Større filer til upload på længere tid.
Fra : Peter Anskjær

Dato : 30-08-04 18:05

Hej NG
Jeg har et uploadscript som fungerer som det skal, men problemet er at der
nogle gange skal uploades store filer på op til 10-20MB, derfor fejler
uploaden enten pga. timeout eller filesize. Jeg vil derfor høre om jeg har
andre muligheder end at ændre i php.ini som jeg ikke umiddelbart har adgang
til.
Skal jeg derefter være opmærksom på sådan noget som httpd.conf timeout,
eller burde den som standard være ok hvis vi siger en rimelig grænse er 300
sek. til at uploade 10MB.

Mvh
Peter

Fra : Jimmy

Dato : 30-08-04 18:12

"Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> wrote in message
> [...]
> nogle gange skal uploades store filer på op til 10-20MB, derfor fejler
> uploaden enten pga. timeout eller filesize.

http://dk2.php.net/manual/da/function.set-time-limit.php

Størrelsen må du kunne justere i selve scriptets konfiguration.

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Anskjær

Dato : 30-08-04 18:33

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> http://dk2.php.net/manual/da/function.set-time-limit.php
>
> Størrelsen må du kunne justere i selve scriptets konfiguration.

Men virker set time limit ikke kun i safe-mode off? Jeg vil helst finde en
løsning der ikke er afhængig af om safemode er on eller off, er ikke sikker
på hvad der er på serveren, men risikoen for at det bliver slået til ved
opdatering af php er nok stor hvis det ikke allerede er.
Mht. størrelsen har jeg ikke kunne finde noget om hvordan jeg kan gå udenom
de 2M defineret i php.ini fra scriptet.

Mvh
Peter

Fra : Jimmy

Dato : 30-08-04 18:55

"Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> wrote in message
> "Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> der

> Men virker set time limit ikke kun i safe-mode off?

Aner det ikke - Det står nok på siden eller i kommentarerne.

> Mht. størrelsen har jeg ikke kunne finde noget om hvordan jeg kan gå
udenom
> de 2M defineret i php.ini fra scriptet.

Ahh ja - Nu forstår jeg dig.
Det skal rettes flere steder før det virker. Både i php.ini og i
/etc/httpd/conf.d/php.conf (LimitRequestBody)

Om du kan omgå dem kan andre eller Google nok svare på.

Mvh
Jimmy