MS Windows
briani 27239
Interessant vedr. XP SP2
Fra : Torbenth

Dato : 23-08-04 00:39

http://blogs.zdnet.com/index.php?p=283
Det er vist noget skidt med SP2

Mvh.
Torben

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-08-04 06:11

Næh, det er da en god ting at Microsoft støtter en ny teknik der på
sigt vil gøre angreb ved hjælp af buffer overruns umulige.
Det er jo ikke Microsofts fejl at Intel endnu ikke er kommet på
markedet med processorer der understøtter DEP (Data Execution
Prevention).

Iøvrigt kan jeg godt lide at forfatteren til sidst hævder at SP2
skulle være udsat igen. Som bekendt er den som planlagt udkommet her i
August. Faktisk få dage efter artiklen blev skrevet.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 06:50

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message
> http://blogs.zdnet.com/index.php?p=283
> Det er vist noget skidt med SP2
>
> Mvh.
> Torben

jeg ser det mere som et intel problem

Fra : Torbenth

Dato : 23-08-04 12:28

"Gitte og Claus" <gitteatlerbech.dk> skrev i en meddelelse

> jeg ser det mere som et intel problem

+ øvrige problemer
Og så husker vi på din bemærkning *S*, når problemerne begynder at strømme
ind.
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18790

Mvh.
Torben

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-08-04 14:10

Torbenth skrev:

> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18790

_Måske_ kan SP2 give problemer med nogle programmer. Men der kommer sikkert
updates til disse programmer.
Flere kører med den engelske udgave af SP2 uden større problemer, så jeg
forstår ikke rigtigt denne råben vagt i gevær. Det er klart at Microsoft
ikke kan gøre deres større updates 100% kompatible med 100000
softwaretitler, heller ikke deres egne åbenbart.

Mvh

Karsten

Fra : emj

Dato : 23-08-04 18:08

On Mon, 23 Aug 2004 15:10:29 +0200, "Karsten Jensen"
<julemandenerinvaldidogborpågrønland@dk> wrote:

>_Måske_ kan SP2 give problemer med nogle programmer. Men der kommer sikkert
>updates til disse programmer.

Så ser jeg ingen grund til at sukke efter at få SP2 installeret. Den
giver åventbart flere problemer end man har lysrt til at have.
Hilsen emj

Fra : Erik Dan

Dato : 23-08-04 22:27

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message

> Så ser jeg ingen grund til at sukke efter at få SP2 installeret. Den
> giver åventbart flere problemer end man har lysrt til at have.
> --------
Har ikke oplevet nogle problemer overhovedet , 7-9-13 , bank under .....

/ Dan

Fra : Torbenth

Dato : 23-08-04 19:12

"Karsten Jensen" <julemandenerinvaldidogborpågrønland@dk> skrev i en
meddelelse news:4129ecdb$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> ikke kan gøre deres større updates 100% kompatible med 100000
> softwaretitler, heller ikke deres egne åbenbart.

Nu er det heller ikke direkte henvendt til os, der godt ved hvad vi laver
(eller gør vi) men derimod på alle dem som tænder for computeren og kører
deres programmer og ellers ikke ved ret meget andet om pc'en. Hvis de bare
installerer SP2 og opdager, at diverse programmer ikke kører, bliver de
måske forskrækkede og tror de har gjort noget galt.
Så du behøver ikke at bekymre dig. Bare lad være og komme med bemærkninger
til den slags oplysninger.
Der er ingen af os som er født med den viden vi besidder nu. Men jeg kan
godt huske, hvordan det var, dengang man kun vidste, hvilken knap man skulle
trykke på for at tænde computeren. Det har du tilsyneladende glemt.
Nyhedsgrupperne er til for at vi kan dele vores viden med andre.
Desuden kommer der svar fra andre som gør, at jeg er glad for at kunne
hjælpe med oplysninger.
Se edb.sikkerhed.virus 21/8 kl. 08.06

Mvh.
Torben

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-08-04 07:10

Torbenth wrote:

> [...]
> Hvis de bare installerer SP2 og opdager, at diverse programmer ikke
> kører, bliver de måske forskrækkede og tror de har gjort noget galt.

Med dette in-mente, er der så nogen af jer, der kender til en side, som man
kan henvise vores mindre it-kyndige venner og familiemedlemmer til? Jeg
kunne godt tænke mig at kunne give noget information om SP2, der ikke er
skrevet til "os", men til "dem".

Kender I til sådan en side, der i basale træk fortæller, hvad
konsekvenserne af SP2 er?

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Johnny Madsen

Dato : 23-08-04 16:32

Jeg har ændret en SP2 UK som fungere perfect, og ja der er da fejl men hvis
man ved hvor man skal ændre og rette så er problemet ikke større en man kan
klare det.

Den SP2 UK som jeg har køre på 285 XP i større firma i DK og virker ganske
fint.

Alle ved at Microsoft SP lige nummrer er noget skidt men ved man havd der
skal gøres er problemerne ikke større en andet software.

Med venlig hilsen

Johnny M
MSCE+I - MCP+I - CISSP.