MS Windows
briani 27239
Fjerne entry i registreringsdatabasen
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 25-08-04 09:01

Jeg har et program jeg ønsker at fjerne manuelt via regedit i
registreringsdatabasen.
Jeg kører windows xp.
Det ligger i mappen kaldet program files, men jeg kan ikke finde det i
registreringsdatabasen.
Hvordan finder jeg det og mht at fjerne det, hvorledes gøres det?

Har fundet et par programmer registry mechanic og easy cleaner 1.7, men de
reparerer blot databasen, kan ikke lede efter en specific entry og fjerne
den.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Bertel Brander

Dato : 25-08-04 18:36

Michael Christoffersen wrote:
> [...]
> registreringsdatabasen.
> Hvordan finder jeg det og mht at fjerne det, hvorledes gøres det?

Du åbner regedit (Start -> Kør -> Regedit) og finder (Rediger -> Søg)
nøglen PopOgPjat, denne tilhører det program som du vil have slettet,
så du sletter den bare...

Eller mere alvorligt; hvordan skal vi kunne vide hvordan du finder
nøglen i regedit hvis vi ikke ved hvad programmet hedder?
Der er ikke nogen sikker sammenhæng mellem et programs navn og dets
nøgle i regedit. Der findes også programmer der ikke har nogen nøgle
i regedit.

Så fortæl hvilket program der drejer sig om, så er det muligt at der
er en der kender programmets nøgle.

--
What's in a name?
That which we call a rose by any other name would smell as sweet.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 26-08-04 08:48

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Der er ikke nogen sikker sammenhæng mellem et programs navn og dets
> nøgle i regedit. Der findes også programmer der ikke har nogen nøgle

Hej Bertel,

Tak for dit svar.
Jeg kunne ikke selv finde nøglen i regedit, men jeg forestillede mig at jeg
måske ledte det forkerte sted.
Programmet er et absolut ikke særligt udbredt program som jeg ikke har de
store forhåbninger om at nogen kender nøglen til.
Multiple Choice Quiz Maker 2.0 fra Tac Software.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-08-04 22:03

> [...]

> store forhåbninger om at nogen kender nøglen til.
> Multiple Choice Quiz Maker 2.0 fra Tac Software.

Jeg er ret sikker på at det er denne:

HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program Settings\Multiple Choice

Fra : Palle

Dato : 26-08-04 22:58

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ret sikker på at det er denne:
>
> HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program Settings\Multiple Choice

Vær opmærksom på, at et program sjældent kan nøjes med én indgang. Jeg
ønskede at fjerne alle spor efter en Nero, og der var mindst 50 indgange...

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 27-08-04 07:41

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Jeg er ret sikker på at det er denne:
>
> HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program Settings\Multiple Choice

Hej Bertel,

Du har jo dæleme ret. Forbløffende.
Jeg kunne ikke finde nøglen ved at køre regedit, men fandt den da jeg kørte
programmet regcleaner.
Fjernede nøglen, men det var åbenbart ikke tilstrækkeligt.
Som Palle skriver i sin post så er der øjensynligvis adskellige indgange.
Tilbage til tegnebordet.
Tak for hjælpen begge to.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Bertel Brander

Dato : 27-08-04 19:56

> [...]

> Fjernede nøglen, men det var åbenbart ikke tilstrækkeligt.
> Som Palle skriver i sin post så er der øjensynligvis adskellige indgange.

Hvad mener du med at det ikke er tilstrækkeligt?
Jeg instalerede en prøve version af programmet og sammenlignede
reg db'en før og efter, og kan ikke se andre forskelle (af betydning).

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 28-08-04 10:00

> [...]
> Jeg instalerede en prøve version af programmet og sammenlignede
> reg db'en før og efter, og kan ikke se andre forskelle (af betydning).

Jeg ville ikke rigtigt uddybe dette i denne NG, men nu er tråden så gammel
at der nok ikke er andre end dig der ser den :)
Min trial version var udløbet, og jeg ville så fjerne nøglen i reg.db for at
få det til at køre igen.
Men selvom jeg har fjernet denne, så siger programmet stadig at trial
perioden er udløbet. Har også prøvet at stille datoen i min naivitet, men
det hjalp heller ikke.
Kommer nok til at købe det.

Tak for dit input.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : John

Dato : 25-08-04 18:44

"Michael Christoffersen" skrev i en meddelelse

> Jeg har et program jeg ønsker at fjerne manuelt i registreringsdatabasen

Disse to kan måske hjælpe:
http://majorgeeks.com/download.php?det=460
http://majorgeeks.com/download.php?det=4134

Mvh John