. ( antal knapper, throttle, ror osv )

mvh Mads

Fra : torben

Dato : 25-08-04 17:24

Nej heller ingen af dem vil den tage.
Jeg prøver lige at kigge i bios'en.
-
Torben

Fra : torben

Dato : 25-08-04 17:30

Heller ikke det hjalp.
-
Torben

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-08-04 18:03

torben wrote:
> Heller ikke det hjalp.

Har selv døjet med selvsamme joystick, og det endte med at eneste løsning
var at sætte et extra lydkort i. Sticket ville ganske enkelt ikke fungere
med den gameport. Andre sticks havde ingen problemer og joysticket virkede
også fint i en anden pc. Hvis du har mulighed for det kan du prøve en
usb-adapter.

Fra : torben

Dato : 25-08-04 19:12

Har et cdrom drev normalt udma support?
Jeg har et lydkort jeg kan sætte i men jeg skal jo kun bruge gameporten på
det.
Jamen det har jo virket engang helt fint med det joystick også og det hele.
Jeg har et lydkortchip på bundkortet.
Kan jeg godt sætte det i? Skal jeg så bare deaktivere lydkortet i
enhedshåndteringen men lade gameporten på lydkortet være aktivt.- og så
selvfølgelig huske at tage stikket ud fra bundkortet til det gamle gameport.
?
Jeg kan ikke lige finde den gameport/usb adapter. Skal lige lede lidt tror
jeg. Men det er usb kompatibelt. Så adapter fulgte vist med engang. syntes
jeg så det et sted i "rodet".
-
Torben

Fra : torben

Dato : 25-08-04 19:52

Jeg har nu smidt et lydkort i og windows fandt gameport drivere. men jeg
undlod at installere lyddrivere.
Det burde virke. Men det er stadig det samme.
Så den er stadig 'not connected
Jeg begynder at tvivle om lydkortet var en god idé!
Det er jo præcis som det var før jeg smed et lydkort i.
-

Fra : torben

Dato : 25-08-04 20:29

Det virker...det virker... det virker.
Jeg tror at det var stikket.
Under processen at skifte lydkort tog jeg gameport stikket af og da kortet
ikke var løsningen, satte jeg gameportstikket på bundkortet igen. Her må jeg
have sat det rigtigt denne gang. Men det drejer sig ikke om at jeg vendte
stikket på nogen måde. Det sidder på nøjagtig samme måde, men det kan have
været noget med ...hvad ved jeg... et ben måske..
Jeg syntes at det er en meget lille detalje. Næsten mystisk. Skulle ikke
undre mig om det kunne ske igen at det ikke virker.
Men nu virker det så længe det varer.
-

Fra : torben

Dato : 26-08-04 09:34

Kunne også være at jeg selv om computeren var slukket (også på psu'en
kontakten)tog usb stikket på bundkortet ud og ind igen ;-/
-

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-08-04 01:33

torben wrote:
> Det virker...det virker... det virker.
<klip>

Ja så hjalp det jo sådanset også for dig at sætte et lydkort i.. :) Synes
dog det er rarest at finde fejlen helt præcist, du ved jo stadigvæk ikke om
det er stikket, ledningen, stikket på bundkortet, eller windows der har
nosset i det.. men på den anden side... "det virker" :)

Fra : torben

Dato : 08-09-04 01:09

> [...]
> det er stikket, ledningen, stikket på bundkortet, eller windows der har
> nosset i det.. men på den anden side... "det virker" :)

Ja men lydkortet tog lige så hurtigt ud igen da _det_ ikke virkede (altså
lydkortet fungerede, det løste bare ikke problemet).
Så at prøve med et nyt/andet lydkort med gameport på, virkede altså ikke,
ikke bare et sekund.
Det var noget andet, (som sagt)
Ikke mere om den snak

-