MS Windows
briani 27239
SP2 problemer med DHCP adresse fra routere~
Fra : Janner

Dato : 24-08-04 19:56

Så i en tråd omhandlende andet at der blev beskrevet at sp2 havde problemer
med hente ip adresse fra en router ... Syntes sgu der er noget om det
pludseligt mister jeg tilsyneladende min net forbindelse (stofa/sofa net)
vælger man en repair fra netværks egenskaber ser det ud til der bliver
hentet hvad der skal ... men nogen gange er det sket at jeg skal slukke
routeren samt ind og ud med stikket til net kortet inden der er forbindelse.
Er dette mon et kendt sp2 problem eller kan det løses anderledes ??

Der beskrives at tildele pc'en en fast ip ... hvordan gøres dette lige når
vi taler router skal det indstilles i routeret (dlink) eller er det nok at
ændre pc'ens adresse til f.eks. 192.168.1.149 som den hedder nu iflg. dos
prompt og ipconfig (ved aut ip)

Hygge

Jan

Der ikke gider kravle mere end aller mest nødvendigt rundt under bordet og
pille stil ud

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-08-04 20:25

Janner skrev:

> Er dette mon et kendt sp2 problem eller kan det løses
> anderledes ??

Kunne det tænkes, at du måske har installeret en tredjeparts-
firewall eller bruger du kun den indbyggede?
Hvad siger logbogen evt.? Er der nogle meldinger om DHCP-fejl
og hvad står der i så fald?

> [...]
> (dlink) eller er det nok at ændre pc'ens adresse til f.eks.
> 192.168.1.149 som den hedder nu iflg. dos prompt og ipconfig

Det burde være nok at indsætte adressen under Alternate
Configuration under egenskaber for din Internetforbindelse.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 24-08-04 20:51

"Janner" <spamfri@spamfri.spam> wrote in message
> [...]
> skal slukke routeren samt ind og ud med stikket til net kortet inden der
> er forbindelse. Er dette mon et kendt sp2 problem eller kan det løses

Ingen problemer her med min D-Link 604.

> [...]
> ændre pc'ens adresse til f.eks. 192.168.1.149 som den hedder nu iflg. dos

Som Madsen skriver, kan du vælge en alternativ adresse - i min D-Link er
adresserne 100-199 reserveret til DHCP, så der kan du bare vælge en uden for
dette område.

/klaus