MS Windows
briani 27239
Træk-og-slip virker ikke
Fra : Michael

Dato : 21-08-04 23:56

Hej NG!

Kender nogen forklaringen på, at man ikke kan åbne en fil ved at trække den
hen på et program-ikon på skrivebordet i Windows XP? Det gælder kun for den
type genveje installationsprogrammerne selv genererer. Jeg kan ikke helt se
fidusen ved at f.eks. et billedbehandlingsprogram laver en genvej på
skrivebordet, men man kan ikke åbne et billede ved at trække et billede over
på genvejen.

Laver man genvejen selv er der ingen problemer.

Har ikke problemer med det i Windows 9x.

I kommando-prompten kan man se, at de auto-genererede genveje fylder godt
2,2 Kb, mens dem man selv laver fylder 0,7 Kb - og tilmed giver flere
valgmuligheder under "Egenskaber".

Hilsen Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-04 07:00

Michael skriver:

> [...]
> fidusen ved at f.eks. et billedbehandlingsprogram laver en genvej på
> skrivebordet, men man kan ikke åbne et billede ved at trække et billede over

Kan du ikke bare dobbeltklikke på billedet ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael

Dato : 22-08-04 10:52

> Kan du ikke bare dobbeltklikke på billedet ?

Joeh... men det åbner bare billedet i standardprogrammet til fremvisning af
billedet. Det er jo hensigtsmæssigt at have et hurtigt program til blot at
vise billedet, fremfor at skulle vente på at starte et helt
billedredigeringsprogram. Windows XP har jo en god billedbrowser integreret,
så den foretrækker jeg som standardfremviser.

Men det gælder jo også alle andre former for filer. Og Windows er jo
"Drag-'n-drop"... hmmm!

Hilsen Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-04 11:22

Michael skriver:

> Joeh... men det åbner bare billedet i standardprogrammet til fremvisning af
> billedet.

Okay

> Det er jo hensigtsmæssigt at have et hurtigt program til blot at
> vise billedet, fremfor at skulle vente på at starte et helt
> billedredigeringsprogram. Windows XP har jo en god billedbrowser integreret,

** HOST **
Hvilken ?

> Men det gælder jo også alle andre former for filer. Og Windows er jo
> "Drag-'n-drop"... hmmm!

Eller dobbeltklikker du bare på ikonet for billedredigeringsprogrammet
først (så det åbner) og laver "træk og slip" bagefter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-04 12:08

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Eller dobbeltklikker du bare på ikonet for billedredigeringsprogrammet
> først (så det åbner) og laver "træk og slip" bagefter

Alternativt kan han knytte flere forskellige programmer til de enkelte
filtyper. Med et højreklik kan så vælges, hvilket program filen skal
åbnes i.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Casper Bang

Dato : 22-08-04 15:40

> ** HOST **
> Hvilken ?

Jeg synes det er et lækkert lille program - åbner hurtigt, kan det man skal
bruge, og har en ret god zoom-funktion (forstørrer billedet lige så godt som
mange billedprogrammer kan klare det).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-04 16:02

Casper Bang skriver:

> Jeg synes det er et lækkert lille program - åbner hurtigt, kan det man skal
> bruge, og har en ret god zoom-funktion (forstørrer billedet lige så godt som
> mange billedprogrammer kan klare det).

Windows fax and picture viewer ?

Den er laaangsom.
Prøv at hent ACDSee, eller XnView.
Jeg har en gammel ACDSee, den er lynenede hurtig i forhold til "windows
fætteren" når man skifter mellem billeder.

Fra : Casper Bang

Dato : 22-08-04 18:19

> Windows fax and picture viewer ?

Yep

> Den er laaangsom.
> Prøv at hent ACDSee, eller XnView.
> Jeg har en gammel ACDSee, den er lynenede hurtig i forhold til "windows
> fætteren" når man skifter mellem billeder.

Tjaa, jeg synes nu det er hurtigt nok - den preloader de næste billeder i
rækken... men ja, hvis jeg bladrer igennem billederne uden at kigge på dem,
kan den da ikke følge med. Dét har jeg stifinderen til :p

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-04 21:53

Casper Bang skriver:

> Yep

* gyys *

> Tjaa, jeg synes nu det er hurtigt nok - den preloader de næste billeder i
> rækken... men ja, hvis jeg bladrer igennem billederne uden at kigge på dem,
> kan den da ikke følge med. Dét har jeg stifinderen til :p

På min 1Ghz Celeron "firmaslæde" går den helt i stå, hvis jeg bladrer
hurtigt frem og tilbage mellem billeder. Min stifinder har ikke preveiw
på filer, så dør den helt.

Fra : Erik Dan

Dato : 22-08-04 11:34

"Michael" <cybermike@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> fidusen ved at f.eks. et billedbehandlingsprogram laver en genvej på
> skrivebordet, men man kan ikke åbne et billede ved at trække et billede
Hmmm virker da fint her ,med ThumbsPlus 4.5.

/ Dan