/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
"Ikke mere hukommelse"
Fra : Jørgen


Dato : 21-08-04 11:39

Hvordan Søren kan jeg få fejlmeddelelsen "Ikke mere hukommelse"?
Jeg har Win XP.
Når jeg starter maskinen op fra slukket tilstand, skulle min hukommelse vel
være tømt? Og den er på over 500 MB. Når jeg herefter ved hjælp af
udklipsholderen vil overføre en beskeden portion data til et andet program,
får jeg denne fejlmeddelelse. Der må være noget andet, der belaster min
hukommelse helt automatisk. Men hvad?
Hvem kan hjælpe mig?
Mvh Jørgen



 
 
Kurt Pedersen (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 21-08-04 12:09

Hej Jørgen
Kan det tænkes at du har en fast brugerdefineret "virtuel hukommelse? Har du
på det seneste ændret dine ram fra f. eks. 256mb til 512mb. men bare ikke
husket at skrue op for den "virtuelle hukommelse"?.
Den virtuel hukommelse skal være 512*2,5 =
1280mb.------Kontrolpanel-system-avanceret-ydeevne-avanceret-virtuel
hukommelse----
Skal være brugerdefineret og "størrelse ved start" og "max størrelse" skal
være sat til 1280mb hvis hukommelsen er 512mb,.
mvh
Kurt



"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4127265b$0$293$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvordan Søren kan jeg få fejlmeddelelsen "Ikke mere hukommelse"?
> Jeg har Win XP.
> Når jeg starter maskinen op fra slukket tilstand, skulle min hukommelse
vel
> være tømt? Og den er på over 500 MB. Når jeg herefter ved hjælp af
> udklipsholderen vil overføre en beskeden portion data til et andet
program,
> får jeg denne fejlmeddelelse. Der må være noget andet, der belaster min
> hukommelse helt automatisk. Men hvad?
> Hvem kan hjælpe mig?
> Mvh Jørgen
>
>



Jørgen (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 21-08-04 12:45


"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41272d64$0$297$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Jørgen
> Kan det tænkes at du har en fast brugerdefineret "virtuel hukommelse? Har
du
> på det seneste ændret dine ram fra f. eks. 256mb til 512mb. men bare ikke
> husket at skrue op for den "virtuelle hukommelse"?.
> Den virtuel hukommelse skal være 512*2,5 =
> 1280mb.------Kontrolpanel-system-avanceret-ydeevne-avanceret-virtuel
> hukommelse----
> Skal være brugerdefineret og "størrelse ved start" og "max størrelse" skal
> være sat til 1280mb hvis hukommelsen er 512mb,.
> mvh
> Kurt
>


Hej Kurt.

Jeg gjorde som du foreslog, skønt jeg ikke forstod hvorfor. I "Indstillinger
for ydeevne" var der allerede markeret i "Lad Windows vælge den bedste
indstilling for computeren". Jeg valgte "Brugerdefineret" og gik ind bagved
og rettede fra 767 MB til 1280 MB.
Det viser sig så, at jeg slet ikke får lov til at lave denne ændring. Den
hopper automatisk tilbage til "Lad Windows bestemme..... " hver eneste gang.
Jeg kommer ikke videre ad denne vej.
Mystisk. Hvad kan der være fyldt på min store hukommelse lige efter
maskinopstart? Det bøvl havde jeg ikke med den gamle maskine med 128 MB
Er der andre forslag?
Mvh Jørgen




M & M erstat xx med ~ (21-08-2004)
Kommentar
Fra : M & M erstat xx med ~


Dato : 21-08-04 13:37


> Jeg gjorde som du foreslog, skønt jeg ikke forstod hvorfor. I
"Indstillinger
> for ydeevne" var der allerede markeret i "Lad Windows vælge den bedste
> indstilling for computeren". Jeg valgte "Brugerdefineret" og gik ind
bagved
> og rettede fra 767 MB til 1280 MB.
> Det viser sig så, at jeg slet ikke får lov til at lave denne ændring. Den
> hopper automatisk tilbage til "Lad Windows bestemme..... " hver eneste
gang.
> Jeg kommer ikke videre ad denne vej.

når du har ændret det, skal du klikke på definer, inden du fortsætter.....

mvh



Jørgen (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 21-08-04 14:46

> når du har ændret det, skal du klikke på definer, inden du fortsætter.....
>
> mvh
>

Ja, når jeg trykker "definer", så husker den det nye tal, 1280 MB, men når
jeg går baglæns ud med OK, smutter den tilbage til "Lad Windows
bestemme...."
Når jeg herefter forsøger igen, står der så godt nok de 1280, jeg har rettet
den til. Men den bliver som sagt ikke i stilling: Brugerdefineret

Jeg har lige scannet med min nye Norton, Computeren er ren.

Mvh Jørgen



Thomas G. Madsen (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 21-08-04 14:51

Jørgen skrev:

> Ja, når jeg trykker "definer", så husker den det nye tal, 1280
> MB, men når jeg går baglæns ud med OK, smutter den tilbage til
> "Lad Windows bestemme...."

Du skal genstarte, når der er foretaget ændringer på sidefilen.
Jeg er dog ikke sikker på, at sidefilsstørrelsen har noget med
dit problem at gøre, for sidefilen på de 768 MB svarer til det
Windows vil vælge, med 512 MB RAM installeret (mængde af RAM x
1.5).

--
Hilsen
Madsen

Jørgen (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 21-08-04 15:07

Jeg er på sporet af noget.
Jeg kan godt transportere via udklipsholder til Word, tekstbehandling, men
ikke til det etiketprogran, jeg arbejder med. Måske er programmet
beskadiget. Jeg vil læse det ind påny.
Mvh Jørgen



Kurt Pedersen (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 21-08-04 18:36


"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:cg7r10.1kc.1@tgm.dyndns.dk...
> Jørgen skrev:
>
> > Ja, når jeg trykker "definer", så husker den det nye tal, 1280
> > MB, men når jeg går baglæns ud med OK, smutter den tilbage til
> > "Lad Windows bestemme...."
>
> Du skal genstarte, når der er foretaget ændringer på sidefilen.
> Jeg er dog ikke sikker på, at sidefilsstørrelsen har noget med
> dit problem at gøre, for sidefilen på de 768 MB svarer til det
> Windows vil vælge, med 512 MB RAM installeret (mængde af RAM x
> 1.5).

Sikkert, men når du nu starter mange programmer op eller starter store tunge
programmer vil du opdage at sidefilen bliver større, da den tilpasses alt
efter hvor meget computeren skal arbejde.
Læg mærke til at de 1280Mb. er maxstørrelsen der bør anvendes til sidefil,
en større sidefil vil ikke gavne noget.
At sætte sidefilen til brugerdefineret og minimum og maksimum til det
samme, altså i dette tilfælde 1280Mb. vil bevirke at det er den samme
sidefil hver gang og ikke windowses egen dynamiske sidefil.
En af fordelene ved denne configuration er at man altid har den samme
sidefil hvor filen ligger på harddisken som en stor sammenhængende fil og
ikke som ved den dynamiske at man risikerer at sidefilen bliver spredt ud
over hele harddisken og dermed er med til at gøre computeren langsommere.
Brug defragmenteringsprogrammet før du laver din nye statiske sidefil
således at du er sikker på at du får en sammenhængende sidefil.
mvh
Kurt
>
> --
> Hilsen
> Madsen



Petersen_Michael (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 21-08-04 16:34

In news:41272d64$0$297$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Kurt Pedersen <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> wrote:

> Den virtuel hukommelse skal være 512*2,5 = 1280mb

Hvem har bildt dig det sluder ind?

Jeg ved godt at det er hvad XP _anbefaler_, hvis den kan få lov at
bestemme, men nu er der jo forskel på _skal_ _kan_ og _må_
Personligt kører jeg med 1 gigabyte RAM, og en sidefil (Det der i ældre
Windows versioner hed swap fil) på 97 megabyte. Det kører glimrende, og
jeg kan ikke mærke nogen forskel på om sidefilen er på 97 Mb, eller 1,5
Gb som XP anbefaler.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Jens Peter Karlsen (22-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 22-08-04 02:40

Se inline.

On Sat, 21 Aug 2004 17:33:37 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>Jeg ved godt at det er hvad XP _anbefaler_, hvis den kan få lov at

Nej, den anbefaler 1,5 gange mængden af RAM.

>Personligt kører jeg med 1 gigabyte RAM, og en sidefil (Det der i ældre
>Windows versioner hed swap fil) på 97 megabyte. Det kører glimrende, og

Det vil det ikke gøre med alle programmer. Både Photoshop og Doom3
kræver en sidefil på mindst 400MB uanset mængden af RAM.
At det kan siges at være tåbeligt når nu der er RAM nok er en anden
sag.


Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.


Petersen_Michael (22-08-2004)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 22-08-04 13:08

In news:pstfi09349u0emq1fo6b31attoo6hd8lpa@4ax.com,
Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> Nej, den anbefaler 1,5 gange mængden af RAM.

Det var reelt også det jeg svarede bekræftende til.

>> Personligt kører jeg med 1 gigabyte RAM, og en sidefil (Det der i
>> ældre Windows versioner hed swap fil) på 97 megabyte. Det kører
>> glimrende, og
>
> Det vil det ikke gøre med alle programmer. Både Photoshop og Doom3
> kræver en sidefil på mindst 400MB uanset mængden af RAM.
> At det kan siges at være tåbeligt når nu der er RAM nok er en anden
> sag.

Tjae.. Jeg har oplevet et omvendt problem.. Adobe PhotoDeluxe 2
vil ikke kører på min XP, hvis sidefilen er større end 97 MB..

Det jeg ankede mest over, var Kurts "sidefilen _skal_ være 1,5X mængden
af fysisk RAM" for det er ikke noget sidefilen nødvendigvis _skal_ være.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Jens Peter Karlsen (22-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 22-08-04 18:02

Se inline.

On Sun, 22 Aug 2004 14:08:06 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>Tjae.. Jeg har oplevet et omvendt problem.. Adobe PhotoDeluxe 2
>vil ikke kører på min XP, hvis sidefilen er større end 97 MB..

Jeg har uden problemer kørt den med 1,5GB sidefil så det må være et
lokalt problem.

>
>Det jeg ankede mest over, var Kurts "sidefilen _skal_ være 1,5X mængden

Han skrev nu 2,5X

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.


Thomas G. Madsen (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 21-08-04 18:56

Kurt Pedersen skrev:

> Sikkert, men når du nu starter mange programmer op eller
> starter store tunge programmer vil du opdage at sidefilen
> bliver større, da den tilpasses alt efter hvor meget
> computeren skal arbejde.

Ja netop og det skulle gerne forhindre meddelelser om for
lidt RAM. Som standard har sidefilen en størrelse på 1,5 x
mængde af RAM installeret, men har også lov til at vokse,
hvis der er behov for det.

> At sætte sidefilen til brugerdefineret og minimum og maksimum
> til det samme, altså i dette tilfælde 1280Mb. vil bevirke at
> det er den samme sidefil hver gang og ikke windowses egen
> dynamiske sidefil.

Og ved at låse den til 1280 MB fortæller du Windows, at den
ikke må lade sidefilen vokse, hvis der er behov for det og
den dag der måske bliver behov for en større sidefil, vil du
få en fejlmeddelelse om, at der ikke er nok hukommelse til
at udføre opgaven.

> En af fordelene ved denne configuration er at man altid har
> den samme sidefil hvor filen ligger på harddisken som en stor
> sammenhængende fil og ikke som ved den dynamiske at man
> risikerer at sidefilen bliver spredt ud over hele harddisken
> og dermed er med til at gøre computeren langsommere.

Hvis minimumstørrelsen er sat højt nok til, at den dækker ens
daglig behov, så vil sidefilen ikke blive fragmenteret uanset
hvor højt maksimumstørrelsen er stillet.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 21-08-04 19:46

Thomas G. Madsen skrev:

> Som standard har sidefilen en størrelse på 1,5 x mængde af RAM
> installeret, men har også lov til at vokse, hvis der er behov
> for det.

Jeg husker forkert, ser det ud til. Windows kan åbenbart finde
på at lade størrelsen gå længere ned end den anbefalede størrelse
på de 1,5 x RAM, så resultatet meget nemt kan blive en fragmenteret
sidefil.

Jeg var ret sikker på, at Windows valgte den anbefalede størrelse
som minimumstørrelse, så sidefilen aldrig bliver mindre en det, men
det ser det ikke ud til at den gør (jeg kører ikke med standard-
indstillingen til daglig).

--
Hilsen
Madsen

John (21-08-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 21-08-04 12:48


"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4127265b$0$293$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvordan Søren kan jeg få fejlmeddelelsen "Ikke mere hukommelse"?
> Jeg har Win XP.
> Når jeg starter maskinen op fra slukket tilstand, skulle min hukommelse
vel
> være tømt? Og den er på over 500 MB.

Måske 'gæster'.....har du scannet for virus og spy?

Mvh John



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste