MS Windows
briani 27239
usb-disk (pendrive/flash) pludselig "ikke ~
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 22-08-04 13:12

Hej gruppe

Endnu en til storværket om problemer med filsystemer/diske på min computer:

Windows påstår nu, at min usb-disk som blot har siddet i sin holder og
været stille og rolig ikke er formateret! Den har så fungeret
problemløst et par år under W2k, så en måneds tid under XP er vel ikke
meget mere end hvad man kan forvente?

Det spøjse ved fejlmeldingen er så at jeg i forbindelse med fiks af et
andet problem i går, bemærkede at jeg godt kunne tilgå drevet og indhold
når windows var startet op i "Recovery Console" via CD'en!

Lidt spøjst er det også, at jeg får følgende fra Windows når jeg checker
drevet:

C:\Documents and Settings\Tommy Ipsen>j:
The volume does not contain a recognized file system.
Please make sure that all required file system drivers are loaded and
that the volume is not corrupted.

C:\Documents and Settings\Tommy Ipsen>chkdsk j:
The type of the file system is FAT.
Volume Serial Number is 1CE4-0F4D
Windows is verifying files and folders...
File and folder verification is complete.
Windows has checked the file system and found no problems.

259.485.696 bytes total disk space.
401.408 bytes in 17 hidden files.
2.883.584 bytes in 687 folders.
191.197.184 bytes in 4.214 files.
65.003.520 bytes available on disk.

4.096 bytes in each allocation unit.
63.351 total allocation units on disk.
15.870 allocation units available on disk.

Den dér Windows XP er sgu lidt sprød med sine fejlmeldinger synes jeg...

Håber nogen kan forklare ovenstående og måske endda hjælpe mig over
problemer uden at skulle formatere drevet!

Mvh Tommy

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-08-04 18:41

Det lyder som om der er alvorlige problemer med din Windows
installation. Har du checket for Virus?
Du bør nok reinstallere.

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 22-08-04 23:24

Jens Peter Karlsen wrote:

> Det lyder som om der er alvorlige problemer med din Windows
> installation. Har du checket for Virus?
> Du bør nok reinstallere.

Ingen virus eller andre uønskede "gæster" - hvertfald ikke noget jeg kan
opdage med 100% opdateret standardværktøj.

Lidt træls at reinstallere en helt nyinstalleret Windows, når man bruger
et par arbejdsdage på processen (Jeg bruger den til webudvikling og der
er mange specialværktøjer og serversoftware på maskinen!)

Men hvis problemerne fortsætter i den stil tør jeg simpelthen ikke
arbejde med det OS - så skifter jeg tilbage til W2K og venter på der
kommer noget bedre.

Mvh Tommy