MS Windows
briani 27239
Ordenlig fjernelse af windows messenger
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-04 08:30

Hej

Jeg har geninstallaleret min computer og har et problem med windows
messenger, da jeg hellere vil bruge MSN messenger...

Jeg skulle have fjernet den med denne kommando:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Og den spurtge også om jeg ville fjerne den og det hele...

Men nu hvor jeg startede min computer 2 gang efter fjernelsen... Ja så
ligger de igen og slods om hvilket program der skal være logget på...
Windows messenger er ikke til at se i tray, men beskeden om at en anden er
logget på kommer op...!!!

hmm, hvordan fjerner man det ordenligt?

Fra : FedeDorit

Dato : 24-08-04 14:23

> [...]
> ligger de igen og slods om hvilket program der skal være logget på...
> Windows messenger er ikke til at se i tray, men beskeden om at en anden er

Hmm har osse brugt ovenstående et par gange i forbindelse med format c: men
har aldrig haft problmer bagefter med MSN 6.2 som jeg kører med nu.

Har du kørt den kommando linje FØR du gjorde noget andet med
Messenger/MSN???

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-04 16:47

"FedeDorit" <123@123.dk> wrote in message

> [...]
> har aldrig haft problmer bagefter med MSN 6.2 som jeg kører med nu.
>
> Har du kørt den kommando linje FØR du gjorde noget andet med

Ømm

Jeg hentede alle updates hos MS, undtaget at opgradere til windows messenger
4,7

så installalerede jeg msn 6,2 og afinstallerede windows messenger med
kommandoen. derefter hentede jeg SP2 og installerede og så var problemet
der.. ved så ikke om det var efter SP2 eller ej...

Windows messenger er ikke at finde under tilføj fjern.. jeg kiggede
selvfølgelig ikke der´ inden jeg gjorde det med kommandoen :-/

jeg har også fået det problem med SP2, at mine 2 netkort ikke vil hente DHCP
adresse fra routeren efter SP2... har sat fast IP nu og det virke fint.. Men
kan bare ikke forstå den ikke vil hente DHCP adresse.

Fra : FedeDorit

Dato : 24-08-04 17:25

> [...]
> kommandoen. derefter hentede jeg SP2 og installerede og så var problemet
> der.. ved så ikke om det var efter SP2 eller ej...

Ok...jeg har nu kørt den kommando som det *første* efter format c: og så
bagefter hentet og installeret MS-updates og MSN 6.2.....og som sagt ingen
problemer sidenhen..

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-08-04 14:59

> hmm, hvordan fjerner man det ordenligt?

Du installerer SP1 til Windows XP og bruger
Kontrolpanel -> Tilføj/fjern programmer -> Tilføj/fjern windowskomponenter
til at afinstallerer Windows Messenger.
--
Peter J

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 17:11

> [...]
> ligger de igen og slods om hvilket program der skal være logget på...
> Windows messenger er ikke til at se i tray, men beskeden om at en anden er

Man kan downloade XP - Antispy, som nemt og hurtigt ondulerer krybet
http://www.overclocking.dk/download.asp?mode=show&id=327

Mvh. Finn

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 24-08-04 17:16

Bjarke Hansen skrev i en meddelelse...
> [...]
> ligger de igen og slods om hvilket program der skal være logget på...
> Windows messenger er ikke til at se i tray, men beskeden om at en

Nu ved jeg godt at du har skrevet "ordenlig fjernelse", men noget der
faktisk altid virker er at omdøbe C:\Programmer\Messenger til f.eks.
C:\Programmer\_Messenger så kan Windows ikke finde programmet og starter
det ikke op. Bare et forslag, hvis du kan leve med den løsning.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-08-04 20:16

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> wrote in

> [...]
> kan Windows ikke finde programmet og starter det ikke op. Bare
> et forslag, hvis du kan leve med den løsning.

Og den lidt mere brutale er blot at slette mappen.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"